طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاهی

ما در این مقاله به مبحث طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاهی می پردازیم. جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی داخلی دکوراسیون مغازه ، پوشاک ، فروشگاهی ، دکور مغازه ، دکوراسیون داخلی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاهی - طراحی دکوراسیون فروشگاهی - طراحی دکوراسیون مغازه - طراحی دکور مغازه - 09121641842 – 02188559485

طراحی ورودی جالب و مناسب جهت دکوراسیون فروشگاه:

نخستین بخشی که مشتری با آن روبرو می‌شود ورودی فروشگاه می باشد. بنابراین می بایست به طراحی این بخش توجه به خصوصی داشته باشیم. ممکن است بتوان گفت برترین تبلیغ برای جذب مشتری به فروشگاه ما، ظاهر آن از خارج فروشگاه باشد. ورودی، نخستین برخورد مشتری با کسب و کار ما می باشد. می بایست با طراحی صحیح، این نخستین برخورد مشتری با فروشگاهمان را بهینه سازیم.

محیط مناسب و در دسترس برای وارد و خارج شدن مشتریان، این بخش یکی از نکات خیلی مهم در دکوراسیون داخلی فروشگاه می باشد. آیا ورود به فروشگاه برای مشتری سخت می باشد؟ در صورتی که فروشگاهی چنین ایرادی را رفع نکند، صددرصد مشتریان ناراضی و در انتها فروش پایین تری خواهد داشت. مقدار توجه ما به این مشکلات نشانگر مقدار اهمیتی می باشد که به مشتری میدهیم.

افزون بر سادگی ورود و خروج، نور مناسب و انتخاب رنگ مناسب،اهمیت بالایی دارد. اهمیت آن به این علت می باشد، که در بیشتر موارد، مشتریان به ویترین و ظاهر خارجی فروشگاه جذب می شوند اما به فروشگاه وارد نمی شوند و مستقیم سراغ ویترین جالب فروشگاه بعدی خواهند رفت.

بیشتر بخوانید: برای دکوراسیون مغازه و فروشگاه چه کاری انجام بدهیم؟

استفاده از نشانه ها در قسمت ورودی و نمای فروشگاه:

تمام ما انسانها به شکل ناخودآگاه نسبت به جملات دستوری محترمانه عکس العملی بر اساس همان دستور را نشان می دهیم. یعنی در صورتی که در ورودی فروشگاه، یک جمله دستوری محترمانه مثل “بفرمایید و از کالای خاص ما دیدن نمائید” به شکل کارشناسی و استادانه در طراحی وروردی گذاشته شود، قطعا اپر بسیاری در ورود مشتریانی که از مقابل فروشگاه ما عبور می نمایند، خواهد گذاشت.

به همین ترتیب بعضی از مشتریانی که فقط از مقابل فروشگاه ما عبور می نمایند تا سراغ ویترین بعدی بروند، با دیدن چنین جملات یا نشانه هایی، در ناخودآگاه خود تصمیم میگیرند که آن را انجام دهند.

این کار، مانند کشاندن مشتری به درون فروشگاهمان می باشد، بدون آنکه به طور مستقیم از او درخواست کرده باشیم.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

رنگ متناسب با دکوراسیون داخلی فروشگاه

ترکیب رنگی که جهت دکوراسیون داخلی فروشگاه انتخاب می نمائیم، مشخص می نماید که جنس های فروشگاه تا چه اندازه به چشم بیاید. رنگ در تشکیل تصویر ذهنی مخاطب از محیط خیلی تأثیرگذار است. می تواند سبب آرامش خاطر مشتری بشود یا می تواند به او استرس و هیجان وارد کند. این موضوع در نخستین برخورد ما با محیطی که به آن وارد می شویم مشخص می شود. در کنار اثری که هر رنگ به شکل جداگانه بر روی مشتری دارد، اثری که قرار گرفتن رنگهای گوناگون در کنار هم دارند، اهمیت بسیاری دارد.

در موقع انتخاب یک ترکیب رنگ متناسب برای فروشگاه می بایست به نوع فروشگاه، ابعاد و اندازه آن دقت نمائیم. براساس ویژگی ها و احساسی که می خواهیم در هر محیط به مشتری بدهیم، رنگ‌ها را انتخاب می نمائیم.

مثالهایی جهت انتخاب رنگ متناسب در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه:

برای مثال در محیطی که مشتری درحال انتخاب و تماشای کالاها یا اجناس می باشد، رنگ زرد استفاده ننمائیم. زیرا رنگ زرد سبب ایجاد استرس می شود و امکان دارد موجب شود مشتری پیش از انتخاب کالای مورد نظر از آن محیط دور شود.

یا مثالهایی دیگر درباره ی محیط هایی که می خواهیم در آنجا به مشتری آفرهای مخصوصی در کنار خریدش بدهیم تا خدمات یا کالاهای دیگری را در کنار کالایی که خریده است، بخرد.

در چنین وضعیتی اگر توصیه ما خیلی برای مشتری مفید و پرسود نباشد و فقط در اینجا سود بیشتر مغازه دار نتیجه آخر خواهد بود، بهتر می باشد، رنگ قرمز برای آن محیط انتخاب شود. علت انتخاب رنگ قرمز این می باشد که سبب ایجاد هیجان می شود. این هیجان سبب می شود تا مشتری کمتر به نتیجه توصیه مورد نظر فکر کند و یک دفعه انتخاب خود را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: سبک دکوراسیون کلاسیک در دکوراسیون داخلی

ولی امکان دارد توصیه ای که به مشتری ارائه می شود، خیلی منطقی و پرسود برای مشتری باشد. در مواردی که هدف از ارائه دادن آفر یا توصیه به مشتری فقط تبلیغ و جذب مشتری به عنوان مشتری همیشگی می باشد، چنین وضعیتی را داریم. در این نوع موارد، محیطی که برای ارائه این آفرها برای فروشگاه ایجاد می شود، باید احساس اطمینان و آرامش به مشتری القا کند. به همین ترتیب مشتری با آرامش به توصیه گوش کرده، به آن فکر می کند، متوجه سود و منفعت آن توصیه برای خودش می شود، ور در انتها آن را قبول می نماید. برای چنین محیط هایی، رنگهایی مانند آبی، سبز، سفید و دیگر رنگهای آرامش بخش و اطمینان بخش انتخاب صحیحی می باشد.

اهمیت طراحی ویترین از دکوراسیون داخلی فروشگاه بیشتر می باشد

برخی مواقع طراحی یک دکور زیبا و جذاب برای ویترین فروشگاه اثر بسیار بیشتری در جذب مشتری نسبت به دکوراسیون داخلی خود فروشگاه خواهد داشت. علت آن این می باشد که به طور معمول افراد زمانی که وارد محیط یک فروشگاه یا مغازه می شوند، فروشنده با تجربه خودش، کیفیت و قیمت مناسب اجناسش، به سادگی قادر است مراجعه کننده را به مشتری و خریدار تبدیل کند.

بر همین اساس، ویترین فروشگاه، آن کاری را برای فروشنده انجام می دهد که خود او قادر نیست با حفظ پرستیژ و ظاهر سنگین و شیک خود به انجام رساند. یعنی کشاندن مشتری از مقابل فروشگاه به درون فروشگاه و در دسترس فروشنده می باشد.

واقعاً می توانیم بیان کنیم، عاملی که مشخص می‎‌کند مشتری به درون فروشگاه شما می‌آید یا خیر، ویترین می باشد. طراحی صحیح ویترین و سپس چیدمان اجناس در درون ویترین سبب می‌شود که مشتری‌ها از میان چند فروشگاه، فروشگاه شما را انتخاب نمایند.

بیشتر بخوانید: یک طراح داخلی چه کاری انجام می دهد؟

نتیجه گیری:

دکوراسیون مناسب باید مشتری را با خود جذب و همزمان فضایی راحت و آرام را به آن ارائه دهد. استفاده از رنگ درست می‌تواند به جذب مشتریان بیشتر کمک کند، پس برای انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون مغازه توصیه می‌شود که مناسبت‌هایی چون نوع کالایی و خدماتی که داده می‌شود، آندارگان کار، ذائقه‌های مشتریان و تأثیر اساسی، را در نظر گرفت.

خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک، فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و …..

جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه، پوشاک، فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره و طراحی دکوراسیون کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.

شماره های تماس:

دفتر طراحی

  • تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختمان آفتاب
  • 0912164184202188559485

دفتر کارخانه کرج

  • واتساپ : 09333695121
برچسب ها : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *