طراحی دکوراسیون مغازه لوازم تحریر

ما در این مقاله به مبحث طراحی دکوراسیون مغازه لوازم تحریر می پردازیم. جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی داخلی دکوراسیون مغازه ، پوشاک ، فروشگاهی ، دکور مغازه ، دکوراسیون داخلی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

مهم‌ترین نکته ها در طراخی داخلی مغازه لوازم تحریر

همیانطور که نیاز می باشد نقاشان به نکات مهم زمان خرید بوم نقاشی توجه کنند فروشندگان لوازم تحریر هم می بایست به نکات گوناگونی در زمینه دکوراسیون و تزئین مغازه توجه کنند. از مهم‌ترین فاکتورها و نکته هایی که در زمینه دکوراسیون داخلی مغازه لوازم تحریر باید به آنها توجه کرد می‌توان به این موارد اشاره نمود:

رنگ سقف و دیوار فروشگاه

پس از آنکه مکان مغازه و فروشگاه مشخص شد نخستین کاری که باید انجام شود انتخاب رنگ مناسب برای سقف و دیوارها می باشد. البته که انتخاب رنگ می‌تواند کاملا سلیقه‌ای باشد ولی پیشنهاد می‌شود که برای سقف و دیوارها رنگ‌های روشن را مورد استفاده قرار دهید. رنگ‌های روشن از جذابیت بالاتری برای کودکان، نوجوانان و جوانان برخوردار می باشند. همینطور رنگ‌های خنثی هم می‌توانند جذابیت زیادی برای دیوارهای مغازه لوازم تحریر داشته باشند. البته انتخاب رنگ می‌تواند در نوع چیدمان کالها هم تاثیر داشته باشد و باید تناسب رنگ دیوار و چینش کالاها را مورد توجه قرار دهید.

پوشش کف مغازه

در حال حاضر می‌توان انواع پوشش‌های گوناگون را برای کف فروشگاه‌ها را مورد استفاده قرار داد. هرچند بهتر می باشد که رنگ کف فروشگاه با رنگ دیوارها و سقف هماهنگی داشته باشند ولی می‌توان پارکت‌ها و لمینت‌های چوبی را هم مورد استفاده قرار داد زیرا این کالاها می‌توانند احساس خیلی خوبی به مشتریان انتقال دهند. رنگ‌های گرم از جذابیت بیشتری برای مخاطبان برخوردار می باشند و در تشویق آنها برای صرف زمان زیادتر درون مغازه تاثیرگذار میباشند.

نورپردازی فروشگاه

از دیگر نکات مهم و اصلی که در دکوراسیون مغازه لوازم تحریر باید به آن توجه کرد روش نورپردازی آن می باشد. نورپردازی مغازه باید طوری باشد که تناسب و هماهنگی زیادی با رنگ دیوارها داشته باشد تا بتواند مشتریان را بسیار جذب نماید. در حال حاضر می‌توان انواع لامپ‌های آفتابی و مهتابی، لوسترها و … را در دکوراسیون مورد استفاده قرار داد. رعایت نمودن زوایای نورپردازی می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. اگرچه باید توجه نمود که سبک دکوراسیون مغازه (کلاسیک، مدرن و …) هم می‌تواند در انتخاب کردن روش نورپردازی تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی مغازه عطر فروشی

توجه کردن به ویترین

ویترین مهم‌ترین و اصلی‌ترین قسمت یک فروشگاه می باشد زیرا ویترین نقش اساسی را در جذب مشتریان ایفا می کند. از آنجا که مشتری و مخاطب مغازه لوازم تحریر به طور معمول کودکان، نوجوانان و محصلان می باشند باید از ویترین کاملا استفاده نمود. چینش کالاها درون ویترین باید طوری باشد که انعکاس نور را به بهترین شکلی که امکان دارد نمایش دهد. اگرچه باید توجه کرد که چینش کالاهای گوناگون مثل بوم، دفتر، خودکار، مداد، چراغ مطالعه و … درون ویترین می‌تواند کاملا سلیقه‌ای باشد ولی در اصل اشخاصی که هنر بیشتری در چینش کالاهای گوناگون داشته باشند می‌توانند مشتری زیادتری جذب نمایند. جهت چیدن ویترین می‌توان نقاشی، طراحی و … را نیز مورد استفاده قرار داد.

چیدن قفسه‌ها

قفسه‌های درون فروشگاه هم می‌توانند به همان اندازه ویترین دارای اهمیت باشد. در واقع قفسه‌ها ویترین درون فروشگاه ها به شمار می آیند و می‌توانند نقش پر رنگی در دکوراسیون مغازه لوازم تحریر ایفا کنند. بر اساس تحقیقات اشخاص معمولا تمایل دارند موقعی که به یک فروشگاه وارد می‌شوند از سمت راست بررسی و بازدید کالاها را شروع کنند به همین علت نیاز است که به این نکته توجه کنید و قفسه‌های سمت راست مغازه لوازم تحریر را دقیق و با حساسیت بیشتر بچینید. تعیین دکور برای قفسه‌های سمت راست فروشگاه می بایست به گونه ای باشد که مشتری کاملا جذب کالاها شود و کالاهایی که رنگ‌های اصلی را دارند را برای چیدمان این قفسه‌ها مورد استفاده قرار دهید.

در قفسه‌های دیگر هم باید سعی شود که هارمونی و هماهنگی بالایی در بین کالاها، رنگ‌ها، نورپردازی و … ایجاد شود تا بیننده با مشاهده ی نظم و ترتیب کالاهای گوناگون به وجد آمده و برای خرید نهایی اقدام نمایند. اگرچه باید توجه کرد که نوع و سبک دکوراسیون داخلی مغازه هم می‌تواند در روش چینش قفسه‌ها تاثیرگذار باشد. برای مثال در سبک دکوراسیون کلاسیک می‌توان رنگ‌های ملایم و روشن را مورد استفاده قرار داد که احساس آزادی و فراغ بال را به مشتریان منتقل می کند. چیدن لوازم بزرگ و حجیم مثل میز تحریر تاشو پایه بلند، صندلی، میز کار و … هم می بایست در فضایی از مغازه انجام شود که مشتریان بتوانند کاملا آنها را بررسی کرده و به خرید اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: طراحی داخلی فروشگاه ها

استفاده کردن از وسایل دکوری جذاب

در کنار همه ی موارد و فاکتورهای بیان شده نیاز می باشد که برای جذب بیشتر مشتریان از وسایل دکوری گوناگون هم در دکوراسیون نهایی مغازه ها استفاده نمود. انتخاب وسایل دکوری هم باید متناسب با کالاهای موجود در داخل مغازه باشد. در واقع می‌توان با استفاده از وسایل دکوری گوناگون ویترین و قفسه‌های موجود در مغازه را جذاب تر نمود و سبب جذب بیشتر مشتریان شد.

تنوع در کالاها

از سایر نکات مهم در دکوراسیون مغازه لوازم تحریر تنوع کالاها می باشد. در دکوراسیون مغازه لوازم تحریر نباید از وسایل تکراری جهت پر کردن ویترین و قفسه‌ها استفاده نمود زیرا این کار سبب خستگی بیننده و مشتریان خواهد شد و برای او جذاب نخواهد بود. تا جایی که امکان دارد باید از کالاهای متنوع استفاده نمود و حتی اگر قفسه خالی بود هم نباید کالاهای تکراری را مورد استفاده قرار داد.

تفکیک درست کالاها

از دیگر نکات مهم که باید در دکوراسیون فروشگاه لوازم تحریر به آن توجه نمود تفکیک درست و صحیح کالاها می باشد. در واقع موقعی که مشتریان به فروشگاه وارد می‌شوند نباید دچار سردرگمی شوند و باید بتوانند به سادگی هر چیزی که لازم دارند را پیدا کنند. هر یک از انواع لوازم تحریر باید در قسمت ویژه ای از فروشگاه قرار داده شوند زیرا این کار به راحتی خرید مشتریان خواهد انجامید

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک، فروشگاهی

همینطور محصولات کوچکی مثل شکلات و اسباب بازی‌های کودکان را در طراحی دکوراسیون سوپر مارکت و روی میز صندوقدار و حسابدار بگذارید. این محصولات چیزهایی هستند که به طور معمول در فهرست خرید قرار داده نمی شوند و افراد در لحظات آخر و در حین خروج از سوپر مارکت می‌توانند آنها را ببینند ، سپس انتخاب و خریداری کنند.

خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک، فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و …..

جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه، پوشاک، فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره و طراحی دکوراسیون کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.

شماره های تماس:

دفتر طراحی

  • تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختمان آفتاب
  • 0912164184202188559485

دفتر کارخانه کرج

  • واتساپ : 09333695121
برچسب ها : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *