دکوراسیون داخلی کافی شاپ

ما در این مقاله به مبحث دکوراسیون داخلی کافی شاپ می پردازیم. جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک ، فروشگاهی ، دکور مغازه ، دکوراسیون داخلی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

دکوراسیون داخلی کافی شاپ

نوع فضای سرویس غذا شامل کافه، کافی شاپ ، خرده فروشی فست فود و … می باشد که مستلزم تهیه و جابجایی مواد غذایی می باشد. فضای سرویس غذا از سایر فضاهایی که می توان مواد غذایی را در آنها عرضه کرد، با توجه به الزامات بهداشتی و بهداشتی مربوط به حمل و نقل بسته بندی محصولات غذایی و ظروف غیر یکبار مصرف متمایز است.

ایجاد یک پلان طبقه و طراحی یک کافه مستلزم دانستن هر تنوع آنتروپومتریک، فضای مورد نیاز برای نشستن انسان و حرکت، مساحت فضا، استفاده بهینه از فضا و نیازهای صنعت است.

در حالت ایده‌آل، وقتی نوبت به برنامه‌ریزی و طراحی یک کافه می‌رسد، 60 درصد از پلان طبقه باید فضای غذاخوری را اشغال کند و 40 درصد دیگر باید شامل آشپزخانه، انباری و غیره باشد.

در اینجا 10 موردی که باید قبل از طراحی یک کافی شاپ در نظر بگیرید آورده شده است.

1. ترتیبات فضایی | طراحی کافی شاپ

پلان طبقه باید چندین منطقه مفصلی را در خود جای دهد که هر کدام دارای تجهیزات ویژه و خدمات HVAC هستند. این مناطق عمدتاً شامل تولید مواد غذایی، خدمات و غذاخوری، ذخیره سازی و دریافت، فضای گردش عمومی و سایر مناطق پشتیبانی می شود.

این فضاهای یکپارچه باید با نظافت مناسب، بهداشت بهداشتی و نظافت کلیه فضاهایی که در آن غذا نگهداری می شود، به خوبی نگهداری شوند.

2. قابلیت دسترسی

ورودی، مناطق خدمات غذا، ناهار خوری و سرویس های بهداشتی به طور کلی باید دستورالعمل های طراحی استاندارد را رعایت کنند. مسیر حرکت در اطراف ایستگاه‌های خدمات، پیشخوان‌ها و محل‌های نشستن باید به گونه‌ای طراحی شود که برای افرادی که از ویلچر و سایر وسایل کمک حرکتی استفاده می‌کنند، فضای کافی وجود داشته باشد، به‌ویژه زمانی که صندلی‌ها اشغال و بیرون کشیده می‌شوند.

قسمت های غذاخوری باید شامل صندلی های قابل دسترس برای ویلچر و فضایی برای وسایل دسترسی باشد تا مانعی برای آنها نباشد. سطح روی میز نباید بالاتر از 34 اینچ از کف باشد و فضای آزاد 27 اینچ در زیر آن قرار گیرد.

3. زیبایی شناسی | طراحی کافی شاپ

به طور کلی، مناطق ناهار خوری شامل ورودی، انتظار، نشستن، و پشتیبانی ساختاری است که معمولا برای راحتی مصرف کننده طراحی شده اند. ویژگی های زیبایی شناسی شامل نورپردازی محیطی، رنگ های دلپذیر، آثار هنری ، مبلمان بادوام و پرداخت است.

عناصر زیبایی شناختی باید مکمل سبک داخلی باشند و مشتری را به اندازه کافی برای اشغال یا حرکت در فضا راحت کند.

4. مقرون به صرفه

بهینه سازی فضاها با طراحی ارگونومیک که عملکرد، کارایی و طراحی را ترکیب می کند، انجام چند کار و کار موثر را برای کارمندان آسان تر می کند. این همچنین ممکن است منجر به صرفه جویی در هزینه بدون تأثیر بر کیفیت خدمات شود.

مواد، مبلمان و اثاثیه انتخاب شده باید بادوام باشند تا هزینه های تعمیر و نگهداری و جایگزینی کاهش یابد.

5. تابع | طراحی کافی شاپ

فضاهای عملیاتی به طور کلی شامل مناطق خدماتی، اسکله های خدمات غذایی، مناطق ذخیره سازی، مناطق کارکنان پشتیبانی و مناطق خدمات اصلی از جمله الزامات بهداشتی و HVAC می شود.

برای اطمینان از تهویه مناسب فضاها، تدارکات اصلی باید در بالای ساختمان قرار داده شود و برای هر فضا واحدهای هواساز مجزا در نظر گرفته شود.

6. پایداری

یک طرح پایدار شامل همه چیز از تهیه غذا تا تحویل و بسته بندی همراه با استفاده بهینه از غذا، آب و منابع انرژی در آشپزخانه و ناهارخوری خواهد بود. استفاده از مصالح ساختمانی سبز باعث ایجاد یک محیط داخلی سالم می شود.

بازیافت و کارایی برای کاهش زباله در همه زمینه ها باید بر این اساس برنامه ریزی شود. نور طبیعی روز باید تا جایی که امکان دارد افزایش یابد تا مصرف انرژی کاهش یابد که کیفیت کار و تجربه را نیز بهبود می بخشد.

7. اولین تاثیر عالی

اولین برداشت مشتری پس از ورود به کافی شاپ تاثیرگذار و بسیار مهم است. احساس و ظاهر کافی‌شاپ اساساً نشان می‌دهد که کسب‌وکار برای افرادی که در آن خدمات ارائه می‌کند قابل دسترس، مطلوب و جذاب است.

8. طرح ایده آل | طراحی کافی شاپ

چیدمان کافی شاپ باید مطابق با فضا باشد تا به نحو احسن کار کند و در اطراف مغازه حرکت کند. چیدمان باید فضایی را ایجاد کند که راحت باشد و تعادلی بهینه پیدا کند که هم کارمندان و هم مشتریان را در نظر بگیرد.

یک الگوی ترافیکی منسجم برای اینکه همه چیز بدون دردسر کار کند بسیار مهم است. یک موضوع و مفهوم گویا فضا را به یک چیدمان عملی تبدیل می کند.

9. عینک بیرونی

ارتفاع بیرونی کافی شاپ به مفهوم طراحی و چیدمان بستگی دارد. طراحی برای راحتی، مدت زمانی را که فرد در کافی شاپ می گذراند، افزایش می دهد. جدا از قهوه، و مکانی برای کار. کافی شاپ مکانی است که مردم برای احساس راحتی و آرامش به آنجا می روند.

پویایی اولین چیزی که می بینید و چیزی که شما را برای رفتن به کافی شاپ جذب می کند علائم و نمای بیرونی مکان است. چیدمان باز، نشیمنگاه در فضای باز و نمای مکان، جذابیت کافی شاپ را تعیین می کند.

10. ایده داخلی | طراحی یک کافی شاپ

نحوه انتخاب طراحی داخلی فضا نیز به همان اندازه مهم است. تم، مفهوم، طرح رنگ ، آثار هنری، دکور، نورپردازی، نمایشگر، صندلی و حتی محل فروش باید در طراحی مشهود باشد.

فضای کلی کف با طراحی مینیمال یا طراحی سنتی می تواند حال و هوا و جذابیت خاصی را برای مکان ایجاد کند.

خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک، فروشگاهی، دکور مغازه آرایشی و …..

جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه، پوشاک، فروشگاهی، دکور مغازه آرایشی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره و طراحی دکوراسیون کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.

شماره های تماس:

دفتر طراحی

  • تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختان آفتاب
  • 0912164184202188559485

دفتر کارخانه کرج

  • واتساپ : 09333695121
برچسب ها : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *