ما در این مطلب به مبحث طراحی داخلی فروشگاه پوشاک خواهیم پرداخت. برای انجام همه ی خدمات و طراحی دکوراسیون مثل: طراحی داخلی دکوراسیون فروشگاه، پوشاک، فروشگاهی، دکور فروشگاه و طراحی مغازه و ویترین، دکوراسیون داخلی و ….. می توانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.
طراحی داخلی فروشگاه پوشاک
طراحی داخلی فروشگاه پوشاک باید هم کاربردی باشد و هم با ظاهر فروشگاه مطابقت داشته باشد تا برای شما مفید باشد. در دکور ابتدایی یک فروشگاه پوشاک، ایجاد فضای فروش در فروشگاه، قابل تشخیص و مطلوب ساختن آن، آوردن یک محصول جالب و تعیین قیمت مناسب کافی نیست. در اینجا باید به فکر دکوراسیون داخلی آن بود. طراحی مناسب فروشگاه لباس نیمی از مسائل ترویج کسب و کار را حل خواهد کرد.
طبیعتا طراحی داخلی باید با ویژگی های مجموعه و مخاطب مصرف کننده گره بخورد. پس در هنگام چیدمان چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟
نکته مهم در طراحی داخلی یک فروشگاه لباس
خریداران باید به جای تحسین اصالت طراحی فروشگاه لباس، خرید کنند.
اصل اساسی طراحی: عدم پذیرش تسلط مبلمان داخلی بر روی مجموعه محصول. به عبارت دیگر، خریدارها حتما خرید نمایند، نه این که اصالت طراحی فروشگاه لباس را تحسین نمایند. برای اینکه شبیه یک موزه به نظر نرسد، امروزه توصیه می شود آن را به سادگی و مینیمال مطابق با روند روزگار تزئین کنید.
این ویژگی های سبکی اکثریت مخاطبان مصرف کننده را هدف قرار می دهد و سلیقه زن و مرد را برآورده می کند. تنها تفاوت در این شرایط طراحی فروشگاه لباس بچه گانه است. برای آن شما به یک عملکرد خاص تر احتیاج دارید.
بعداً در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد. اما در حال حاضر، اجازه دهید به نکات مشترک در همه فروشگاه ها بپردازیم.
قوانین منطقه بندی
فروشگاه منطقه جالبی است. جاهایی هستند که تجارت بهتر است و مناطقی که عملاً وجود ندارد. اما این اطلاعات باید برای حداکثر سود مورد استفاده قرار گیرد. کارشناسان این سایت ها را مناطق گرم و سرد نامیده اند.
منطقه گرم
منطقه “گرم” معمولاً شامل فضای استراحت است که در جلوی در ورودی و در مرکز قرار دارد. این یک سایت ایده آل برای نمایش محصولات است. جذابیت منطقه های گرم با ویژگی مشاهده فوری محصول فعلی توضیح داده می شود. منطقه گرم جای ایده آل برای نمایش محصولات است.
منطقه سردسیر
این محوطه شامل بخشی از ورودی و گوشه های فروشگاه می باشد. هنگامی که به طراحی یک فروشگاه لباس فکر می کنید، این سایت ها را در منطقه سرد قرار دهید:
- تبلیغات
- نمایشگاه مانکن
- تولید تقاضای نقطه ای
- صندوق های پول
- غرفه های اطلاع رسانی
سعی نکنید کالاهای قدیمی را در منطقه گرم جمع آوری کنید! این به شما کمکی به فروش آن نمی کند، اما ضرر خواهید کرد. بهتر است آن را روی پیشخوان بگذارید یا به یک قفسه تخفیف بفرستید که اتفاقاً می توان آن را در گوشه ای نیز قرار داد.
طراحی فروشگاه لباس زنانه
دکوراسیون مکان نیاز به سرمایه گذاری و ایده های بدیع دارد. کارشناسان استدلال می کنند که نکات برجسته در طراحی یک فروشگاه لباس، سایه های به درستی انتخاب شده و نورپردازی متفکرانه است. عوامل اضافی شامل توجه ویژه به دکوراسیون پنجره و تم موسیقی است.
پس زمینه را انتخاب کنید
پالت رنگ بوتیک حتما با سبک کالا هماهنگ باشد. اگر این بخش لباس های تجاری است، پس به صورت ایده آل در رنگ های خاکستری صورت گیرد. در بخش لباس های روزمره، هم زیستی صورتی و آبی عالی به نظر می رسد که با رنگ های قهوه ای رقیق شده است. اما در قسمت اسپرت و گوشه مد جوانان می توانید از گزینه های شاداب تری برای دکوراسیون استفاده کنید. مهم این است که تعادل را حفظ کنید و طرح را بیش از حد جذاب نکنید. توجه مشتریان نباید از بین برود.
از رنگ های تیره در طراحی فروشگاه لباس خودداری کنید. در طراحی لباس فروشی با سایز کوچک از رنگ های خیلی تیره استفاده نکنید. حتی اگر می خواهید با جهت بوتیک مطابقت داشته باشید، به دنبال جایگزین نرم تری باشید.
نحوه اعمال نورپردازی
در طراحی یک فروشگاه پوشاک، وظیفه نور این است که یک محصول خاص را برای خریدار برجسته کند. لامپ های جهت دار از نوع متال هالید در این امر بسیار مفید خواهند بود.
معمولا قفسه ها از پایین بلند می شوند. در پس زمینه یک نور عمومی خاموش، این چشمگیر به نظر می رسد. این محصول با شکوه تمام خودنمایی می کند به خصوص اگر روی مانکن نشان داده شود.
همراهی موسیقی
یک اضافه بسیار زیبا، برای اینکه تبدیل به حواس پرتی یا دافعه نشود، لازم است بازیکن مناسب را انتخاب کنید. در بوتیک های گران قیمت، کلاسیک با استقبال خوبی روبرو خواهد شد. برای طراحی کمتر پیچیده در فروشگاه های لباس، بهتر است از متن استفاده کنید.
قسمت نشیمن کوچک
اگر فروشگاه بسیار بزرگ است، منطقی است که یک گوشه استراحت مبله با مبل های کوچک یا صندلی های راحت و گوشه ای برای کودکان تجهیز کنید. برای مشتریانی که فرزند دارند جذاب است.
ویژگی های طراحی داخلی فروشگاه لباس زنانه
طراحی فروشگاه لباس زنانه باید مناسب باشد، یعنی با هدف آن مطابقت داشته باشد. علاوه بر این، طراحی لوکس پر زرق و برق مناسب به نظر نمی رسد زیرا حق سالن های مد است. با طراحی مناسب فضا، تمامی کاستی های چیدمان آن تحت الشعاع قرار می گیرد.
نکته ظریف دیگر در فروشگاه های زنانه مربوط به ویترین آنهاست. این در قدرت ویترین ها است که عابران را فریب دهند تا به داخل نگاه کنند. برای این که خریدار معمولی را نترسانید، نباید محیط نمایشگر را با نمونه های گران قیمت پر نمایید. در شکل ایده آل، حتما یک نمایشگاه کوچک از لباس ها و کیت های با قیمت متوسط وجود داشته باشد.
ویترین در طراحی یک فروشگاه لباس چگونه باید باشد؟ همه چیز به اندازه بوتیک بستگی دارد. در مراکز خرید بزرگ، شفاف سازی آن منطقی تر است تا مشتریان بتوانند آنچه در داخل آن وجود دارد را ببینند. برای بوتیک های کوچک، سازماندهی یک پنجره بسته راحت تر است.
طراحی فروشگاه لباس مردانه
هنگام طراحی یک فروشگاه لباس برای مخاطبان مرد، توصیه می شود سایه های خنثی را انتخاب کنید.
فرآیند خرید برای اکثر مردان دردناک است. آنها تمایل ندارند برای مدت طولانی در آنجا ناپدید شوند. این ویژگی به طور کلی ویژگی های طراحی بوتیک را مشخص می کند. مبلمان آنها باید مختصر باشد و کالاهای موجود در آنها به راحتی در معرض دید قرار گرفته و در دسترس باشند.
برای تکمیل آن بهتر است از سبک های محترم اما شیک چیزی را انتخاب کنید. شفافیت خطوط و رنگ های طبیعی چرم و چوب عناصری هستند که شرایط را کامل می کنند. تجهیزات تجاری نیز در طراحی کلاسیک انتخاب می شوند.
در درک روانشناختی فضای داخلی مغازه، محلول رنگی تاثیر زیادی خواهد داشت. هنگام طراحی یک فروشگاه لباس برای مخاطبان مرد، توصیه می شود سایه های خنثی را انتخاب کنید.
آنچه مشتریان مطمئناً از آن استقبال می کنند، نما، نوع پنل و نمای مرکزی استقرار در منطقه گرم است. آنچه در طراحی یک فروشگاه لباس زنانه در مورد مردان جایز است، فقط می تواند تحریک کند.
حاضر نیستند تی شرت های انباشته را شخم بزنند و در میان انبوهی از شلوارها دنبال مدلی مناسب بگردند. همه چیز باید آزادانه و منطقی، ترجیحاً مطابق با مجموعه های بعدی و تصمیمات سبکی توزیع شود. اگر این مورد رعایت نشود، احتمالاً خریدار به دنبال مکان مناسب تری برای خرید خواهد بود.
خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون فروشگاه، پوشاک، دکوراسیون داخلی فروشگاه ، دکور مغازه گل فروشی, طراحی دکوراسیون فروشگاه و دکور فروشگاهی و دکوراسیون داخلی فروشگاه و …..
جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه، پوشاک، فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.
همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره جهت کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.
شماره های تماس:
دفتر طراحی
- تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختمان آفتاب
- 09121641842– 02188559485
دفتر کارخانه کرج
- کرج – خیابان شهید بهشتی – جنب پل حصارک
- 02634484956 – 09121641842
- واتساپ : 09333695121