طراحی دکوراسیون داخلی دفتر معماری

ما در این مقاله به مبحث طراحی دکوراسیون داخلی دفتر معماری می پردازیم. جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی داخلی دکوراسیون مغازه ، پوشاک ، فروشگاهی ، دکور مغازه ، دکوراسیون داخلی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

طراحی دکوراسیون داخلی دفتر معماری

می بایست شما بدانید که طراحی پلان دفتر کار معماری شما به چه شکلی می خواهد اجرا شود. در این رابطه و برای آتلیه‌های معماری محیط هایی با پلان‌های باز و بزرگتر مناسب می باشند؛ چون باید دفتر کار بتواند همه ی تجهیزات لازم را برای انجام کارهای روزانه در خودش جای دهد. باید توجه کنید که وجود محیط کافی برای یک نقطه مرکزی و میز بزرگی برای جلسات و مکانی برای ارائه پروژه‌ها نیاز می باشد.

همینطور محیط باید بخشی برای قرار گرفتن موقت و انبار ملزومات معماری داشته باشد. در حقیقت بدون این اتاق، هیچ مکانی برای ذخیره‌سازی ماکت‌ها و شیت‌ها وجود نخواهد داشت این اتاق می بایست به مقدار کافی بزرگ باشد تا مطمئن شوید که هیچ شخصی در کار و تجهیزات ذخیره شده در آن اختلالی به وجود نمی آورد. با این حال، این بخش نباید محیط باز دفتر را خراب کند.

باید بخش مدیریت و جلسات رسمی‌تر به صورت جداگانه ایجاد شود و برای همین محیطی خصوصی‌تر باید در طراحی دکور ایجاد شود. سایر حوزه‌ها مثل بخش های اداری را هم به شکل اتاق‌های جدا به دور از محیط کار و طراحی قرار بدهید تا با عدم اختلال و حواس پرتی بقیه بخش ها به کار خود ادامه بدهند.

نور و روشنایی محیط دفتر کار معماری را به عنوان یک دوست خوب در نظر بگیرید

واقعیت این می باشد که نور بهترین دوست معماران می باشد؛ زیرا در موارد زیادی می‌تواند تفاوت بسیاری میان رنگ‌های یک طرح در برابر نور زیاد و دور از نور وجود داشته باشد به خصوص در کارهای گرافیکی یا انتخاب رنگ متریال‌های گوناگون این مورد می تواند بر روی کار اثر بگذارد پس بهتر می باشد محیط اداری را به گونه ای انتخاب نمائید که در ابتدا دارای نور طبیعی خوبی باشد.

البته روشنایی مصنوعی هم به نور طبیعی کمک کرده و آن را تکمیل می نماید، ولی نور طبیعی همواره اولویت اول طراحان می باشد. توجه داشته باشید که شیشه، فریم‌ها و متریال‌های متناسب برای رفلکت نور مورد استفاده قرار گیرد و به چیدمان مبلمان مخصوصا بخش قرار گرفتن مانیتورها توجه نمائید تا نور زیاد از دید و کار با مانیتور کامپیوترها ممانعت نکند، بازشوهایی را در پنجره‌ها در نظر داشته باشید تا به همین ترتیب تهویه در محیط به سادگی انجام شود و با وارد شدن روشنایی به دفتر، تیم کارمندان و معماران به بهترین روشی که ممکن است کارهایشان را انجام دهند.

زیبایی در طراحی دفتر کار معماری باید اولویت شما باشد

در خاطر داشته باشید که در طراحی دفتر کار معماری اهمیت دارد که دفتر شما زیبا باشد، هم برای کارکنان محیط و هم برای مراجعه کنندگانی که به دفتر می آیند و می خواهند نمونه کارهای شما را ببینند، روش دکوراسیون محیط داخلی دفتر کار معماری می‌تواند بر ایده آن‌ها از کار و نوع طراحی و کیفیت آن تاثیر داشته باشد.

شما به وسیله دکوراسیون و طراحی داخلی متعادل دفتر کار خواهید توانست توانایی دفتر را به عنوان طراحی ایده آل و مناسب به دیگران نمایش دهید بدون اینکه حرفی بزنید.

چیدمان دفتر کار معماری حائز اهمیت می باشد

بخاطر داشته باشید که هیچ چیزی به اندازه ای که شلوغی و در هم ریختگی برای یک دفتر معماری ضرر دارد، مضر نمی باشد؛ بنابر این برای انجام دادن با کیفیت پروژه‌ها و سریعتر شدن روند کار به وسیله تیم طراحی، می بایست به سازماندهی، نظم‌دهی و یکپارچه‌سازی محیط توجه نمائید.

در چیدمان و گذاشتن الزامات طراحی برنامه، مبلمان مناسبی را استفاده کنید. برای نظم و ترتیب فکری کارمندان، مرتب بودن محیط اهمیت ویژه ای دارد و همینطور حوزه میز پذیرش را از یاد نبرید، چون نخستین جایی می باشد که در ابتدای ورود دیده شده و می بایست دعوت کننده، آرامش بخش و منظم و مرتب باشد.
پیش از طراحی و چیدمان بهتر می باشد دفاتر معماری بسیاری را ببینید و بر اساس ابعاد محیط و سبک دلخواه و لوازم ضروری، چیدمان دفتر را انجام دهید، حتی می‌توانید دفاتر غیر معماری را هم به عنوان کمک ببینید و ایده‌های کاربردی آن ها را در دفترتان استفاده کنید.

به سوی ایده‌ های خلاقانه حرکت کنید

در طراحی داخلی اداری مخصوصا دفاتر مربوط به طراحی و هنر به وجود آوردن ایده‌های خلاقانه اهمیت زیادی دارد، استودیو معماری یکنواخت نگه ندارید و به گونه ای محیط را طراحی کنید تا فردی که وارد آن می شود از دکوراسیون محیط متوجه شود که وارد یک دفتر معماری شده است، قادر هستید ابزارها، ماکت‌ها و یا اتود های دستی را برای طراحی دکوراسیون دفتر کار معماری مورد استفاده قرار دهید که افزون بر زیبایی ایده های خلاقانه‌تری را برای طراحان به وجود می آورد.

به منظور طراحی دفترهای معماری مبلمان دارای انعطاف را مورد استفاده قرار دهید تا محیط را پویا و متنوع سازد و بتواند به سادگی حتی قابلیت جا به جا شدن و تغییر یا حرکت را داشته باشد. از سوی دیگر می‌توانید با طراحی بخش هایی برای معاشرت و سرگرمی اشخاص بهره وری از محیط را بیشتر کنید و در نتیجه باعث ارتقاء تعاملات و پیدا کردن ایده‌های بهتر و باز نمودن ذهن و بیشتر شدن خلاقیت شوید.

در همین راستا برای نمونه به جای صندلی‌های اتاق استراحت می‌توانید تاب را مورد استفاده قرار دهید یا مبلمانی را جهت گوش دادن به موزیک و یا برای خلوت و تمرکز اشخاص در محیطی دنج بگذارید و یا تخته‌های وایت بردی سرتاسری بر روی دیوار به منظور نوشتار ساده تر و رسم کردن پلان و ایده ها در نظر داشته باشید.

از توجه کردن به احتیاجات کارمندان در محیظ اداری غفلت نکنید

توجه کردن به احتیاج کارمندان در محیط اداری و دفتر کار از جنبه‌هایی که اولویت دارند برای بهتر کردن محیط و طراحی هوشمندانه به حساب می آید و جهت این کار در درجه‌ی اول می بایست پروسه کاری و روند انجام پروژه‌ها و کار افراد را در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک، فروشگاهی

همینطور محصولات کوچکی مثل شکلات و اسباب بازی‌های کودکان را در طراحی دکوراسیون سوپر مارکت و روی میز صندوقدار و حسابدار بگذارید. این محصولات چیزهایی هستند که به طور معمول در فهرست خرید قرار داده نمی شوند و افراد در لحظات آخر و در حین خروج از سوپر مارکت می‌توانند آنها را ببینند ، سپس انتخاب و خریداری کنند.

خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک، فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و …..

جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه، پوشاک، فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره و طراحی دکوراسیون کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.

شماره های تماس:

دفتر طراحی

  • تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختمان آفتاب
  • 0912164184202188559485

دفتر کارخانه کرج

  • واتساپ : 09333695121
برچسب ها : , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *