طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی

ما در این مقاله به مبحث طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی می پردازیم. جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک ، فروشگاهی ، دکور مغازه ، دکوراسیون داخلی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی

یکی از قواعد خیلی مهم در معماری داخلی و خانه‌ های امروزی رسیدن به موضوع دکوراسیون داخلی است، جوری که حتی در آپارتمان‌ های کوچک هم تلاش می‌شود به این مسئله برسند.

به همین خاطر دانستن قواعد چیدمان دکوراسیون و طراحی آن به قدری با ارزش است که به طور تخصصی دنبال شده و از دید شغلی طراح و دکوراتور داخلی یک قسمت شغلی اصلی حساب می‌شود، برای این که با مسئله دکوراسیون داخلی و قواعد مرتبط به آن بیشتر بشناسید در این مقاله به جدا کردن درباره این موضوع و نکته های مرتبط به آن با شما خواهیم بود.

طراحی دکوراسیون داخلی به چه معنی است و اهمیت این موضوع چیست؟

اگر بخواهیم به طور دقیق به مفهوم طراحی دکوراسیون داخلی برسیم حتما گفت بر اساس تعریفی که از این عبارت آمده است به مفهوم ” هماهنگ ‌سازی از قبل طراحی شده برای زیبا تر دیده شدن رنگ‌ها، اثاثیه و بقیه اشیاء موجود در یک ساختمان یا اتاق به طور هنرمندانه ” است.

اگر طراحی دکوراسیون داخلی به اسم یک هنر نگاه کنیم مثل بقیه هنرها دارای ویژگی های قواعد، استاندارد و ریزه‌ کاری‌ هایی هست که حتما به طور تخصصی به آنها برسیم و آن را به مراحل اجرا رساند.

پیوست به این که در این هنر هم همه چیز مناسب با مد و بازه و حتما ترند های روز اسیر دگرگونی خواهد بود و به همین خاطر سلیقه شخصی اصلی ترین باعث ایجاد آن است.

در اصل طراحی و اعمال چیدمان داخلی به این موضوع رسیدگی می شود که با بهره برداری از نورپردازی، مبلمان و بقیه وسایل دکوری از یک راه آسان، یک مجموعه چشم‌انداز زیبا و مورد استفاده به وجود آورد، در اصل حتما گفت دکوراسیون داخلی پیوندی از دو رشته طراحی داخلی و معماری داخلی است که هم به ساختمان و شکل تشکیل دهنده آن مرتبط است و هم در آن مثل طراحی داخلی دقت بر محیط داخلی ساختمان خواهد بود.

دکوراسیون داخلی و انواع آن

اگر بخواهیم طراحی داخلی و استفاده از محیط برای زیبا تر کردن چشم‌انداز را به انواع مختلف قسمت کنیم.

 می‌توان گفت بر پایه دوره‌های زمانی دکوراسیون را به گونه های مختلف:

کلاسیک، سنتی، مدرن و لاکچری قسمت می کنند که کل این سبک‌ها قابلیت زیرشاخه‌ ها و استاندارد های مرتبط به خود به‌ خصوص در قسمت انتخاب مبلمان و اکسسوری‌ های استفاده شده است

در هر قسمت از این سبک‌ها دارند. در اصل این تقسیم ‌بندی به مسئله های خیلی مهمی چون نقشه داخلی، نور فضا ، جداسازی طرح ها، پوشش دیوار و کف و حتی اثاثیه و مبلمان به صورت سوا و مناسب با سبک طراحی است.

مشاهده ای به دکوراسیون سنتی

این سبک از دکوراسیون داخلی وقتی درست می شود که برای طراحی دکوراسیون و بهره برداری از المان ‌های دکوری با دقت به چیدمان و طراحی در زمان گذشته انتخاب می شود. این انتخاب‌ها بیشتر بر پایه فرهنگ و سنت هر مکان فرق دارد و به خاطر زنده نگه داشتن فرهنگ و اصالت گذشتگان بهره برداری می شود.

دکوراسیون به سبک مصری یکی از معروف ترین برند های سبک دکوراسیون سنتی هست.

سبک دکوراسیون سنتی به فرهنگ سرشار منطقه‌ای و نژادی بر می گردد، گوناگونی طرح و رنگ در این سبک خیلی زیاد بوده و می‌توان انتخاب‌های خاصی داشت که مناسب با سلیقه و فرهنگ اشخاص خانواده باشد.

بیشر المان‌ های دکوری در این سبک از طراحی و دکوراسیون داخلی ساخت دست هستند

مثلا بهره برداری از تابلوهای منبت کاری شده یا نقاشی‌ های اصیل، فرش‌ های دست بافت، مبلمان‌ های ساده و ساخته شده از جنس طبیعی، مجسمه‌ ها و شکل دکوری سنتی حاوی گلاب پاش‌ های چینی، چراغ‌ های گردسوز، لاله‌های نفیس، ظروف مسی و گلی و سفالی، آینه و شمعدان‌های نقره با شکل قدیمی، بهره برداری از پارچه‌ های مرغوب سنتی مانند ترمه و حریر  و …. همچنین از آن مواردی است که در این سبک دکوراسیون به آنها می پردازیم. اصلی ترین نکته در دکوراسیون سبک سنتی ساده‌ گرایی و به دور از تجملات و زرق و برق است.

مشاهده ای به دکوراسیون کلاسیک

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی پیوندی از سبک سنتی و امروزی است و در کنار سبک سنتی اصیل ‌ترین سبک‌های طراحی داخلی را درست می کنند. اما حتما گفت که تاکنون سبک کلاسیک هم رگه‌ هایی از مدرن بودن را در خود دارد و به روز شده است.

در این سبک از چیدمان داخلی تلاش می شود که فرهنگ و اصیل بودن را به راحتی و آسایش امروزی گره خورده است. در سبک چیدمان کلاسیک رنگها حرف اول را خواهند زد، اکثرا تمام المان‌ های این سبک از چیدمانهایی در طیف رنگی خاکستری, طلایی, کرمی, نقره‌ای, زیتونی, قرمز نزدیک به قهوه‌ای و مرواریدی می باشند، از رنگ‌ های تند و تیز در آن استفاده نمی کنند.

کاغذ دیواری و درگاه ‌های گچ ‌بری همچنین انتخاب برای پوشش دیوارها است، تابلو های نقاشی زیبا و اصیل و دارای طرح‌ های کلاسیک انتخابی خوب برای این سبک از دکوراسیون هستند.

بهره برداری از پارچه‌ های حریر و مخمل در این سبک از دکوراسیون خیلی به چشم می‌خورد، چوب هم یکی دیگر از جنس ‌هایی است که در سبک طراحی کلاسیک به آن ارزش بسیاری داده شده است.

مبلمانی که در این سبک استفاده می شود بیشتر سبک کلاسیک دارد، حتی از مبل‌هایی مانند چستر یا مبلمان نیمه استیل هم می‌توان در این سبک از دکوراسیون داخلی استفاده کرد. نمونه آشکار این سبک از دکوراسیون، دکوراسیون ایتالیایی است که هنوز هم طرفداران زیادی دارد.

سبک طراحی دکوراسیون مدرن

طراحی دکوراسیون مدرن بهره برداری از وسیله هایی برای طراحی دکوراسیون داخلی می باشد که مد روز هستند که مورد پذیرش نسل جوان خواهد بود. این سبک از طراحی برای کسانی که دوست دارند به مد و ترند های روز خیلی خوب است، در دکوراسیون مدرن می‌توان به انواع رنگ‌ها بپردازیم به خصوص رنگ‌های متضاد نقش اصلی در این دکوراسیون دارند،مثلا انتخاب رنگ‌های طوسی و سفید، سیاه و سفید، طوسی و زرد ، قرمز و نارنجی همچنین ترکیب رنگ‌هایی است که در این سبک از دکوراسیون خیلی دیده می‌شود.

خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک، فروشگاهی، دکور مغازه آرایشی و …..

جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه، پوشاک، فروشگاهی، دکور مغازه آرایشی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره و طراحی دکوراسیون کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.

شماره های تماس:

دفتر طراحی

  • تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختان آفتاب
  • 0912164184202188559485

دفتر کارخانه کرج

  • واتساپ : 09333695121

برچسب ها : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *