انواع چیدمان فروشگاه ها

ما در این مطلب به مبحث انواع چیدمان فروشگاه ها خواهیم پرداخت. برای انجام همه ی خدمات و طراحی دکوراسیون مثل: طراحی داخلی دکوراسیون فروشگاه، پوشاک، فروشگاهی، دکور فروشگاه و طراحی مغازه و ویترین، دکوراسیون داخلی و ….. می توانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

انواع چیدمان فروشگاه ها

نقش ترتیب چیدمان در رضایت مشتری بسیار مهم است. با توجه به ساختار جدید و فناوری های به روز در بحث فروشگاه، بر شدت رقابت بین صاحبان فروشگاه ها افزوده شده و هر یک از آنها سعی کرده اند تغییرات گسترده ای در خصوص نیازهای مشتریان ایجاد کنند و برای درک بهتر این نیازها، آنها به برنامه های بلندمدت و استراتژیک جدید روی آورده اند.

انواع چیدمان فروشگاهی

بزرگ یا کوچک، اکثر فروشگاه‌ های از یکی از شش نوع اصلی چیدمان فروشگاه‌ها استفاده می‌کنند: شبکه، حلقه، جریان آزاد،مختلط، مورب، مسیر اجباری و زاویه‌دار نوع چیدمانی که استفاده می کنید به فضای شما، تجربه خریدی که می خواهید ایجاد کنید و محصولاتی که می فروشید بستگی دارد.

به یاد داشته باشید، اصول چیدمان محصول فروشگاه شما، جایگاه محصول را هدایت می کند، جریان مشتری را هدایت می کند، و ظاهر و احساس کلی فروشگاه شما را تعریف می کند، بنابراین نحوه چیدمان قفسه های فروشگاه خود جای تامل زیادی دارد.

بیشتر بخوانید:دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی

چیدمان شبکه ای

این نوع از اصول چیدمان محصولات فروشگاهی که به آن چیدمان مستقیم نیز می گویند، از آرایش شبکه مانند برای ایجاد یک سری راهروها و نمایشگرهای موازی استفاده می کند.

چیدمان طبقه

یک حلقه، که گاهی به آن چیدمان پیست مسابقه می گویند، تجربه خرید هدایت شده تری را نسبت به طرح شبکه یا جریان آزاد ایجاد می کند. این یک مسیر تعریف شده در سراسر فروشگاه است که مشتریان را در معرض هر کالای نمایش داده شده قرار می دهد.

در چیدمان حلقه‌ای، دیوارهای محیطی به‌ شدت دیده می‌شوند و می‌توانند دارای انواع نمایشگرهای دیواری و قفسه‌ بندی باشند. نمایشگرها در سرتاسر فضا قرار داده شده اند.

این طبقه قابل تنظیم است و پایه ای عالی برای ترکیب چیدمان ها فراهم می کند. با آن، بخش مرکزی فروشگاه را می تواند با جریان آزاد یا حتی ترکیبی از این دو استفاده شود.

چیدمان آزاد

 این طرح در میان خرده فروشان تخصصی مورد علاقه است زیرا حداکثر خلاقیت را امکان پذیر می کند، به راحتی تغییر می کند و به روز می شود و یک تجربه خرید اکتشافی را تقویت می کند.

این باعث ایجاد خطوط دید باز در سراسر فروشگاه می شود و فضای دیوار شما را بسیار قابل مشاهده و آماده برای ویژگی های نمایش می کند. خطوط دید باز همچنین هدایت مشتریان به مناطق خاص کالا را با استفاده از رنگ های برجسته و گروه بندی محصولات آسان می کند.

چیدمان مورب

آنها نوعی طرح شبکه هستند که از راهروهایی استفاده می کند که در زاویه ها قرار گرفته اند تا دید مشتری را افزایش دهند و کالاهای جدید را در معرض دید قرار دهند.

بیشتر بخوانید:دکوراسیون فروشگاه کفش

چیدمان زاویه ای

آنها از نمایشگرهای کوچکتر زیادی در مرکز فروشگاه استفاده می کنند تا یک تجربه خرید پویا ایجاد کنند که محصولات کمتری را برجسته می کند. نمایشگرهای رومیزی به طور خودکار توجه مشتری را جلب می کنند که این چیدمان را خیلی جذاب می کند و تعامل با تمام محصولات روی زمین را ارتقا می دهد.

با این حال، فضای نمایش بسیار محدودی ایجاد می کند. در نتیجه، بیشتر طرح‌های زاویه‌دار را در نمایشگاه‌ها، بوتیک‌های سطح بالا، و فروشگاه‌های طراحان استفاده می شود.

نحوه قرار گیری محصول

هنگامی که نقشه پلان خود را ترسیم کردید، وقت آن است که نقشه برداری محصول را شروع کنید. زمان قرار دادن محصولات خود، این کار را به طوری انجام دهید که تعامل مشتری را ارتقا دهد، تجربه مثبتی ایجاد کند و فروش را بالا ببرد.

فروشندگان برتر یا محصولات کلیدی را شناسایی کنید: شما باید محصولاتی را بشناسید که مورد علاقه مشتری هستند یا قطعات امضا شده برند خود را بشناسید تا بتوانید آنها را به طور برجسته نشان دهید و از آنها برای ایجاد علاقه به محصولات دیگر استفاده کنید.

  توصیه می کنیم بخش فروش خود را در پشت فروشگاه قرار دهید و آن را نسبتا کوچک نگه دارید تا افراد را به فضای خود بکشانید و از جلب توجه به نمایشگرها به تمام قیمت خودداری کنید.

فضایی را برای محصولات فصلی و با دسترسی محدود باز کنید: می‌خواهید اقلام جدید، نسخه محدود یا فصلی را برجسته کنید، بنابراین مطمئن شوید که فضای خوبی برای این محصولات دارید که چشم‌ها را به خود جلب می‌کنند و تعامل را افزایش می‌دهند.

بیشتر بخوانید:دکوراسیون ساعت فروشی

خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند: دکوراسیون داخلی مغازه، پوشاک، دکور فروشگاه لوازم آرایشی، ویترین مغازه قنادی و دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی, طراحی مغازه لوازم آرایشی، طراحی دکور مغازه لوازم آرایشی، دکور مغازه لوازم آرایشی و ایده دکور مغازه لوازم آرایشی و اجرای دکور مغازه لوازم آرایشی…..

جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: دکوراسیون داخلی مغازه، پوشاک، فروشگاهی، ویترین مغازه لوازم آرایشی، ایده دکور مغازه لوازم آرایشی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره جهت کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.

شماره های تماس:

دفتر طراحی

  • تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختمان آفتاب
  • 09121641842– 02188559485

دفتر کارخانه کرج

  • کرج – خیابان شهید بهشتی – جنب پل حصارک
  • 02634484956 –  09121641842
  • واتساپ : 09333695121
برچسب ها : , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *