طراح و مجری تخصصی دکوراسیون فروشگاهی و اداری
طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه زنجیره ای | پایا دکور - 02634484956 
شماره تماس : ۰۲۱۸۸۵۵۹۴۸۵ و ۰۹۱۲۱۶۴۱۸۴۲

طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه زنجیره ای

ما در این مطلب به مبحث طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه زنجیره ای خواهیم پرداخت. برای انجام همه ی خدمات و طراحی دکوراسیون مثل: طراحی داخلی دکوراسیون فروشگاه، پوشاک، فروشگاهی، دکور فروشگاه  و طراحی مغازه و ویترین، دکوراسیون داخلی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه زنجیره ای

طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه زنجیره ای ارتباط مستقیمی با جذب مشتری خواهد داشت. به همین علت برای دستیابی به مهمترین هدف ها در راه اندازی یک فروشگاه توجه و تمرکز بر نوع طراحی داخلی و چیدمان آن جزو اصول حائز اهمیت در این حرفه هستند. در این مطلب ما قصد داریم در ارتباط با طراحی داخلی فروشگاه زنجیره‌ای صحبت نمائیم. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات زیادتر در این مورد دارید لطفاً تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عناصر اثرگذار بر طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه زنجیره ای چه می باشد؟

طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه زنجیره ای اهمیت زیادی داشته و جزو مهم‌ترین ارکان این حرفه به شمار می آید. بر همین اساس طراحی داخلی آن می بایست به گونه ای انجام شود که تمام عناصر در محل اصلی خود قرار داده شوند. ممکن است اکنون برای بسیاری از شما این پرسش ایجاد شود که عناصر اصلی طراحی داخلی فروشگاه زنجیره ای شامل چه مواردی می باشد. در صورتی که تا آخر مقاله همراه ما باشید پاسخ سوال خود را خواهید یافت. به صورت کلی عناصر حائز اهمیت در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه زنجیره ای به شرح زیر است.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون مغازه کت و شلوار

  • قفسه ها

قفسه ها جزو عناصر حائز اهمیت در یک فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای ای می باشند. به همین علت در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه زنجیره ای نقش مهمی دارند و نیاز می باشد که هم بر نوع و هم نحوه چیدمان و قرار گرفتن آن ها در فروشگاه زنجیره ای توجه گردد. در حال حاضر انواع و اقسام قفسه مخصوص فروشگاه هست که نخستین معیار برای انتخاب قفسه مناسب، تناسب آن با نوع محصول می باشد.

بعد از انتخاب گزینه مناسب نوبت به روش قرار گرفتن آن ها در فروشگاه می رسد. به طور معمول محل قفسه ها در فروشگاه ها در کنار دیوارها می باشد. ولی از آنجا که فروشگاه های زنجیره ای مساحت بزرگی دارند متناسب با مساحت آن‌ ها می توان افزون بر دیوارها در چند ردیف دیگر قفسه ها رابه صورت منظم قرار داد. منتهی مهمترین امر در چنین وضعیتی در نظر داشتن محیط مناسب برای عبور و مرور مشتری می باشد. به عبارت دیگر قفسه ها می بایست به گونه ای چیده شوند که محیط مناسب میان آن ها وجود داشته باشد.

  • سبدهای خرید

به طور معمول در همه فروشگاه های زنجیره ای سبدهای خرید هم وجود دارد. طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه زنجیره ای میبایست به گونه ای صورت گیرد که این سبدها در محلی قرار داده شوند که هم در معرض دید مشتری قرار گیرند و هم آنکه سبب ایجاد مزاحمت برای چرخیدن آسان مشتریان در فضای فروشگاه نشود. به صورت کلی دو سبد دستی و چرخدار وجود دارد که به طور معمول سبدهای چرخدار بهتر و پرطرفدارتر از سبد دستی می باشند. پس بهتر می باشد شما نیز برای کسب رضایت بیشتر مشتریان و بالا رفتن کلاس کاری مرکز فروش خود سبدهای چرخدار را انتخاب نمائید.

  • چیدمان کالاها

در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه زنجیره ای نوع چیدمان کالاها هم اهمیت زیادی داشته و می بایست کالاها به گونه ای چیده شوند که قابل دید باشند. همینطور چیدمان می بایست به گونه ای چیده شوند، که مشتریان بدون درد سر و خیلی آسان به همه ی کالاها دسترسی داشته باشند. نکته قابل ذکر دیگر این می باشد که به میزان کافی کالا بر روی قفسه ها قرار داده شود تا بهتر و واضح تر در معرض دید قرار گیرد. اصول کلی در ارتباط با بازاریابی و فروش این می باشد که نظر مشتری به گونه ای جلب شود. بر همین اساس کالاهای رنگارنگ بهتر می باشد در بخش های پر تردد چیده شوند تا نظر مشتری آسان تر جلب شده و مقدار فروش افزایش یابد.

محصولاتی که متعلق به کودکان می باشند می بایست در طبقات پایین قرار گیرد تا کودکان نیز به آن ها دسترسی داشته باشند و  مقدار فروش آن ها افزایش یابد. چون بسیاری از کالاهای کودک تنها اگر در معرض دید کودکان باشندفروخته خواهند شد و والدین خیلی میلی به صرف هزینه برای خریدن آن ها ندارند. بر همین اساس کالای کودک می بایست در معرض دید او و در طبقات زیرین قرار گیرد. نوع چیدمان کالا می بایست به گونه ای انجام شود که مشتری به دور زدن در کل فروشگاه مجبور شود. برای همین بهتر می باشد محصولات پرطرفدار در دور تا دور فروشگاه قرار داده شوند.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون داخلی راحت و با هزینه کمتر

  • نورپردازی

هر چند اغلب ما تصور می کنیم که نورپردازی فروشگاه از نظر هیچ فردی اهمیت نداشته و کسی به آن توجه نمی نماید. ولی نباید فراموش کرد که نور پردازی هم جزو اصول کلی کار است و هم از تاریک شدن محیط فروشگاه ممانعت می کند و هم به مشتری کمک می نماید راحت تر اجناس و محصولات مورد نیاز خود را بیابد و مهمتر این که زرق و بزق محصول را زیاد کرده و آن را در دید مشتری جذاب تر به نمایش می گذارد. البته دریافت نور طبیعی در این مورد هم مهم بوده و می بایست به صورت جدی به این توجه نمود چون نور طبیعی اثر مثبت تری نسبت به نورپردازی های مصنوعی خواهد داشت. به این ترتیب نیاز می باشد که در طراحی داخلی فروشگاه زنجیره ای برای نور پردازی اصولی آن هم برنامه ریزی های لازم انجام شود.

  • محل قرار گرفتن صندوق

دیگر عامل حائز اهمیت در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه زنجیره ای صندوق می باشد. به طور معمول محل قرار گرفتن صندوق در بخش پایینی فروشگاه در نظر گرفته می شود. به صورتی که مشتریان برای تسویه حساب و پرداخت هزینه خرید به سوی  درب ورودی راهنمایی شوند.

نتیجه گیری

طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه زنجیره ای اهمیت زیادی داشته و می بایست به صورت فنی و تخصصی انجام شود. به همین علت پیشنهاد ما این می باشد که این فرایند را توسط اشخاص و تیم های متخصص طراحی دکوراسیون داخلی انجام دهید تا همه چیز در مکان درست و مناسب خود قرار داده شود و کسب و کار شما هم رونق بیشتری داشته باشد.

برچسب ها : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

برای شروع گفتگو از طریق واتساپ روی تصویر زیر کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟