طراحی دکوراسیون داخلی کتابخانه

ما در این مطلب به مبحث طراحی دکوراسیون داخلی کتابخانه خواهیم پرداخت. برای انجام همه ی خدمات و طراحی دکوراسیون مثل: طراحی داخلی دکوراسیون فروشگاه، پوشاک، فروشگاهی، دکور فروشگاه  و طراحی مغازه و ویترین، دکوراسیون داخلی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه لبنیاتی

طراحی دکوراسیون داخلی کتابخانه

دکوراسیون و طراحی مدرن کتابخانه عمومی یک موضوع در حال تکامل و البته خیلی مهم می باشد. کتابخانه محیطی می باشد که کودکان، خردسالان، اشخاص مسن، متخصصین و دانش آموزان همه به آن احتیاج می یابند.

افزون بر این، کتابخانه برای تمام اشخاص با هر طبقه و موقعیت مالی ممکن می سازد که به سادگی اندیشه ها و استعدادهای خودشان را شکوفا نمایند.

طراحی کتابخانه دارای اصولی است که آن را با بقیه طراحی ها متمایز می سازد. در ادامه این مطلب از دکوراسیون پایا همراه ما باشید تا با استراتژی ها و اصل های طراحی کتابخانه عمومی و شیک ترین طراحی های آن آشنایی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون مغازه لوازم تحریر

6 محیط عمومی که کتابخانه شما به آن نیاز خواهد داشت!

ما در این بخش از مقاله 10 مکان لازم جهت پرورش جامعه را با در نظر داشتن مکان سازی یا ساختن و بهبود اماکن عمومی برای شما آورده ایم. این اماکن مقیاس پذیر بوده و اهمیت ندارد که اندازه، شکل و یا مکان کتابخانه شما قادر باشد تمام این مولفه ها را در خودش جای دهد.

محیط خوشامدگویی کتابخانه عمومی

این بخش از کتابخانه محیطی می باشد که می توانید تمام اشخاص را از هر نوعی در آن مشاهده کنید. این محیط به طور معمول مجهز به تابلوهای نئونی، صفحه های نمایشگر، فعالیت ها و برنامه های مرتبط با کتابخانه می باشد.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی دفتر معماری

کافه مناسب کتابخانه عمومی

تا حالا شده است که از مطالعه کردن کتاب دچار خستگی شوید و نیاز به استراحت داشته باشید؟ همه ما در جریانیم که کتابخانه محیطی ساکت و به دور از هیاهو می باشد. ما بعضی اوقات به این نیاز داریم که با کسی صحبت کنیم، علم خود را با بقیه تقسیم کنیم و یا چند دقیقه استراحت نمائیم.

از کافی شاپ می شود در این موقعیت ها استفاده نمود. این محیط اجتماعی دارای میزها و صندلی های تک نفره و چند نفره، موسیقی در پس زمینه و در برخی از مواقع چندین بازی می باشد که اشخاص می توانند از آن استفاده نمایند.

محیطی برای کتاب گردی

این محیط برای آسودگی کاربران طراحی می گردد تا بتوانند به شعرها، نمایشنامه ها، رمان ها و تمام کتاب های جدید و قدیم دسترسی یابند. افزون بر این، فراهم کردن مکانی فقط برای نسخه های اولیه و همینطور کتاب های تازه انتشار یافته می تواند اغلب افراد را به خود جذب نماید.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون مغازه ساعت فروشی

اتاق نشیمن کتابخانه های عمومی

اتاق نشیمن کتابخانه های عمومی می بایست همه نوع صندلی مناسب برای هر رده سنی را برای کاربران خودش حاضر نماید. در اتاق نشیمن اغلب کتابخانه ها، صندلی ها و مبل های مدولار، میز قهوه و چراغ های آویز مشاهده می گردد. این محیط می بایست طوری باشد که اشخاص جامعه بتوانند به سادگی با همدیگر ارتباط برقرار نمایند.

محیط یادگیری برای کتابخانه های عمومی

محیط یادگیری می تواند یک استودیوی هنری باشد یا یک آزمایشگاه رسانه ای. این بخش از کتابخانه می بایست محیطی باشد که بتوان ایده ها را به واقعیت تبدیل نموده و یادگیری تجربی را برای تمام اشخاص جامعه ممکن نماید.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون فروشگاه سیسمونی

اتاق ساکت کتابخانه های عمومی

این اتاق به طور معمول یک محیط اختصاصی و البته ساکت برای بزرگسالان می باشد تا بتوانند برای مدتی مطالعه کنند. از این اتاق می شود برای کتابخوانی و همینطور محیطی برای دور هم جمع شدن نویسنده ها استفاده نمود. در این محیط به طور معمول میزهای بزرگ و گرد یا میزهای مستطیلی شکل، میز لپ تاپ و میز قهوه مورد استفاده قرار می گیرد.

 استراتژی برای دکوراسیون کتابخانه

در این بخش از مقاله به چک کردن استراتژی می پردازیم که جذابیت کتابخانه شما را دو برابر می نماید:

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی سوپرمارکت

قرار دادن روشنایی روز

تکنیک های قرار دادن روشنایی روز در محیط کتابخانه شامل برداشتن مانع های بلند، کم کردن نور مصنوعی و زیاد کردن نور طبیعی به شیوه های متفاوت می باشد. از مزیت های دسترسی به نور طبیعی در کتابخانه ها می شود به کم شدن خستگی چشم، کم شدن استرس، آرامش زیادتر و صرفه جویی در انرژی اشاره نمود.

حالا جهت گنجاندن نور طبیعی چه کارهایی می بایست به انجام رساند؟ جهت این کار به جای استفاده کردن از دیوارهای سنتی و خشک از دیوارهای شیشه ای استفاده نمائید. از پنجره های بزرگ در تمام بخش های کتابخانه استفاده نمائید تا نور به محیط شما بتابد.

بیشتر بخوانید: چه چیزی بهترین طراحی داخلی سالن زیبایی را ایجاد می کند؟

ایجاد محیط انعطاف پذیر

همه روزه اشخاص متفاوتی جهت گذراندن کلاس، جهت برگذاری یک همایش، جهت قرض گرفتن کتاب و یا تهیه کتاب های تازه چاپ شده به کتابخانه وارد می شوند. بر همین اساس، مبل ها و به صورت کلی محیط کتابخانه می بایست طوری باشد که بشود میزها و صندلی ها را جا به جا نمود و یا کنار یکدیگر قرار داد.

دسترسی به WIFI

تاریخچه کتابخانه در کتاب ها پنهان می باشد ولی تحولات آن حول فناوری می باشد. علاقه مندان به کتابخانه به یک محیط عمومی نیاز دارند تا بتوانند سریعا از منابع گوناگون چه کتاب و چه اینترنت استفاده نمایند. بر همین اساس به فضایی که دسترسی به WIFI و همینطور کامپیوتر ساده می باشد، احتیاج می باشد.

بیشتر بخوانید: طراحی داخلی آرت دکو چیست؟

سخن پایانی

از آن جا که کتابخانه محیطی عمومی می باشد و اغلب اشخاص جامعه از هر نوع و قشری از آن استفاده می نمایند، طراحی آن اهمیت زیادی دارد. محیط کتابخانه می بایست به اندازه ای باشد که بشود در آن اتاق ساکت، کافه، محیطی برای کتاب گردی و همینطور محیطی برای تحقیق در آن جای داد.

افزون بر این بهتر می باشد محیط کتابخانه نور طبیعی و کافی داشته باشد تا افزون بر این که از خستگی چشم ها پیشگیری مینماید، آرامش را هم به کاربران ارائه می کند.

امیدوار هستیم این مطلب اطلاعات مفیدی را در رابطه با طراحی کتابخانه عمومی در اختیار شما عزیزان قرار بدهد. اگر مایل بودید می توانید نظرات خودتان در را درباره ی این مقاله با ما در میان بگذارید.

خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند:  طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک، فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و …..

جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه، پوشاک، فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره جهت کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.

شماره های تماس:

دفتر طراحی

  • تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختمان آفتاب
  • 09121641842– 02188559485

دفتر کارخانه کرج

  • کرج – خیابان شهید بهشتی – جنب پل حصارک
  • 02634484956 –  09121641842
  • واتساپ : 09333695121
برچسب ها : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *