نورپردازی مغازه پوشاک

ما در این مطلب به مبحث نورپردازی مغازه پوشاک خواهیم پرداخت. برای انجام همه ی خدمات و طراحی دکوراسیون مثل: طراحی داخلی دکوراسیون فروشگاه، پوشاک، فروشگاهی، دکور فروشگاه  و طراحی مغازه و ویترین، دکوراسیون داخلی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

نورپردازی مغازه پوشاک

نورپردازی مغازه پوشاک

اگر دارای فروشگاه پوشاک هستید و یا اینکه قصد راه اندازی آن را دارید، بهتر است قبل از طراحی آن این نکته را یادآور شویم که نورپردازی مغازه پوشاک اهمیت بسیار بالایی دارد.

در واقع می توان گفت بخشی از فروش بیشتر شما در فروشگاه، علاوه بر محصولات با کیفیت، به این موضوع بستگی دارد. نورپردازی متناسب فروشگاه پوشاک قادر است مشتری ها را به طرف مغازه شما هدایت نماید و پس از آن هم حس بهتری را منتقل نماید.

اهمیت نورپردازی مغازه پوشاک

یک فروشگاه خوب باید علاوه بر ارائه محصولات با کیفیت به درستی طراحی شده باشد. طراحی خوب یک مغازه کمک می کند تا مشتری جذب شود، بهتر انتخاب کند و در نهایت بیشتر خرید کند. بنابراین بهتر می باشد تمام فاکتور های حائز اهمیت در طراحی و تامین محصول را به طور صحیح و کامل رعایت نمائید.

همان گونه که می دانید عوامل بسیاری در نورپردازی فروشگاه پوشاک موثر می باشند. که دو علت مهم آن در ادامه بیان شده است:

  1. جلب توجه مشتری ها: تعداد زیادی از فروشگاه های پوشاک در یک خیابان می باشند و نورپردازی‌های تاثیرگذارتری می‌تواند حرکت مشتری ها را به طرف مغازه شما جلب نماید. از این رو، باید مطمئن شوید که نورپردازی شما جذاب و مناسب برای مشتریان است.
  2. ارتقای تجربه مشتری: هنگامی که مشتریان به داخل مغازه شما وارد می‌شوند، نورپردازی می‌تواند برای آن‌ها تجربه ی بهتری بیافریند. نورپردازی مدرن این قابلیت را دارد که رنگ‌های مختلف، روشنایی‌ها و تنوع طرح‌ها را به‌کار بگیرید تا تجربه مشتریان بهبود یابد و آن‌ها را نسبت به محصولات شما جلب کنید.

نورپردازی مغازه پوشاک

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی 

روش های نورپردازی بوتیک

نورپردازی یکی از اصلی‌ترین عناصر در طراحی و دکوراسیون داخلی مغازه‌ها می‌باشد. به منظور جلب توجه مشتریان و جذب آن‌ها برای خرید، اصناف و مغازه‌ها باید از نورپردازی مناسب استفاده کنند. ولی نحوه اجرا کردن این نورپردازی هم اهمیت دارد.

به طور مثال انتخاب کردن لوستر تنها گزینه اغلب طراحان می باشد که متاسفانه توصیه ی جامعی نمی باشد. برخی از مهم ترین راهکارهای دیگر برای نورپردازی مغازه پوشاک را در ادامه خواهیم گفت.

نورپردازی فضای جانبی

در این نوع از نورپردازی، نورها از جانب مغازه نصب می‌‌شوند و با استفاده از نورهای قوی و ولتاژ بالا این فضا را روشن کرده و از دور قابل‌مشاهده خواهد بود. نورهای مخفی در قسمت های خالی گچ بری و معماری مغازه یکی از این مدل نورپردازی محصوب میشوند.

نورپردازی مغازه پوشاک

نورپردازی مستقیم

در این نوع از نورپردازی، نورها مستقیماً بر روی محصولات و یا تابلو و ویترین مغازه قرار داده می‌شوند. این گونه نورپردازی مناسب برای فروشگاه هایی می باشد که محصولات خود را به طور مستقیم به مشتریان عرضه می نمایند. شما می توانید از انواع چراغ های سقفی ریلی برای اینکار استفاده کنید.

نورپردازی زاویه‌ای

در این نوع از نورپردازی، نورها از زوایای خاصی نصب می‌شوند که این امکان را به مشتریان می‌دهد تا به راحتی مغازه را پیدا کنند. شما قادر هستید با این شیوه توجه مشتریان را به مغازه خود جلب نمائید.

این مورد به خصوص برای فروشگاه هایی که در جای مناسبی از یک پاساژ قرار نگرفته اند بسیار مناسب می باشد.

نورپردازی مغازه پوشاک

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون مغازه 

استفاده از لوستر و آویز مدرن

لوستر مدرن به دلیل طراحی مینیمال و ساده فضای خیلی زیادی از مغازه شما را نمی گیرد. این گونه چراغ ها در نورپردازی فروشگاه پوشاک نور یکنواخت و یک دستی را ارائه می کنند. نور لوستر مدرن چشم را خیره نمی نماید و خریدار قادر است با دقت زیادتری محصول را انتخاب نماید.

همینطور این نوع لوسترها مشکل های لامپ های قدیمی هالوژن درباره ی تغییر رنگ را نداشته و به همین علت مشتری حس راحتی بیشتری می نماید.

بیشتر بخوانید:طراحی دکوراسیون داخلی مغازه پلاسکو

نورپردازی مغازه پوشاک

نکات مهم در نورپردازی بوتیک

برای نورپردازی فروشگاه پوشاک شما می بایست به چند مورد مهم توجه نمائید:

1- نوع نور: برای مغازه پوشاک، بهتر است از نور سفید استفاده کنید؛ چرا که نور سفید بهترین نور برای نمایش رنگ های پارچه ها و لباس هاست. در نوشته دمای رنگ نور نیز دلایل استفاده از این رنگ نور را به طور کامل توضیح دادیم.

میزان دمای رنگ هم می تواند بسیار مهم باشد؛ زیرا رنگ های بسیار روشن و گرم ممکن است مشتری را اذیت کنند و آنها را از خرید منع کنند.

2- تعداد و قدرت چراغ ها: شما باید به تعداد چراغ ها و قدرت نور آن ها دقت کنید؛ زیرا این برای جلب توجه مشتریان و جذب آن ها بسیار مهم است. در حقیقت تلاش نمائید شار نوری مناسب برای متراژ فروشگاه خود را انتخاب نمائید.

3- موقعیت نور: شما باید نور خود را به صورت منطقی و هدفمند در قسمت های اصلی مغازه قرار دهید، به عنوان مثال ویترین و ورودی مغازه.

4- استفاده از روشنایی پنهان: استفاده از روشنایی پنهان برای نمایش محصولاتی مانند کفش، کیف، جوراب، می تواند باعث جذب بیشتر مشتریان شود. چراغ دیواری یک مورد ساده و کم هزینه جهت اجرا کردن این پروژه می باشد.

5- حفظ فضای خالی: حفظ فضای خالی و کم تردد در نورپردازی مغازه پوشاک باعث می شود محصولات با کیفیت تر به نظر بیایند و بهتر مشاهده شوند.

6- بررسی فضا: در اولین قدم، فضای مغازه خود را بررسی کنید. می بایست از نوع فضا و سقف فروشگاه خود آگاهی داشته باشید تا قادر باشید بهترین نورپردازی را استفاده کنید. شکل هندسی مغازه و ابعاد مهم ترین و اصلی ترین فاکتور است. بهتر می باشد نورپردازی سقفی را انتخاب نمائید که متناسب با ارتفاع سقف فروشگاه شما باشد.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی بیمارستان 

خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند:  طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک، دکوراسیون فروشگاهی ، دکوراسیون مغازه پوشاک و  طراحی دکوراسیون فروشگاه لباس و نورپردازی در دکوراسیون و  …..

جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه، پوشاک، فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره جهت کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.

شماره های تماس:

دفتر طراحی

  • تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختمان آفتاب
  • 09121641842– 02188559485

دفتر کارخانه کرج

  • کرج – خیابان شهید بهشتی – جنب پل حصارک
  • 02634484956 –  09121641842
  • واتساپ : 09333695121
برچسب ها : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *