طراح و مجری تخصصی دکوراسیون فروشگاهی و اداری
طراحی دکوراسیون هایپرمارکت - پایا دکور - 02634484956 
شماره تماس : ۰۲۱۸۸۵۵۹۴۸۵ و ۰۹۱۲۱۶۴۱۸۴۲

طراحی دکوراسیون هایپرمارکت

ما در این مطلب به مبحث طراحی دکوراسیون هایپرمارکت خواهیم پرداخت. برای انجام همه ی خدمات و طراحی دکوراسیون مثل: طراحی داخلی دکوراسیون فروشگاه، پوشاک، فروشگاهی، دکور فروشگاه  و طراحی مغازه و ویترین، دکوراسیون داخلی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

طراحی دکوراسیون هایپر مارکت

طراحی دکوراسیون هایپرمارکت

طراحی دکوراسیون هایپرمارکت معمولا شامل مراحل زیر می باشد:

تحلیل احتیاج های مشتری ها

در نخستین مرحله طراحی دکوراسیون داخلی هایپر مارکت، می بایست نیازهای مشتری ها و خریداران هدف شناسایی گردد که شامل چک کردن محصولات لازم، ترجیحات طراحی، چیدمان محیط و همینطور نیازهای عملیاتی هایپر مارکت می گردد.

این مرحله اهمیت خیلی زیادی خواهد داشت. یک شرکت دکوراسیون باسابقه و باتبحر قادر است همه ی نکات موردنیاز را در نظر داشته و برای آن‌ ها برنامه‌ریزی نماید؛ به گونه ای که اطمینان حاصل کنید هیچ نکته‌ ای از قلم نمی افتد.

پلان‌ نگاری و طراحی محیط

براساس اطلاعات به‌ دست‌ آمده در مرحله پیشین، شرکت بازسازی آغاز به ایجاد نقشه‌ ها و پلان‌ های محیطی می نماید که شامل مشخص کردن محل قفسه‌ ها، بخش فروش و صندوق‌ ها، ویترین‌ ها و اماکن تبلیغاتی و محیط های متنوع دیگر می گردد.

طراحی این محیط ها می بایست به گونه ای باشد که به مشتری ها کمک نماید به سادگی به محصولات دسترسی بیابند؛ در مغازه گیج و سردرگم نگشته و ترافیک در قسمت های محصولات پرتقاضا ایجاد نگردد.

طراحی دکوراسیون هایپر مارکت

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی بیمارستان 

انتخاب کردن و طراحی المان‌ های درونی

در این مرحله، المان‌ های درونی هایپر مارکت شامل رنگ‌ ها، مواد، تابلوها و نمایشگرهای گرافیکی انتخاب شده و طراحی می گردند. شرکت طراحی دکور داخلی این المان‌ها را به گونه ای انتخاب می نماید که با احتیاج ها و محصولات هایپر مارکت سازگاری داشته باشد.

تجهیزات و مبل ها

در این مرحله، مواد و تجهیزاتی مثل کفپوش، دیوارپوش، قفسه‌ ها و سایر المان‌ های دکوراسیون درون فروشگاه انتخاب می گردد. این مواد می بایست با استانداردهای بهداشتی، ایمنی و زیبایی سازگاری داشته باشند.

انتخاب کردن و طراحی مبلمان و تجهیزات هایپرمارکت نیز در همین مرحله انجام می گیرد که شامل صندلی‌ ها و سایر اجزای مبلمانی می باشد که به سادگی محیط و تجربه ی بهتر مشتریان کمک می نماید.

طراحی نورپردازی

نورپردازی یک جنبه ی خیلی مهم در دکوراسیون داخلی هایپرمارکت می باشد. نورپردازی متناسب یکی از عامل های حائز اهمیت در جذب مشتری ها و تشویق آن‌ ها برای وارد شدن به فروشگاه می باشد. این عامل قادر است جذابیت محصولات را زیاد کرده و تجربه ی خرید مشتریان را بهبود دهد.

طراحی دکوراسیون هایپر مارکت

مدیریت محیط باز

ایجاد محیط های باز و منطقه هایی که تجربه های متنوعی را به مشتریان ارائه می کند، مثل محیط های نمایشگاهی یا فعالیت‌ های تفریحی، این امکان را فراهم می نماید تا مشتری ها وقت زیادتری را در فروشگاه گذرانده و بیشتر با محصولات در تعامل باشند.

اجرا کردن و نظارت

بعد از طراحی نهایی، مرحله ی اجرا شروع می گردد که شامل ساختن و نصب کردن مواد و تجهیزات، نصب نمودن نمایشگاه‌ ها و دکوراسیون جانبی و نظارت بر اجرا می باشد.

نظارت برای مطمئن شدن از این موضوع می باشد که طراحی به‌ طور صحیح اجرا گردیده و همگام با احتیاج های مشتریان می باشد.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی 

ارزیابی و بهبود

بعد از تمام شدن طراحی و اجرا کردن، مرحله ی ارزیابی و بهبود شروع می گردد که شامل چک کردن کارکرد دکوراسیون داخلی هایپر مارکت و ارائه ی پیشنهادات جهت بهبود و بهینه‌ سازی آن می باشد.

هرچند که مرحله های طراحی دکوراسیون داخلی هایپر مارکت امکان دارد با توجه به پروژه و شرایط تفاوت داشته باشد؛ ولی مرحله هایی که در این قسمت بیان شد، عمومیت داشته و به‌ صورت کلی برای طراحی دکوراسیون هایپر مارکت رعایت می گردند.

انواع سبک‌ های طراحی دکوراسیون هایپرمارکت

دکوراسیون داخلی هایپرمارکت‌ اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چون بر تجربه ی خرید مشتریان موثر می باشد.

انتخاب کردن سبک صحیح برای دکوراسیون داخلی قادر است بر جلب توجه و ایجاد محیطی مناسب برای مشتری ها موثر باشد. در ادامه، بعضی از انواع سبک‌ های طراحی دکوراسیون هایپر مارکت را معرفی می نمائیم:

طراحی دکوراسیون هایپر مارکت

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار

سبک مدرن

هایپر مارکت‌ هایی با سبک مدرن به طور معمول دارای طراحی باز و محیطی روشن و بزرگ می باشند که به خریداران حس آزادی می بخشد.

استفاده کردن از فناوری‌ های مدرن مثل نورپردازی LED و تجهیزات خودکار جهت نمایش دادن محصولات و اطلاعات زیادتر نیز از قبیل خصوصیات این سبک می باشد.

بعضی از خصوصیات سبک مدرن برای هایپر مارکت عبارتند از:

  • ترکیب رنگ‌ های روشن و جالب جهت ایجاد احساس شادابی و تنوع
  • مطمئن شدن از روشنایی مناسب ویترین و محیط داخلی با استفاده کردن از نورهای مصنوعی و طبیعی
  • ویترین ساده با استفاده از مواد باکیفیت
  • استفاده کردن از متریال‌ های دارای سادگی و قابل شستشو
  • طرح‌ بندی مدولار و تغییر کردنی جهت انعطاف‌ پذیری و پاسخگویی به احتیاج های متغیر مشتری ها

سبک مدرن در طراحی دکوراسیون هایپر مارکت تجربه ی خریدی متفاوت و جالب را به خریداران ارائه می کند که بر برندینگ و توجه کردن به جزئیات تمرکز داشته و آن‌ ها را به‌ طرف محصولات و خدمات ارائه‌ گردیده جلب می نماید.

طراحی دکوراسیون هایپر مارکت

بیشتر بخوانید: دکوراسیون فروشگاه پوشاک بچه گانه 

سبک صنعتی

سبک صنعتی جهت هایپر مارکت یک سبک دکوراسیون فضای داخلی می باشد که از متریال‌ های خام، رنگ‌ های سرد و تیره، نورپردازی راحت و چیدمان عملی و کاربردی استفاده مینماید.

این سبک قادر است خیلی متمایز باشد و تغییر اساسی در دکور هایپر مارکت ایجاد نماید. بعضی از خصوصیات سبک صنعتی برای هایپر مارکت شامل موردهای زیر می باشند:

  • استفاده کردن از متریال‌ های خام و پردازش نشده مثل فلز، چوب، بتن و آجر جهت تزئین و دکوراسیون
  • ترکیب رنگ‌ های سرد و تیره مثل خاکستری، مشکی، آبی و سبز
  • استفاده کردن از نورهای ساده مثل لامپ‌ های رشته‌ای، نئون و LED
  • ایجاد محیط باز و گسترده با حذف کردن دیوارها و استفاده نمودن از شیشه و پنجره‌ های بزرگ
  • نشان دادن محصولات به‌ شکل ساده و بی پوشش با استفاده کردن از قفسه‌ ها، میزها و کانتینرهای فلزی
  • به وجود آوردن تنوع و جذابیت با استفاده کردن از تابلوها، پوسترها و اثرهای هنری با مضمون های صنعتی

این سبک به هایپرمارکت‌ ها کمک می نماید تا محیطی صنعتی، مدرن و شیک برای خریدارها به وجود آورند و با نشان دادن محصولات به‌ شکل ساده و بدون پوشش، اعتماد مشتری ها را جلب نمایند.

برچسب ها : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

برای شروع گفتگو از طریق واتساپ روی تصویر زیر کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟