طراحی دکوراسیون داخلی نمایشگاه مبل
دکوراسیون داخلی، نقش کلیدی در موفقیت یک مغازه مبلمان ایفا می کند. فضای داخلی فروشگاه نه تنها بر اولین برداشت مشتریان تاثیر می گذارد، بلکه می تواند احساسات و تصمیمات خرید آن ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد. زمانی که مشتری وارد مغازه ای با طراحی شیک و دکوراسیون جذاب می شود، این حس به او القا می شود که محصولات این فروشگاه نیز باکیفیت و خاص هستند. بنابراین، سرمایه گذاری در دکوراسیون مغازه مبلمان یک اقدام هوشمندانه برای افزایش فروش و جذب مشتری است.
تاثیر دکوراسیون مناسب بر جذب مشتری
دکوراسیون مناسب می تواند به عنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند عمل کند. وقتی محیط فروشگاه گرم، جذاب و سازمان یافته باشد، مشتریان زمان بیشتری را در فروشگاه سپری می کنند و این موضوع احتمال خرید را افزایش می دهد. از سوی دیگر، یک طراحی ضعیف و بی نظم ممکن است مشتریان را از فروشگاه فراری دهد. توجه به جزئیات دکوراسیون، مانند نورپردازی، چیدمان و رنگ ها، می تواند تجربه خرید مشتری را به یک تجربه لذت بخش تبدیل کند.
اصول طراحی دکوراسیون مغازه مبلمان
1. استفاده از فضای موجود
بررسی فضای کلی فروشگاه
اولین قدم در طراحی دکوراسیون داخلی، بررسی دقیق فضای فروشگاه است. برای یک مغازه مبلمان، باید فضای موجود را به گونه ای طراحی کنید که هر مترمربع از آن به صورت بهینه استفاده شود. برای مثال، اگر فروشگاه کوچک است، می توانید از روش هایی مانند استفاده از آینه ها یا چیدمان عمودی برای بزرگ تر نشان دادن فضا استفاده کنید.
تقسیم بندی هوشمندانه فضا
فضای فروشگاه باید به بخش های مختلف تقسیم شود. هر بخش می تواند به یک سبک خاص از مبلمان اختصاص یابد، مانند بخش مبلمان کلاسیک، مدرن یا اداری. این کار به مشتریان کمک می کند که راحت تر محصول مورد نظر خود را پیدا کنند و همچنین امکان مقایسه بین محصولات را فراهم می کند.
2. نورپردازی مناسب
تاثیر نور طبیعی و مصنوعی
نورپردازی یکی از مهم ترین عناصر در دکوراسیون مغازه مبلمان است. نور طبیعی می تواند حس روشنایی و شادابی را به فروشگاه اضافه کند. اگر امکان استفاده از نور طبیعی وجود ندارد، می توانید از نورپردازی مصنوعی با رنگ های گرم و ملایم استفاده کنید.
انتخاب چراغ ها و منابع نوری
استفاده از چراغ های LED یا نورهای متمرکز می تواند زیبایی محصولات را بیشتر نشان دهد. برای مثال، قرار دادن نورهای متمرکز روی مبلمان خاص می تواند توجه مشتری را به آن ها جلب کند.
3. چیدمان مبلمان
استفاده از الگوهای چیدمان مختلف
چیدمان مبلمان باید به گونه ای باشد که محصولات در بهترین حالت خود نمایش داده شوند. برای مثال، چیدمان به شکل جزیرهای (Island Layout) به مشتریان امکان می دهد که به راحتی اطراف محصولات حرکت کنند و آن ها را از زوایای مختلف مشاهده کنند.
نمایش ترکیبات مبلمان
نمایش ترکیبات مختلف مبلمان مانند ست های اتاق نشیمن، اتاق خواب یا ناهارخوری می تواند الهام بخش مشتریان باشد و آن ها را به خرید مجموعه های کامل ترغیب کند.
4. انتخاب رنگ و تم
رنگ های متناسب با سبک مبلمان
رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون فروشگاه باید با سبک مبلمان همخوانی داشته باشند. برای مثال، برای مبلمان کلاسیک می توان از رنگ های گرم و سنگین مانند قهوه ای و طلایی استفاده کرد، در حالی که برای مبلمان مدرن، رنگ های روشن و مینیمال مانند سفید و خاکستری مناسب تر است.
ایجاد حس آرامش و جذابیت
رنگ ها باید به گونه ای انتخاب شوند که حس آرامش و جذابیت را به مشتری منتقل کنند. استفاده از رنگ های خنثی به عنوان پس زمینه می تواند تمرکز مشتری را روی محصولات افزایش دهد.
5. افزودن عناصر دکوراتیو
استفاده از تابلوها، آینه ها و گلدان ها
عناصر دکوراتیو مانند تابلوهای هنری، آینه ها و گلدان های تزئینی می توانند زیبایی فروشگاه را دوچندان کنند. آینه ها همچنین می توانند با انعکاس نور، فضای فروشگاه را بزرگ تر نشان دهند.
نقش پارچه ها و کوسن های تزئینی
اضافه کردن کوسن ها و پارچه های تزئینی به مبلمان نمایش داده شده می تواند جذابیت بیشتری ایجاد کند و به مشتریان ایده های جدیدی برای دکوراسیون منزل بدهد.
دکوراسیون فروشگاه مبلمان از مبلمان کلاسیک تا مدرن
دکوراسیون فروشگاه مبلمان نیز مثل بیشتر فروشگاه های دیگر، مسئله ای خیلی مهم در جذب مشتری و فروش محصولات میباشد. ولی این فروشگاه با سایر فروشگاه ها یک تفاوت دارد؛ در اغلب فروشگاه ها مثل کفش فروشی، لباس فروشی و غیره کالاها درون قفسه ها قرار می گیرند و نوع قفسه ها، چیدمان آن ها و حتی اشیای استفاده شده درون آن اثر مهمی در زیبایی دکور دارد. ولی در دکوراسیون فروشگاه مبلمان ، چیدمان محصولات در خود فروشگاه مهم است و خبری از قفسه نمی باشد که بتوان با ایجاد رنگ های متنوع و غیره، به زیاد شدن زیبایی آن کمک نمود.
طراحی فروشگاه مبلمان مدرن
مبلمان مدرن از قبیل محبوب ترین نوع مبل در حال حاضر برای منازل ایرانیان می باشد. در یک مغازه مبلمان فروشی مدرن، محصولات از تنوع خیلی زیادی برخوردار اند و تشابه آنها به همدیگر، برعکس مبلمان کلاسیک، خیلی اندک است.
پیشنهاد می نمائیم که برای دکوراسیون فروشگاه مبلمان مدرن و در جهت بهتر مشاهده شدن هر یک از محصولات به شکل جداگانه، از تکنیک تفکیک فضا استفاده نمائید. با پیاده کردن این تکنیک در فروشگاه خود، سبب افزایش قدرت دید مخاطبان شده و به زیاد شدن فروش و در انتها سود فروشگاه کمک می نمائید.
تفکیک فضا در دکوراسیون نمایشگاه مبلمان
در تفکیک فضا، هر قسمت از مغازه با دکوراسیونی متفاوت در مقایسه با سایر قسمت ها نمایش داده می شود.
تفکیک فضای نمایشگاه مبل با استفاده کردن از دیوار
به عنوان مثال می توانید دیوار یک قسمت کوچک از فروشگاه را به رنگ قرمز انتخاب نموده و کف آن را هم سرامیک کنید. بعد یک یا دو دست از مبلمان موجود را در این بخش بچینید. در قسمت کناری همین بخش، دیوار را با استفاده کردن از کاغذ دیواری ۳ بعدی تزئین نموده و کف آن را هم پارکت می کنید. حتی می توانید با تجهیزاتی اندک، یک سقف کوتاه متناسب با نوع مبلمانی که در آن بخش چیده می شود بنا کنید.
یکی از مهمترین نکته ها اهمیت فضا در طراحی دکوراسیون های فروشگاهی می باشد. از قبیل تکنیک های ایجاد تفکیک فضا در نمایشگاه عرضه مبلمان استفاده کردن از دیوار هایی با رنگ و حتی جنس متفاوت در مقایسه با قسمت های کناری است.
تفکیک فضا با استفاده کردن از اختلاف سطح
در این تکنیک، بخشی از فروشگاه (به عنوان مثال یک قطعه ۱۵ متری) را با زیاد کردن ارتفاع سطح همراه می کنید. به این صورت مبلمانی که روی آن قرار داده می شود، نسبت به مابقی مبلمان ها دید متفاوتی دارد. افزون بر افزایش سطح، می توانید کف آن را با استفاده کردن از یک موکت رنگی با سایر بخش های فروشگاه متفاوت نمائید.
تفکیک فضای نمایشگاه مبل با استفاده کردن از جدا کننده ها
در صورتی که علاقه ای به ایجاد تغییرات بسیار و ناگهانی در دکوراسیون نمایشگاه مبلمان مدرن خود ندارید، برای تفکیک فضا از جدا کننده ها استفاده نمائید. به این صورت می توانید با به وجود آوردن یک دیوار کنافی و حتی استفاده کردن از جدا کننده های چوبی متحرک، فروشگاه را به چند بخش تبدیل نموده و در هر یک نوعی متفاوت از مبلمان را قرار بدهید.
البته توصیه می شود تا صرفا به این جدا کننده ها اکتفا نکرده و در هر قسمت جدا شده، با استفاده کردن از المان های تزئینی گوناگون مثل گلدان، میز و حتی موکت و رنگ دیوار ها، تمایز را نسبت به قسمت های دیگر حفظ نمائید.
دکوراسیون نمایشگاه مبلمان کلاسیک
چیدمان دکوراسیون نمایشگاه مبلمان کلاسیک با نوع راحتی و مدرن آن متفاوت است. برای اینکه بتوانید از مبلمان کلاسیک خود در مغازه، چهره زیبایی را به مخاطب و مشتری نمایش دهید می بایست به تزئینات آن توجه نمائید. البته نباید فراموش نمود که مشتریان مبلمان کلاسیک اشخاصی با سلیقه های خاص می باشند که علاقه بسیاری به دکوراسیون شلوغ ندارند. بنابراین نباید در حین تزئینات فضای اطراف این نوع مبل در فروشگاه، زیاده روی نمود.
از نور در طراحی نمایشگاه مبل استفاده نمائید
جهت افزایش زیبایی مبلمان کلاسیک، از نور نهایت استفاده را داشته باشید. منظور از نور، وجود چندین لامپ و چراغ در سقف فروشگاه نمی باشد، بلکه منظور بهره بردن از نورپردازی مستقیم روی محصولات می باشد.
می توانید از آباژور های کوچک در کنار مبلمان استفاده نموده و یا اینکه با استفاده کردن از پایه های چراغ دار، نور مستقیم را بر روی آنها تابش دهید. درباره ی رنگ نور های استفاده شده هم بهتر می باشد تا یک طراح دکوراسیون ماهر نسبت به فروشگاه و رنگ مبلمان شما نظر بدهد ولی به صورت کلی پیشنهاد می کنیم تا از رنگ های ترکیبی سفید و زرد در کنار یکدیگر استفاده شود.
تزئینات جانبی را در نظر داشته باشید
در دکور نمایشگاه مبل کلاسیک، سلیقه افراد علاقه مند به این سبک از مبل را در نظر داشته باشید و با توجه به آن، به تزئین محیط اطراف مبلمان مشغول شوید.
بیشتر افرادی که این نوع مبل را برای خانه خود میپسندند علاقه زیادی به استفاده از گیاهان در اطراف آنها دارند. می توانید از چند گلدان گل خلوت با گلدان های زیبا و خاص جهت تزئین استفاده نمائید.
افزون بر گل، در صورت نزدیک بودن مبل ها به دیوار، چندین قاب عکس کلاسیک و سنتی بر روی دیوار فروشگاه خودتان قرار دهید. در نهایت می بایست طوری عمل کنید که مشتریان با دیدن محصولات شما در زیباییشان غرق گشته و آنها را در منزل خودشان متصور شوند.
نکته:
در طراحی دکوراسیون نمایشگاه مبل از اهمیت میزها غفلت نکنید. با توجه به اینکه وجود میز ها در کنار این نوع مبل ها اثر زیادی در زیبایی آنها دارد، در چیدمان آن و همچنین تزئینشان سلیقه بسیاری به خرج داده و تا حد توان آن را به چیدمان در یک خانه واقعی نزدیک نمائید.
با به کارگیری این نکات با گذشت زمان شاهد افزایش توجه مخاطبان و افزایش مشتری ها خواهید گردید.
خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند: دکوراسیون داخلی مغازه، دکوراسیون مغازه، دکور فروشگاه مبل، ویترین مغازه مبل و دکوراسیون مغازه مبل, طراحی مغازه مبل، دکوراسیون مبل، طراحی دکور مغازه مبل، دکوراسیون فروشگاهی، طراحی دکوراسیون داخلی مغازه،دکور مغازه مبل و ایده دکور مغازه مبل و اجرای دکور مغازه مبل…..
جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: دکوراسیون داخلی مغازه، پوشاک، فروشگاهی، ویترین مغازه لوازم آرایشی، ایده دکور مغازه لوازم آرایشی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.
همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره جهت کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.
شماره های تماس:
دفتر طراحی
- تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختمان آفتاب
- 09121641842– 02188559485
دفتر کارخانه کرج
- کرج – خیابان شهید بهشتی – جنب پل حصارک
- 02634484956 – 09121641842
- واتساپ : 09333695121