سبک های محبوب طراحی داخلی

ما در این مقاله به مبحث سبک های محبوب طراحی داخلی می پردازیم. جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک ، طراحی دکوراسیون فروشگاهی ، دکور مغازه و دکور فروشگاهی ، دکوراسیون داخلی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

سبک های محبوب طراحی داخلی

در حالی که طراحی خانه شما غیرقابل انکار هیجان انگیز است، این روند می تواند بسیار زیاد باشد به خصوص اگر شما یک طراح داخلی حرفه ای نباشید.

شاید به دنبال تغییر زیبایی شناسی خانه خود هستید، یا به تازگی نقل مکان کرده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید که کدام سبک طراحی داخلی را می خواهید انتخاب کنید. خوب، خبر خوب این است که سبکی متناسب با نیازها و ترجیحات همه وجود دارد.

1. سبک طراحی داخلی مینیمالیستی

مینیمالیسم را می توان به سادگی با مانترا “کمتر، بیشتر” توصیف کرد.

این یک سبک طراحی است که در قرن بیستم مورد توجه قرار گرفت و به دلیل سادگی و رویکرد “همه چیز نیاز به مکان و دلیل” دارد.

فضاهای مینیمالیستی اغلب یک طبقه باز، قطعات مبلمان کاربردی، نور زیاد با خطوط تمیز، رنگ های طبیعی و یک پالت رنگ خنثی را ترکیب می کنند. این تنها بر روی تعداد انگشت شماری از بافت، رنگ و شکل مبلمان تمرکز می کند.

استفاده از خطوط تمیز و قطعات ساده می تواند نکاتی از سبک های طراحی مدرن میانه قرن و اسکاندیناوی را به ارمغان بیاورد. و مینیمالیسم به همان اندازه که وجود ندارد به چیزهایی مربوط می شود – اگر سبک مینیمالیستی را می پذیرید، باید هر چیز غیر ضروری را از فضای خود حذف کنید و مطمئن شوید که همه چیز هدفی دارد.

“زمانی که خانه خودم را طراحی می‌کردم، می‌خواستم آن را مانند پناهگاه خود احساس کنم – فضایی که می‌توانم در پایان روز به آن خلوت کنم و احساس آرامش، شارژ و آرامش کنم. من در خانه شخصی خود سبکی مینیمال و خنثی‌تر دارم. کاترین داوین ، یکی از بنیانگذاران Clairrow می‌گوید: «حس ظرافت آرامی دارد. هر قطعه از مبلمان یا دکور با هدف انتخاب شده است، این اطمینان را به من می‌دهد که برایم شادی می‌آورد و به آن مکان می‌افزاید».

2. طراحی داخلی مدرن

سبک طراحی داخلی مدرن که با رویکردی نامرتب و شیک به طراحی داخلی که در اواخر قرن نوزدهم آغاز شد، نشان دهنده رویکردی بدون سر و صدا به زندگی است. این بر طراحی صنعتی با مواد در خالص ترین شکل آنها تأکید دارد.

یوسلین کاسترو: “سبک داخلی مدرن چند سالی است که قوی شده است. این یک رویکرد طراحی است که از جنبش هنر مدرن الهام گرفته شده است و اکنون در انواع جهات خلاقانه در نظر گرفته شده است زیرا متخصصان طراحی با فرم و مقیاس آزمایش میکنند.” فضای داخلی مکنزی کولیر.

الگوها مینیمال هستند و روی رنگ های بلوک، معمولاً رنگ های اولیه تمرکز دارند. همچنین دارای الگوهای هندسی، خطوط تمیز، لایه بندی پارچه ها و بافت ها، و فضاهای انتزاعی است که خنثی و جذاب و در عین حال غیررسمی به نظر می رسند.

 Sheva Knopfler ،  یکی از بنیانگذاران و مدیر خلاق Lights می‌افزاید: “در سال 2022، ما شاهد تاکید بر بافت‌ها و الگوها از منسوجات تا دکور هستیم. همه چیز از صندلی‌های بافت دنج و مبل‌ها تا طرح‌های برجسته را می‌توانید روی سطوح دکور احساس کنید.” com “ما در حال کار هستیم تا با استفاده از فلزات بافت دار، سایه های چین دار و جزئیات ظریف برآمدگی روی پایه و صفحات پشتی وسایل، بافت را در نورپردازی خود بگنجانیم.

3. طراحی داخلی صنعتی

همانطور که از نام آن پیداست، طراحی داخلی صنعتی یک سبک معاصر است. حال و هوای شهری با تاکید بر اثاثیه کارخانه مانند دارد. طراحی صنعتی رویکردی مینیمالیستی دارد که در آن عناصر داخلی در مرکز قرار می گیرند.

این کارایی و کارایی را جشن می گیرد. طراحی صنعتی با الگوی رنگی خنثی، چوب خام و فلزات ناتمام با لمس برجسته مشخص می شود.

یک نکته توصیه:

ما استفاده از سبک‌های طراحی داخلی صنعتی را برای خانه‌های کوچک توصیه نمی‌کنیم، زیرا نیاز به فضای تنفسی فراوان با قطعات بزرگ الهام گرفته از ماشین‌آلات دارد. با این حال، می‌توانید با اضافه کردن وسایل تزئینی فلزی کوچک‌تر در گوشه‌ای از اینجا یا آنجا، به سرعت به این سبک در یک اتاق یک نفره مانند اتاق خواب خود برسید.

4. طراحی داخلی معاصر

از نظر تاریخی، خانه‌های سبک مدرن، سرد و مینیمال تلقی می‌شدند. اما، این در عصر امروز صادق نیست – خانه‌های معاصر معمولاً فضاهای دلپذیر، گرم و دنج هستند.

ماریانا گرینشپون، مدیر ارشد ماموت نیویورک، می گوید: «این سبک ریشه در تمرکز بر انتخاب مواد لوکس و انتخاب رنگ های تقریباً تک رنگ دارد که ریشه در رنگ های گرم تر و فقدان کنتراست اساسی دارند.

رنگ های کرم و قهوه ای گرم اساس این پالت رنگی را تشکیل می دهند و با رنگ های جواهری مانند یشم و ارغوانی مشخص می شوند. این منجر به جفت شدن طبیعی با فلزات روشن مانند کروم به عنوان یک لهجه می شود.

شروع کار با طراحی داخلی صنعتی: 

“این زیبایی شناسی بر تجمل تمرکز دارد و یک راه خوب برای شروع پذیرش آن، سرمایه گذاری روی یک قطعه واحد است که به عنوان نقطه کانونی یک اتاق عمل می کند. فرش ها و مبل ها قطعات سرمایه گذاری طبیعی برای این کار هستند و می توانند گرینشپون اضافه می کند که با یک چراغ تیز یا یک پرتاب نرم تکمیل شود تا احساس کنید بیشتر به هم کشیده شده اید.

5. طراحی داخلی مدرن اواسط قرن

سبک طراحی داخلی مدرن اواسط  قرن پس از جنگ جهانی دوم محبوبیت پیدا کرد. این احتمالاً یکی از سازنده ترین و خلاقانه ترین سبک های طراحی داخلی در تمام دوران است. اگرچه سبک طراحی داخلی مدرن اواسط قرن، جذابیت های خود را از دهه 50 و 60 به عاریت گرفته است، اما جذابیت تمیز و در عین حال بسیار قدیمی را در خود جای داده است.

این سبک طراحی داخلی منجر به جنبش بین المللی و باهاوس شد. این یک طراحی معاصر است که با خطوط واضح، رنگ های زنده و ترکیب فضای باز با فضای داخلی متمایز شده است.

ویژگی‌های اصلی مدرن‌های اواسط قرن، شبح‌های ساده، ساخت‌های نرم، اشکال ارگانیک و عملکرد است. معمولا دارای پالت رنگی زرد، قهوه ای، سبز و نارنجی است.

خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک، دکور فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و …..

جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه، پوشاک، دکور فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره و طراحی دکوراسیون کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.

شماره های تماس:

دفتر طراحی

  • تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختان آفتاب
  • 0912164184202188559485

دفتر کارخانه کرج

  • واتساپ : 09333695121

برچسب ها : , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *