ما در این مطلب به مبحث طراحی دکوراسیون داخلی مغازه کفش فروشی خواهیم پرداخت. برای انجام همه ی خدمات و طراحی دکوراسیون مثل: طراحی داخلی دکوراسیون فروشگاه، پوشاک، فروشگاهی، دکور فروشگاه و طراحی مغازه و ویترین، دکوراسیون داخلی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.
دکوراسیون فروشگاه کفش
طراحی فروشگاه کفش به شکل متداول بر مبنای اثرپذیری از نوع جنسیت است. کفش مردانه و یا زنانه در دکوراسیون داخلی، طراحی و چیدمان نقش بسیاری ایفا می کند. ولی در قسمت کفش ورزشی و ارائهی آن به شکل روشن و واضع، این جریان اتفاق نیافتاده. فروشگاه های کفش در حال حاضر از کلیشه های قدیمی و تکراری طراحی، دور گردیده و با یک روند تازه ای طراحی میگردند. شما فقط با یک محیط 3 در 4 با یک ویترین ساده ی خطی مواجه نمی باشید. قرار می باشد همه چیز روش شما تاثیر بگذارد، تا یک خرید لذت بخش را تجربه کنید. چه مقدار برایتان رخ داده از فروشگاهی که کفشتان را تهیه کردید یک خاطره ی ذهنی لذت بخشی داشته باشید؟ یا پس از یک تجربهی خرید، مایل به خرید مجدد از آن فروشگاه باشید. همه چیز مانند یک زنجیر به یکدیگر وصل اند و در تجربهی خرید کفش شما موثر هستند.
طراحی ویترین مغازه کفش فروشی
طراحی ویترین مغازه کفش فروشی یکی از مهمترین آیتم های اصول طراحی داخلی و چیدمان فروشگاه کفش می باشد. نمای ویترین فروشگاه شما نقش حائز اهمیتی در این امر خواهد داشت، به همین علت شما می بایست اقدامات موردنیاز را انجام دهید. سیمای بیرونی فروشگاه نخستین و مهمترین اثر را در جلب توجه و دعوت به درون فروشگاه دارد. سطح نمای خارجی فروشگاه، ویترین، محوطهی ابتدای ورودی و تابلو، قسمتی از سیمای خارجی هستند. بنابراین نیاز می باشد همه ی این موارد به عنوان یک کلّیت واحد به شکلی زیبا طراحی شود. صاحبان فروشگاه همیشه تلاش می نمایند که زیادترین طول ویترین را در جدارهی بیرونی فروشگاه داشته باشند. در بخش طراحی ویترین می شود آن را به دو قسمت بسته و باز تفکیک کرد. در حالت اوّل، ویترین به شکل یک جعبهی شیشه ای محصور، کنترل دید را در هر قسمت دارد. ولی در حالت باز، ویترین به عنوان قسمتی از محیط فروشگاه و به شکل پیوسته با آن طراحی می گردد.
بیشتر بخوانید: چه چیزی بهترین طراحی داخلی سالن زیبایی را ایجاد می کند؟
موثر بودن ویترین های فروشگاه کفش
جلوه های بصری و نام تجاری شما، عنصرهایی می باشند که سبب می گردند مردم به فروشگاه شما وارد شوند. نمای ویترین فروشگاه نقش حائز اهمیتی در این امر دارد. به همین علت می باشد که شما می بایست اقدامات موردنیاز را انجام دهید، تا حدی که امکان دارد جلب توجه نمائید. می بایست درک نمائید که گردش مالی شما، تعداد اشخاصی می باشد که وارد مغازه میشوند. با زیاد شدن حتی 5 درصد ترافیک، شما سود نموده اید. در سالیان اخیر، طراحان ویترین اغلب به رویکردی بینابینی یا نیمهباز گرایش پیدا کرده اند. بنابراین ضمن تعریف محدودهای از جدارهی بیرونی فروشگاه به عنوان ویترین بسته، دید کمی را به داخل فراهم مینماید. در مدل ویترین بسته ارتباط مخاطب با درون مغازه امکانپذیر می باشد. ویترین به شکل شیشهای و بزرگ می باشد تا قابلیت نشان دادن کفشها را داشته باشد. در این حالت شیشه به عنوان لایهای بین قسمت های فروشگاه و چشمان مخاطب قرار داده شده و ارتباط صمیمیتر ایجاد می شود.
استاندارد طراحی دکوراسیون ویترین کفش
البته که فروشگاه از استانداردهای معینی پیروی می نماید، ولی اصول و ضوابط طراحی داخلی ویترین را نمی توان نادیده گرفت. عمق ویترین در قسمت کفش، حدود 100 تا 150 سانتیمتر و ارتفاع سکوی مدنظر 60 سانتیمتر است. چیدمان کفش در درون ویترین، به دو شکل پلکانی و یا خطی ثابت طراحی می گردد. به طور معمول بهترین شیوه چیدمان برای دید بصری مناسب، نوع پلکانی می باشد. این نوع چیدمان کفشها با یک سیر نسبی نزولی و صعودی، از خستگی چشمها ممانعت می کند. ایده ی دکوراسیون پلکانی ویترین مغازه کفش فروشی، جذابیت بصری زیادتری را برای مشتری به وجود می آورد. بنابراین امکان وارد شدن به درون فروشگاه شما را چندین برابر می نماید.
اصول کلی طراحی دکوراسیون فروشگاه کفش
اصول کلی طراحی داخلی فروشگاه ها ضوابطی دارد که مهمترین آن ها به صورت زیر می باشد:
- حداقل عرض فروشگاه 3 متر است و حداقل مساحت آن 12 متر می باشد.
- به طور معمول عرض راهرو فروشگاهی که امکان حرکت مشتری در یک طرف آن می باشد، 5/3 تا 5/4 متر می باشد. در قسمت طول فروشگاه از 9 الی 18 متر است.
- عرض راهروها در قسمت های عمومی و اصلی مجموعه 5/1 تا 2/3 سانتی متر می باشد. ولی در قسمت فروشندهها میان 60 تا 70 سانتی متر می باشد.
پیشخوان مغازه
ارتفاع پیشخوان مغازه وابسته است به اینکه به چه صورت باشد تا تفاوت آن به وجود آید. به طور معمول پیشخوان ها می بایست طوری باشند که مشتری، فروشنده را در هنگام نشسته و ایستاده مشاهده نماید. بنابراین پیشخوان ها بر دو نوع کوتاه و بلند دستهبندی می گردند. ارتفاع پیشخوان در صورتی که به شکل کوتاه باشد، در حدود 76 سانتیمتر (30 اینچ) می باشد. برای آسودگی استفاده کننده، ارتفاع پیشخوان می بایست حدود 5 الی 7/5 سانتیمتر (2 تا 3 اینچ) پایین تر از ارتفاع آرنج باشد. در پیشخوانهای بلند، ارتفاع 107 سانتی متر (42 اینچ) جهت نشستن مشتریان است. ارتفاع پیشخوان بیشتر از 99 تا 102 سانتیمتر (39 تا 40اینچ) منطقی نمی باشد. بعضی مواقع قسمتی از محیط پیشخوان به شکل مجزا برای نشان دادن کیف پول، جوراب، دستکش و …طراحی می شود.
خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک، فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و …..
جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه، پوشاک، فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.
همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره جهت کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.
شماره های تماس:
دفتر طراحی
- تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختمان آفتاب
- 09121641842– 02188559485
دفتر کارخانه کرج
- کرج – خیابان شهید بهشتی – جنب پل حصارک
- 02634484956 – 09121641842
- واتساپ : 09333695121