ما در این مطلب به مبحث طراحی دکوراسیون مغازه خرده فروشی خواهیم پرداخت. برای انجام همه ی خدمات و طراحی دکوراسیون مثل: طراحی داخلی دکوراسیون فروشگاه، پوشاک، فروشگاهی، دکور فروشگاه و طراحی مغازه و ویترین، دکوراسیون داخلی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.
طراحی دکوراسیون مغازه خرده فروشی
طرحبندی فروشگاه خردهفروشی که طراحی فروشگاه یا طراحی چیدمان نیز نامیده میشود، راهی است که خردهفروشان نمایشهای محصولات، کالاها و وسایل خود را در فروشگاه تنظیم میکنند.
برای فروشگاههای مبلمان، چیدمانهای فروشگاهی که به خوبی طراحی شدهاند، مشتریان را جذب میکنند، آنها را در فضا به گردش در میآورند و به طرز جالبی کالا را نشان میدهند. هدف اصلی طرحبندی خردهفروشی، راهنمایی مشتریان برای یافتن آنچه میخواهند به راحتی، تشویق آنها به خرید و ارائه یک تجربه خرید به یاد ماندنی است.
در این مقاله، انواع مختلف چیدمان فروشگاه را با شما آشنا خواهیم کرد و بهترین نکات را برای طراحی یک چیدمان فروشگاه مبلمان خلاقانه و جذاب به اشتراک می گذاریم.
انواع چیدمان فروشگاه
بسته به صنعت، فضا و هویت برند شما، انواع مختلفی از چیدمان فروشگاه وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در این محل محبوب ترین گزینه ها موجود است:
1. طرح بندی مسیر نیرو
طرحبندی مسیر نیرو مشتریان را در مسیری تعریفشده از طریق فروشگاه هدایت میکند. با این طراحی قادر هستید برنامه ریزی نمائید که محصولات مناسب را در چه جایی قرار بدهید و در جریان باشید که مشتری ها از این قسمت عبور می نمایند و اقلام شما را مشاهده می کنند.
IKEA نمونه ای از استفاده کردن از طراحی فروشگاه مسیر نیرو می باشد و به یک جریان مشتریان یکنواخت و کارآمد دست پیدا می کند که فروش آنها را زیاد می کند.
طرفداران
هر راهرو در فروشگاه را به حداکثر برسانید.
تمام کالاهای خود را در معرض دید مشتریان قرار دهید، بنابراین آنها را به خرید ناخواسته ترغیب کنید.
منفی
خطر آزار خریدارهایی که به مکان دلخواه خاصی علاقه دارند.
امکان دارد برای مشتری ها طاقت فرسا باشد که با یکدیگر و سریع در راهروها در یک جهت حرکت نمایند.
2. طرح بندی شبکه ای
طرحبندی شبکه ای، کالاها را در راهروهای طولانی نشان میدهد، جایی که مشتریان در حین حرکت، اقلام را جستجو میکنند و بالا و پایین میروند. این چیدمان نشان دادن محصول را به حداکثر رسانده و محیط سفید را به حداقل خواهد رساند که در مغازه های رفاهی، داروخانه ها و خواربار فروشی ها بهترین استفاده را از آن می برند.
طرفداران
بهترین برای مغازه های خرده فروشی با انواع گوناگون محصول
آشنا برای خریداران
جریان ترافیک قابل پیش بینی به طوری که می توانید تبلیغات را در جایی قرار دهید که مشتریان به احتمال زیاد آنها را ببینند.
منفی
تعداد اندکی وقفه بصری و تعداد بسیاری محصول قادر است برای مشتری ها طاقت فرسا باشد.
درک گروه بندی محصولات شما برای مشتریان ممکن است سخت باشد.
راهروهای تنگ امکان دارد سبب گردد مشتریان با همدیگر برخورد نمایند.
3. چیدمان مسیر مسابقه (طرح حلقه)
پیست مسابقه یا چیدمان فروشگاهی حلقه ای، جریان ترافیک را کامل می کند و یک حلقه بسته عمدی به وجود می آورد. مشتریان را از جلوی فروشگاه راهنمایی میکند تا از هر گوشه محصولات عبور کنند و به صندوق فروش بروند. این یک طراحی موثر برای فروشگاه هایی است که می خواهند کل موجودی خود را به مشتریان نشان دهند.
طرفداران
حداکثر فضای کف و قرار گرفتن در معرض محصول
الگوی جریان ترافیک قابل پیش بینی برای قرار دادن تبلیغات در جایی که دیده می شوند.
سازماندهی و نمایش محصولات آسان است.
منفی
افزایش سرعت ترافیک، باعث می شود مشتریان زمان کوتاهی را در فروشگاه صرف بررسی محصولات کنند.
عناصر کمی هیجان انگیز در سفر مشتری
خریدارها را از خارج شدن از راهرو منع نمائید.
4. طرح مورب
چیدمان مورب چینش مشابهی با طرح شبکه ای دارد، اما تمام قفسه ها به صورت مورب قرار می گیرند. این نوع چیدمان از نظر فضا کارآمد است و بهترین کار را برای فروشگاه هایی دارد که ترافیک بالایی دارند.
طرفداران
گردش خوب مشتری
در صورتی که پیشخوان صندوق را در مرکز فروشگاه بگذارید، چیدمان مورب نظارت مناسب تری برای مشاهده در همه جای فروشگاه خواهد داد.
منفی
خریدارها قادر نخواهند بود برای کالاهای خاصی که تصمیم به خرید آن ها دارند، میانبر را انتخاب نمایند.
راهروها در طراحی فروشگاه مورب باریک تر می باشند.
5. طرح زاویه ای
چیدمان زاویه ای از نمایشگرهای گرد محصول مانند دیوارهای منحنی، گوشه ها و سایر وسایل منحنی برای هدایت جریان مشتری استفاده می کند. با استفاده کردن از نمایشگرهای کالای مستقل، این چیدمان قادر است درک باکیفیتی از محصول ایجاد نماید، بر همین اساس عمدتاً به وسیه خرده فروشان و بوتیک های لوکس انتخاب می گردد.
طرفداران
طراحی منحصر به فرد و هیجان انگیز فروشگاه خرده فروشی ایجاد کنید.
تجربه خرید در فروشگاه را بالا ببرید.
منفی
نمایشگرهای گرد محیط قفسه دیوار را حذف می نمایند.
موارد کمتری قابل نمایش است.
6. طرح هندسی
چیدمان هندسی فروشگاه ترکیبی از خلاقیت و عملکرد است. با استفاده از خطوط تیز با اندازه های مختلف نمایشگر برای برجسته کردن محصولات خاص و ایجاد هویت برند شما، ظاهری مدرن ایجاد می کند. چیدمان هندسی برای مغازه های پوشاک رایج است، زیرا لباس ها را به شیوه ای سرگرم کننده و تعاملی نمایش می دهد.
طرفداران
طراحی منحصر به فرد چیدمان فروشگاه را بدون هزینه زیاد ایجاد کنید.
بیانیه محصول را تقویت کنید.
منفی
برای مخاطبان مسن مناسب نیست
عدم به حداکثر رساندن فضا برای نمایش کالا.
7. طرح فروشگاه با جریان آزاد
طرحبندی جریان آزاد قصد ندارد مشتریان را با نمایشگرهای قابل پیشبینی، الگوهای طراحی یا علائم راهنمایی کند. از آنجایی که هیچ قانون طراحی برای این نوع چیدمان وجود ندارد، مشتریان آزادی بیشتری برای پیمایش و تعامل با کالا دارند.
طرفداران
طرح انعطاف پذیر و آسان برای تغییر
کاهش سرعت ترافیک و تشویق به اکتشاف
ایجاد خطوط دید باز
ایجاد فضای بیشتر بین محصولات
انتخاب خوبی برای مغازه های سطح بالا با محصولات کمتر.
یک محیط خرده فروشی تجربی ایجاد کنید.
منفی
عدم سازماندهی مناسب باعث شلوغی و فروش بیش از حد فضا می شود.
مشتریان ممکن است غرق شده و گیج شوند.
خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک، دکوراسیون داخلی ، ویترین مغازه , طراحی دکور مغازه و دکور فروشگاهی و دکوراسیون داخلی فروشگاه و …..
جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه، پوشاک، فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.
همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره جهت کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.
شماره های تماس:
دفتر طراحی
- تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختمان آفتاب
- 09121641842– 02188559485
دفتر کارخانه کرج
- کرج – خیابان شهید بهشتی – جنب پل حصارک
- 02634484956 – 09121641842
- واتساپ : 09333695121