اصول طراحی فروشگاه خرده فروشی

ما در این مطلب به مبحث اصول طراحی فروشگاه خرده فروشی خواهیم پرداخت. برای انجام همه ی خدمات و طراحی دکوراسیون مثل: طراحی داخلی دکوراسیون فروشگاه، پوشاک، فروشگاهی، دکور فروشگاه  و طراحی مغازه و ویترین، دکوراسیون داخلی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

اصول طراحی فروشگاه خرده فروشی

اصول طراحی فروشگاه خرده فروشی

تسلط بر طراحی فروشگاه های خرده فروشی می تواند دشوار باشد. طراحی فروشگاه خرده فروشی عالی نه تنها خوب به نظر می رسد، بلکه نیازهای مشتریانی را که برای خرید محصولات از فروشگاه آنها بازدید می کنند، برآورده می کند.

این بدان معنی است که شما باید در طراحی فروشگاه خرده فروشی خود احساس و جریان ایجاد کنید و آن را زیبا و مدرن کنید. هدف گذاری برای حجم بالای فروش بسیار مهم است. به هر حال، هر چه حجم فروش شما بیشتر باشد، سود بیشتری به دست می آورید!

خرده فروشان خوب می دانند که اگر به مشتریان حق انتخاب داده شود، همیشه راحتی را به قیمت ترجیح می دهند.

به همین دلیل است که فروشگاه های آنها انتخاب آسانی را به مشتریان خود ارائه می دهند (یعنی مجموعه وسیعی از محصولات موجود برای خرید) که نمایش خیره کننده را برای همه انواع اقلام امکان پذیر می کند.

در اینجا هفت اصل وجود دارد که برای اینکه یک محیط خرده فروشی خوب ایجاد کنید. این فضا باید نیازهای مردم را برآورده کند و به آنها راحتی بدهد و در عین حال آنها را تشویق کند که به جای رفتن به جاهای دیگر از آنجا خرید کنند.

1. طراحی و چیدمان

وقتی صحبت از طراحی داخلی خرده فروشی می شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که در مورد طراحی کلی و چیدمان آن تصمیم بگیرید. این شامل اندازه، شکل، موقعیت فضا و نوع کالایی است که در آن فروخته خواهد شد.

بسیاری از فروشگاه‌های خرده‌فروشی، مانند بوتیک‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و حتی مغازه‌های کوچک، اقلامی مانند پوشاک یا مواد غذایی را می‌فروشند. نوع فروشگاه خرده فروشی شما به نیازها و بودجه شما بستگی دارد.

اصول طراحی فروشگاه خرده فروشی

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی 

2. ویترین مغازه

ویترین مغازه یکی از مهمترین جنبه های هر فروشگاه خرده فروشی است زیرا فرصتی عالی برای مشتریان فراهم می کند تا بدون نیاز به رفتن به داخل ساختمان، آنچه را که در داخل فروشگاه فروخته می شود، ببینند.

برای اینکه ویترین مغازه ها موثر واقع شوند، باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا مشتریان بتوانند به وضوح از میان آنها ببینند بدون اینکه بتوانند از طریق آنها به سایر قسمت های ساختمان نیز نگاه کنند. اگر این شرایط برآورده نشود، ویترین مغازه ها ممکن است موثر نباشد.

3. استفاده از تمام حواس

یک فروشگاه با طراحی خوب باید برای هر پنج حواس جذاب باشد. باید از نظر بصری جذاب باشد، بوی خوبی داشته باشد و لمس آن خوشایند باشد. سه حواس اول مهم هستند زیرا بر احساس مشتری در مورد فروشگاه تأثیر می گذارند، اما جذابیت برای حس بینایی نیز مهم است.

فروشگاه شما باید دارای فضاهایی با نور کافی، نور طبیعی فراوان و وسایل روشنایی مناسب باشد. طرح رنگ باید آرامش بخش باشد و خیلی روشن یا تیره نباشد، زیرا باعث می شود مشتریان احساس ناراحتی یا استرس داشته باشند.

اصول طراحی فروشگاه خرده فروشی

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون مغازه 

4. نورپردازی

نورپردازی یکی از مهمترین عناصر در طراحی یک فضای خرده فروشی است زیرا بر همه چیز از جریان ترافیک مغازه و بهره وری کارکنان گرفته تا تجربیات مشتری و هویت برند تأثیر می گذارد.

انواع مختلف نورپردازی همچنین می تواند به ایجاد یک فضای خوب برای خریداران در حین خرید یا حتی زمانی که در صف ثبت نام یا تسویه حساب منتظر می مانند کمک کند!

5. مواد مناسب را انتخاب کنید

مفهوم مادیت در طراحی خرده‌فروشی مرکزی است و برای قرن‌ها وجود داشته است. متریال مورد استفاده در یک فروشگاه، طول عمر، مناسب بودن و اثربخشی آن را در فروش محصول و جذب مشتری تعیین می کند.

سوال اصلی این است که چگونه می توانید از مواد موجود در فروشگاه خود برای ایجاد یک زبان بصری استفاده کنید که مانند برند شما منحصر به فرد و قابل تشخیص باشد.

به عنوان مثال، می توانید با استفاده از دیوارهای رنگی مختلف در قسمت پوشاک مردانه، از مواد به عنوان شناسه برای یک محصول یا دسته بندی خاص استفاده کنید و یا با استفاده از پارچه ها و اکسسوری های باکیفیت مانند کالاهای چرمی، احساس تجمل و گرما را ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید:طراحی دکوراسیون داخلی مغازه پلاسکو

6. برندسازی بصری

برندسازی بصری همه عناصر موجود در فروشگاه را ترکیب می‌کند، از جمله علائم، گرافیک، رنگ‌ها، بافت‌ها، الگوها و حتی بوها که با هم یک تصویر یا مجموعه تصویر ثابتی را تشکیل می‌دهند که ارزش‌های برند شما را از طریق ظاهر آن (هویت بصری) منتقل می‌کند.

7. چشم انداز

چشم انداز فروشگاه خرده فروشی یک عنصر طراحی مهم است که اغلب در فرآیند طراحی نادیده گرفته می شود. فروشگاه‌های خرده‌فروشی اغلب طوری طراحی می‌شوند که انگار بخش خاصی نیستند، اما هستند. آنها باید بتوانند با محیط خود ترکیب شوند و در هنگام ورود به فروشگاه، تأثیر زیادی بر مشتریان بگذارند.

این کار با استفاده از نور، رنگ ها و مواد مناسب برای هر بخش فروشگاه انجام می شود. بهترین راه برای رسیدن به این هدف، استفاده از فردی با مهارت های ادراک بصری خوب است.

اصول طراحی فروشگاه خرده فروشی

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی مغازه لوازم خانگی

در نتیجه

طراحی داخلی پایا دکوراسیون متخصص در طراحی داخلی خرده فروشی در کرج و تهران است. تیم متخصص طراحان داخلی ما در ارائه خدمات حرفه ای طراحی داخلی خرده فروشی ماهر و با تجربه هستند. ما یکی از طراحان داخلی خرده فروشی پیشرو در ایران با سالها تجربه در این زمینه هستیم.

ما تیمی از طراحان داخلی بسیار ماهر و با تجربه داریم که می توانند خدمات طراحی داخلی خرده فروشی جذاب، منحصر به فرد، نوآورانه و با کیفیت را با هزینه های مقرون به صرفه به شما ارائه کنند.

تیم طراحان ما می توانند با ارائه طرح های سفارشی متناسب با نیازها و محدودیت های بودجه به شما کمک کنند تا ظاهری جذاب و جالب برای محل فروشگاه یا فروشگاه های خرده فروشی خود ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی بیمارستان 

خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند:  طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک، دکوراسیون فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و  طراحی دکور مغازه کوچک و دکوراسیون فروشگاه و  …..

جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه، پوشاک، فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره جهت کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.

شماره های تماس:

دفتر طراحی

  • تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختمان آفتاب
  • 09121641842– 02188559485

دفتر کارخانه کرج

  • کرج – خیابان شهید بهشتی – جنب پل حصارک
  • 02634484956 –  09121641842
  • واتساپ : 09333695121
برچسب ها : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *