دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی

ما در این مقاله به مبحث دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی می پردازیم. جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی داخلی دکوراسیون مغازه ، پوشاک ، فروشگاهی ، دکور مغازه ، دکوراسیون داخلی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

اهمیت طراحی دکوراسیون مغازه لوازم خانگی

بی شک اهمیت طراحی داخلی اول بستگی به خلاقیت و خلق ایده‌ای نوآورانه دارد. زیرا با خلاقیت می‌توان فضا را شاداب و جادار نشان داد.
طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی تنها یک ‌شکل زیبایی‌شناختی از مکان نمی باشد. این عمل فضاها را طوری برنامه‌ریزی، آماده‌سازی و طراحی می‌کند که به نیازها و سلایق مشتریان پاسخ دهد. همین کار ، سبب شده طراحی داخلی هم در طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی اهمیت زیادی داشته باشد. به‌طورکل، طراحی داخلی فروشگاه ها فقط طراحی دکور آن نیست.
بی شک، بهتر است موقع ساخت فروشگاه همه ی جنبه‌های طراحی پلان، نما، متریال و… اجرا بشود. بااین‌حال، به دلیل اینکه هدف اصلی بهبود فضای داخلی می باشد، می‌توان در واحدهای قدیمی هم با طراحی داخلی تحول ایجاد کرد .

ایده‌های طراحی دکوراسیون مغازه لوازم خانگی

1. مجهز کردن قفسه‌های مغازه لوازم خانگی

در فروشگاه‌های لوازم خانگی میزان تنوع محصولات بالاست. به همین علت، محصولات باید به گونه ای چیده شوند که خیلی راحت مورد دید همه قرار گیرد. این کار سبب فروش آسان تر آن‌ها نیز می‌شود و مشتریان هم می‌توانند از محصولات ایده بردارند.
انتخاب قفسه مناسب امکان نمایش موثر محصولات را فراهم می آورد اگر به اندازه، مساحت قابل‌استفاده و شکل فروشگاه توجه شود . مشتریان هم به راحتی در فروشگاه حرکت می‌کنند. به همین سبب مشتری می‌تواند به آسودگی به محصول موردنظر خود دسترسی پیدا کند و خرید خودش را انجام دهد.
در دو دیوار کناری مغازه بهتر این است که استندهای ویترینی برای لوازم‌خانگی لوکس قرار داده شوند. در وسط فروشگاه هم باید استندهای دوطرفه قرار گرفته شود.

2. برنامه‌ریزی بر اساس فضای فروشگاه

همان گونه که در بالا گفته شد، خیلی اهمیت دارد که خریدار در فروشگاه از همه نظر راحت باشد. بنابراین اگر امکان داشت فضا را به دو بخش تقسیم کنید.
در طراحی دکوراسیون مغازه لوازم خانگی ، منطقه اول، یعنی ورودی، به طور معمول نمایش محصولات رایج ، جدید و محبوب را بر انجام می دهد. در این قسمت بهتر است از فرصت ایجاد شده استفاده کنید و محصولات مختلف در رده های قیمتی گوناگون را به مشتریان ارائه کنید.
منطقه دوم در درون سالن قرار دارد و باید با قفسه‌های خیلی بیشتری نسبت به ورودی پر شود . در این بخش باید عمده محصولات و وسایل به نمایش و فروش گذاشته شوند.

3. تقسیم کالاها به گروه های مختلف

ما عادت داریم وسایل را به طور گروهی ببینیم. به عنوان مثال ، در فروشگاه مواد غذایی، کیسه گندم نزدیک برنج قرار داده می شود. در فروشگاه‌های فروش لوازم خانگی هم کاملا همین طرح ارائه می‌شود.
در طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی کالاها را با در نظر گرفتن کار آن‌ها به چندین گروه تقسیم بندی کنید. برای مثال لوازم‌ خانگی گوناگون مثل آبمیوه گیری و مخلوط کن را کنار یکدیگر قرار دهید. این کار به مشتری این امکان را می‌دهد تا سریعا قسمت موردنظرش را بیابد و همه ی گزینه‌های ارائه‌شده را ببیند.

4. اتیکت قیمت با اطلاعات کامل 

قراردادن اتیکت قیمت معمولی در فروشگاه لوازم‌خانگی ایده جالبی نمی باشد . مردم خرید لوازم الکترونیکی را خیلی جدی می‌گیرند. حتما چندین قابلیت را علاوه بر قیمت در نظر بگیرید تا بتوان قابلیت های محصول را خیلی راحت مشاهده کرد. در این راستا، همه ی اطلاعاتی که اهمیت دارند روی اتیکت قیمت – از مدل تا قدرت – ارائه می شوند.

5. تعریف ترافیک سازان

سازندگان ترافیک بخشی از کالاها هستند که ترافیک مشتری را افزایش می دهند. اگر بخواهیم ساده بگوییم ، این کالاها رایج ترین،محبوب‌ترین و پرتقاضاترین میان خریداران هستند.
چرا شناختن عوامل ترافیکی اهمیت دارد؟ در ابتدا، به شما این امکان را می‌دهد تا محصولات را به طور صحیح در اطراف سالن قرار دهید. سپس ، از این راه می‌توانید مشاهده کردن محصولات دیگر را افزایش دهید یا مشتری را به خریدن محصول جدیدی ترغیب کنید.

6. نمایش محصولات در همان گروه

یکی از  اشکالات رایج چیدمان، ناهماهنگی می باشد. درحقیقیت ، در طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی هر گروه از کالالها باید به طور جداگانه نشان داده شود. بعضی از محبوب‌ترین نمونه‌هایی که می‌توان در عمل استفاده کرد موارد زیر می باشند:

  • اول محصولات کوچک‌تر و بعد محصولات بزرگ‌تر قرار داده می شوند تا توجه مشتری از دست داده نشود.
  • وسایل برقی مانند مایکروفر و سولاردام با توجه به برند انتخاب می‌شوند. برای همین بهتر است آن‌ها را با توجه به برند گروه‌بندی کنید.همینطور ، هزینه را فراموش نکنید و کالاها را به ترتیب از کمترین تا بیشترین قیمت نمایش دهید.
  • یخچال‌ها، جاروبرقی‌ها و بقیه لوازم بزرگ‌تر به طور معمول با توجه به رنگ و اندازه انتخاب می‌شوند، برای همین باید روی این موضوع متمرکز شوید.
  • به شما پیشنهاد می دهیم در هر گروه کالا مدل پیشرو را در درجه اول قرار بدهید، برند آن یا سایر تفاوت‌های کوچک اهمیت ندارد. این کار توجه و علاقه خریدار را افزایش می دهد.

7. انتخاب رنگ درست

موقع فروش لوازم‌خانگی بهتر است از همان اول روی رنگ‌بندی متمرکز شوید . در جهان مدرن هیچ محدودیتی در طراحی وجود ندارد. در طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی می‌توان پالت رنگ‌های تیره یا روشن را مورد استفاده قرار داد. از افزودن خلاقیت و روندهای جدید اگر با سبک فروشگاه مطابقت داشته باشد، نترسید. استفاده کردن از سبک‌های مینیمالیستی و لفت در حال حاضر از محبوبیت بالایی برخوردارند.

8. مسائل مرتبط با روبرو شدن با محصول

در طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی میزان توجه به مکان قرار گرفتن محصول اهمیت بسیاری دارد، چون بر این اساس می‌توانید کالا را به خریدار بهتر ارائه دهید. در فروشگاه‌های لوازم خانگی محصولات به طور معمول برای مشاهده به نمایش گذاشته می‌شوند. این کار جلب‌توجه را راحت تر می‌کند.

9. گروه بندی محصولات با توجه به برند

در فروشگاه‌هایی که لوازم‌خانگی با برندهای مختلف وجود دارند، بهتر است از قفسه‌بندی‌های بزرگ برای مجموعه کالاهای یک برند به‌صورت اختصاصی استفاده شود.

خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک، فروشگاهی، دکور مغازه آرایشی و …..

جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه، پوشاک، فروشگاهی، دکور مغازه آرایشی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره و طراحی دکوراسیون کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.

شماره های تماس:

دفتر طراحی

  • تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختمان آفتاب
  • 0912164184202188559485

دفتر کارخانه کرج

  • واتساپ : 09333695121
برچسب ها : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *