طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی

ما در این مطلب به مبحث طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی خواهیم پرداخت. برای انجام همه ی خدمات و طراحی دکوراسیون مثل: طراحی داخلی دکوراسیون فروشگاه، پوشاک، فروشگاهی، دکور فروشگاه  و طراحی مغازه و ویترین، دکوراسیون داخلی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی

د حال حاضر اهمیت به ورزش در بین افراد زیاد شده است و جوانان زیادی می باشند که زمان بسیاری از وقت خود را در مکان های ورزشی هستند.

تعداد باشگاه های ورزشی روز به روز در حال زیاد شدن می باشد؛ و همین عاملی می باشد که برای موفقیت و جذب ورزشکاران، فضایی را آماده نمائید که در کنار استانداردهای روز دنیا جذابیت بصری خوبی نیز داشته باشد. در طراحی باشگاه های ورزشی باید فاکتورهایی را در نظر داشت که در این مطلب به صورت کامل به آنها خواهیم پرداخت.

هر باشگاه بدنسازی از بخش های گوناگونی تشکیل شده است. بخش ورودی باشگاه و پذیرش، محل استقرار مربی، اتاق رختکن، سرویس بهداشتی و حمام، اتاق استراحت، بوفه، بخش هوازی باشگاه و بخش دستگاه ها که هر یک از این قسمت ها باید از ضوابط خاصی پیروی نمایند.

اول به نکات کلی طراحی باشگاه های ورزشی خواهیم پرداخت.

محل استقرار مربی

محل استقرار مربی می تواند با استفاده از پارتیشن و یا یک اتاق شیشه ای جداگانه تعبیه گردد که مربی، جلسه هایش با شاگردان خود را به سادگی بتواند برگزار نماید.

نور پردازی

در باشگاهی که وجود نور طبیعی امکان پذیر نیست، نورپردازی را در خاطر داشته باشید. از نورهای تحریک کننده در باشگاه ها استفاده نمائید تا برای ورزشکاران کسل کننده نباشد و همینطور نورپردازی به صورتی نباشد که نور مستقیم در چشم ورزشکاران بتابد.

نورپردازی اصل مهم دیگری می باشد که می بایست آن را در نظر بگیرید. نورپردازی در باشگاه های ورزشی نباید به گونه ای باشد که چشم را خیره نماید، استفاده کردن از منابع نوری نقطه ای در باشگاه ها پیشنهاد نمی شود. همینطور شدت نور ها نیز نباید بالا باشد. بهترین گزینه استفاده کردن از یک منبع نوری گسترده در سطح محیط می باشد که نور را یکسان در تمام سطح سالن پخش می نماید.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون مغازه کت و شلوار

رنگ

استفاده کردن از رنگ‌های گوناگون بر اساس کاربری محیط در سالن های ورزشی تفاوت دارد. به عنوان مثال سالن‌های یوگا و پیلاتس می بایست رنگ‌های آرام و ملایم مانند کرم، سفید، آبی روشن و سبز در آن‌ها استفاده شود تا امکان تمرکز و تمدد اعصاب در آنجا فراهم شود. از سوی دیگر سالن‌های ایروبیک و بدنسازی احتیاج به رنگ‌های پرانرژی و پررنگ دارند تا احساس هیجان را به ورزشکار انتقال دهند و ورزشکار با انرژی بالاتری ورزش را شروع نماید.

آینه کاری در باشگاه های ورزشی

بر اساس محیط داخلی باشگاه می توان از انواع آینه کاری ها استفاده نمود. آینه هایی سرتاسر دیوارها و یا آینه های منقطع تنها در مقابل دستگاه های ورزشی از نمونه آینه کاری هایی است که در باشگاه ها استفاده می گردند. در خاطر داشته باشید که آینه های قدی علاوه بر اینکه سبب انرژی و انگیزه دادن به ورزشکاران، محیط داخلی سالن را هم بزرگتر نمایش می دهد.

جذابیت دکوراسیون محیط مجموعه بدنسازی

جذابیت و زیبایی محیط در ایجاد یک محیط ایده آل، اثر بسیار زیادی دارد. استفاده کردن از طرح های ساده اما جذاب در دیوارها، کف و سقف محیط جهت طراحی یک باشگاه ورزشی مناسب می باشد.

ایجاد فضایی الهام‌بخش و پرانرژی

از نمایشگرهای برنامه تمرین گروهی برای افزایش دسترسی مشتریان به اطلاعات برنامه ها استفاده نمائید. از نورهای روشن جهت ایجاد محیطی تمرینی پرجنب‌وجوش استفاده نمائید. به جهت اینکه کارها را چندین درجه بالاتر ببرید، قادر هستید از موسیقی مناسب در همه جای محیط استفاده کنید.

پذیرش

در طراحی پذیرش مجموعه ورزشی باید به این نکته دقت نمود که کانتر مورد استفاده با طراحی داخلی محیط باشگاه هماهنگی کامل داشته باشد و همینطور به گونه ای باشد که دید مناسب به سالن ورزشی، رختکن و بوفه هم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون داخلی راحت و با هزینه کمتر

چیدن مناسب دستگاه ها

یکی از شرط های ایجاد یک باشگاه ورزشی با کیفیت، چیدن لوازم ورزشی در جاهای مناسب میباشد؛ به گونه ای که استفاده کردن از یک وسیله توسط یک یا چندین نفر، سبب ایجاد مزاحمت برای بقیه افراد نشود. حفظ فاصله لازم میان دستگاه ها و در نظر داشتن یک محل عبور به عرض کافی در تمام بخش های محیط، از نکاتی می باشد که می بایست در طول جایگذاری لوازم به آن توجه نمود.

کفپوش

نکته حائز اهمیت دیگری که در سالن ها موجود است انتخاب مناسب کفپوش ها می باشد. در ورزش هایی مثل یوگا یا پیلاتس شما نیازی به کفش ندارید بر همین اساس پوست کف پای شما به طور مستقیم با کفپوش سالن در تماس می باشد، البته می شود از پاپوش ها یا جوراب نیز استفاده نمود، ولی بهتر می باشد که این کفپوش ها اول خیلی نرم باشند تا سبب آزار و اذیت بدن شما نشوند و دوم اینکه کفپوش های سالن های ورزشی را می باست از جنس آنتی باکتریال انتخاب نمود، این نوع کفپوش ها هم به راحتی تمیز می شوند هم مقدار میکروب و باکتری کمتری را به خود جذب می نمایند در نتیجه محیط سالن شما پاکیزه تر می ماند.

رختکن

رختکن ها یکی از مهم ترین محیط ها در باشگاه های بدنسازی می باشند که به طور معمول به آن ها بهای مناسبی داده نمی شود، اکثرا محیط رختکن ها فضاهایی تنگ می باشند که تعدادی کمد در آن موجود است و نورپردازی مناسبی نیز ندارند. ولی یک محیط رختکن اصولی دقیقا خصوصیاتی مخالف چیزهای بیان شده دارد، محیط رختکن می بایست سبب آرامش ورزشکار چه پیش از تمرین چه پس از تمرین شود، تهویه و نورپردازی آن ب میزان خود باشگاه ورزشی مهم می باشد، کمد ها می بایست دسترسی های ساده ای داشته باشند، نیمکت هایی در آن قرار داده شود تا برای قرار دادن ساک یا نشستن جهت بستن بند کفش ها از آن استفاده نمود. حتما باید در آنجا از عناصر تزیینی مثل تابلوها یا لوح های افتخار باشگاه نیز استفاده نمود.

خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند:  طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک، فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و …..

جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه، پوشاک، فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره جهت کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.

شماره های تماس:

دفتر طراحی

  • تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختمان آفتاب
  • 09121641842– 02188559485

دفتر کارخانه کرج

  • کرج – خیابان شهید بهشتی – جنب پل حصارک
  • 02634484956 –  09121641842
  • واتساپ : 09333695121
برچسب ها : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *