طراحی داخلی آرت دکو چیست؟

ما در این مقاله به مبحث طراحی داخلی آرت دکو می پردازیم. جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک ، فروشگاهی ، دکور مغازه ، دکوراسیون داخلی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

طراحی داخلی آرت دکو چیست؟

این سبک شور و نشاط و معیشت دهه 1920 را از طریق اشکال هندسی، رنگ های جسورانه، لبه های نوک تیز، نقوش باستانی اصلاح شده، الگوهای متقارن، هنرهای تزئینی و زرق و برق و زرق و برق بیش از حد در بر می گیرد. این یکی از اولین سبک های طراحی جهانی در نظر گرفته می شود و تأثیر آن هنوز هم امروزه در معماری معروف، آثار هنری و موارد دیگر دیده می شود.

طراحی داخلی آرت دکو به لطف احیای مد و طراحی قدیمی در حال تجدید حیات است. در حالی که مبلمان، دکورها و قطعات اصیل هنری قدیمی ممکن است برای بودجه شما دور از دسترس باشند، بسیاری از برندها در حال بازتولید قطعات کلاسیک به سبک و آوردن آنها به عصر مدرن هستند. اگر می خواهید سرگرمی و بیهودگی این سبک را تجربه کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

تاریخچه سبک آرت دکو

این سبک تا حدی تحت تأثیر طراحی باستانی (همانطور که در استفاده های کلاسیک از موتیف آفتاب سوختگی دیده می شود) بود. اما عمدتاً بر موضوعاتی مانند ثروت، زرق و برق، مدرنیته و نوآوری متمرکز بود. عصر هنر دکو همچنین عصر ساده سازی، فلپرها، جاز و کوبیسم بود، که همه اینها بر آنچه که امروزه طراحی آرت دکو می دانیم تأثیر گذاشتند.

علیرغم اینکه از نظر فنی قبل از جنگ جهانی اول ظاهر شد، به نظر می رسد کارشناسان موافق هستند که جنگ تأثیر زیادی بر شکل هنری داشته است. بلافاصله پس از خروج از جنگ، مردم مشتاق بودند که فاجعه را پشت سر بگذارند و به آینده نگاه کنند. ایالات متحده همچنین یک جهش اقتصادی کوتاه را تجربه کرد که منجر به شاهکارهای معماری آرت دکو مانند ساختمان کرایسلر شد. دوره ای بود که با نشاط و تجمل مشخص می شد. هنگامی که رکود بزرگ در سال 1929 رخ داد، هنر دکو ارزان‌تر و بزرگ شد، اما نه کمتر جالب، و جایگزین مواد مقرون‌به‌صرفه و طرح‌های عمل‌گرایانه‌تر شد. همچنین سبکی از آرت دکو به نام Streamline Moderne را به وجود آورد که بیانگر سرعتی بود که زندگی مدرن با آن از طریق گوشه های صاف و گرد و نوارهای سرعت تزئینی شتاب می گرفت که ظاهری ساده ایجاد می کرد.

عناصر کلیدی طراحی آرت دکو 

تعریف مواد 

مواد عجیب و غریب

چوب ماهون، پوست حیوانات (به ویژه حیوانات کوسه و سافاری مانند گورخر)، آبنوس و عاج تنها برخی از مواد عجیب و غریب مورد استفاده در طراحی داخلی آرت دکو هستند. این مواد جسور، هیجان انگیز و پر زرق و برق بودند، اما بسیار گران قیمت بودند، به این معنی که در طول رکود بزرگ (در دهه 1930) از مواد رایج دیگر سبقت گرفت.

پلاستیک

باکلیت اولین پلاستیک مصنوعی بود و به دلیل خواص منحصر به فردش به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت. این غیر رسانا و مقاوم در برابر حرارت است و برای همه چیز از عایق های الکتریکی گرفته تا لوازم آشپزخانه و جواهرات ایده آل است. این ویژگی ها و مقرون به صرفه بودن آن را به یک ماده محبوب در دوره هنر دکو تبدیل کرد. در اواخر دهه 1920، پلاستیک‌های جدیدی مانند کاتالین تولید شد که قالب‌گیری آسان‌تر و تولید در رنگ‌های با ثبات‌تر و پررنگ‌تر بود.

فلزات

فولاد ضد زنگ، کروم، طلا و پلاتین با گسترش گسترده‌تر محبوبیت بیشتری پیدا کردند. روکش های درخشان و براق برای این دوران که تخیل توسط طلاهای درخشان کشف شده در مصر باستان تسخیر شده بود، عالی بود.

شیشه

با توسعه تکنیک های بیشتری برای کار با شیشه، این شیشه به یکی از همه کاره ترین و محبوب ترین مواد عصر مدرن تبدیل شد. قطعات شیشه ای رنگارنگ و ضخیم محبوب بودند و شیشه به طور گسترده در نورپردازی استفاده می شد.

طراحی داخلی آرت دکو چیست؟ - دکور مغازه - دکوراسیون مغازه - طراحی تجاری -طراحی دکوراسیون مغازه - دکوراسیون طراحی داخلی - 09121641842 – 02188559485

بتن آرمه

این نوع بتن اغلب با تعبیه میله های فولادی قبل از گیرش در بتن ساخته می شود و از شکست سازه جلوگیری می کند. در این زمان به دلیل دوام و مقرون به صرفه بودن، به شدت در ساخت و ساز استفاده شد.

سنگ های قیمتی

جواهرات ساخته شده از فلزات و سنگ های گرانبها در دوران هنر دکو بسیار محبوب بودند، به ویژه به لطف رونمایی از مقبره پر از گنج طلایی توت عنخ آمون. پیر کارتیه پیش‌بینی کرد که کشف مقبره بر مد در جواهرات تأثیر می‌گذارد، که زمانی که کارتیه ساعت ضربه‌ای مصری را در سال 1927 منتشر کرد، به خودی خود محقق شد. معرفی پلاتین در دهه 1930 به تولید جواهرات مقرون به صرفه نیز کمک کرد.

نقوش محبوب

به طور کلی، یک موتیف یک تصویر، نماد، الگو یا ایده تکراری است. آرت دکو دارای نقوش به یاد ماندنی زیادی است که به تعریف سبک کمک می کند. این نقوش نماد طلوع عصر جدید (و روز جدید)، رفاه، خوش بینی و هیجان برای آینده بود.

نقوش و عناصر رایج آرت دکو که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

  • شورون ها
  • زیگزاگ ها
  • آفتاب سوختگی
  • طرفداران
  • گل ها
  • زنان استایل دار
  • منحنی های آیرودینامیکی
  • تمدن های باستانی

رنگ های رایج

مانند بسیاری از هنر دکو، زمانی که به رنگ آمیزی می رسید، پررنگ یا به خانه بروید. برخی از رنگ های محبوب عبارتند از زرد روشن و تیره، قرمز، آبی، سبز، نارنجی و صورتی. این ها را می توان در کنار رنگ های خنثی از بژ تا قهوه ای متوسط ​​استفاده کرد و مبلمان چوبی صیقلی را به انتخابی محبوب تبدیل کرد. متالیک نیز محبوب بود و اغلب به عنوان لهجه استفاده می شد.

خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک، فروشگاهی، دکور مغازه آرایشی و …..

جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه، پوشاک، فروشگاهی، دکور مغازه آرایشی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره و طراحی دکوراسیون کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.

شماره های تماس:

دفتر طراحی

  • تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختمان آفتاب
  • 0912164184202188559485

دفتر کارخانه کرج

  • واتساپ : 09333695121
برچسب ها : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *