تاثیر رنگ دکوراسیون مغازه در جذب مشتری

تاثیر رنگ دکوراسیون مغازه در جذب مشتری: در این مقاله قصد داریم که به بررسی تاثیر رنگ در بازاریابی، رنگ ها و جذب مشتری و سایر جنبه های مهم  که موجب ترغیب شدن افراد برای خرید، بپردازیم.

برخی از حقایق جالب در مورد استفاده از رنگ در بازاریابی به شرح زیر است:

 

1. رنگ ها و بازاریابی

با توجه به مطالعات متعدد، ثابت شده است که رنگ تاثیر بسیار مهمی در تصمیم برای خرید و افزایش فروش دارد.
به همین دلیل است که انتخاب رنگ مناسب برای محصولات، تبلیغات، وب سایت ها، مناطق فروش و غیره ضروری است.

در این مطالعات مشخص شده است که خریداران فوری نسبت به رنگ هایی مانند قرمز، نارنجی، مشکی و آبی واکنش بهتری نشان می دهند.
از طرفی منطقی ترین خریداران (که بیشتر برای خرید برنامه ریزی می کنند) به رنگ هایی مانند: صورتی روشن، آبی روشن و سرمه ای پاسخ بسیار خوبی می دهند.

برخی از حقایقی که ممکن است شما را شگفت زده کند و باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

ظاهر بصری و رنگ یک محصول جدید بسیار مهمتر از بافت، صدا یا بو برای مصرف کنندگان در یک محصول جدید است:

  • 93٪ از مصرف کنندگان ظاهر بصری و رنگ را مهم تر می دانند
  • 6٪ از مصرف کنندگان بافت را مهم تر می دانند
  • 1٪. مصرف کنندگان صدا یا بو را مهمتر می دانند.
  • 85 درصد از خریداران رنگ را دلیل اصلی خرید یک محصول می دانند.
  • به طور کلی رنگ ها شناخت برند را تا 80 درصد افزایش می دهند.

 

ارتباط رنگ دکوراسیون در جذب مشتری

رنگ یک ابزار طراحی قدرتمند است، با این حال تأثیر رنگ ها بر مصرف کننده بسته به منطقه متفاوت است. بیایید ببینیم رنگ ها از نظر روانشناسی چگونه بر افراد تأثیر می گذارد.

ارتباط رنگ دکوراسیون در جذب مشتری

روانشناسی رنگ قرمز

اشتها را افزایش می دهد.
احساس فوریت ایجاد کنید.
اغلب برای فروش ترخیص کالا استفاده می شود.
با حرکت، هیجان و اشتیاق همراه است.
باعث افزایش انرژی می شود و باعث تمرکز ما می شود.
باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب در افراد می شود.

 

روانشناسی رنگ آبی

 

این رنگ ترجیحا توسط آقایان به معنای موارد زیر می باشد:
مرتبط با صلح، آب و قابلیت اطمینان.
احساس امنیت و اطمینان را فراهم می کند.
بهره وری را تحریک می کند.
معمولا برای بانک ها و مشاغل بزرگ استفاده می شود.
ذهن را آرام می کند، احساس آرامش و فضا را فراهم می کند.
جوانان رنگ آبی را با بلوغ مرتبط می دانند.

 

روانشناسی رنگ سبز

مرتبط با سلامتی، آرامش و طبیعت.
همچنین با پول و افراد ثروتمند (برندها) مرتبط است.
در فروشگاه ها برای آرامش بازدیدکنندگان استفاده می شود.
اغلب برای ترویج مسائل زیست محیطی استفاده می شود.
سبز هماهنگی در مغز را تحریک می کند و تعادل بین بدن و احساسات را تسهیل می کند.

 

روانشناسی رنگ زرد

شادی و خوش بینی را افزایش می دهد.
می تواند باعث خستگی و فشار چشم شود.
فرآیندهای ذهنی و سیستم عصبی را تحریک می کند.
ارتباط را تشویق کنید.
این رنگ نشان دهنده خوش بینی و جوانی است.
برای جلب توجه در ویترین استفاده می شود.
موجب وضوح بیشتر محصولات می گردد.

 

روانشناسی رنگ نارنجی

می تواند احساسات و اشتیاق را منعکس کند.
قسمت منطقی مغز را تحریک می کند.
گرمی و صمیمیت نشان می دهد
اغلب در نمادهای احتیاط استفاده می شود.
می تواند اضطراب ایجاد کند و تهاجمی تلقی شود.
بسیار موثر در قسمت دکمه های “تماس برای خرید” در سایت های تجارت الکترونیک: افزودن به سبد خرید، اشتراک و غیره.
تأثیر قابل توجهی بر روی خریداران فوری دارد.

 

روانشناسی رنگ بنفش

 

اغلب با سلطنت، ثروت، موفقیت و خرد مرتبط است.
بخشی از مغز را برای حل مسئله و خلاقیت تحریک می کند.
در محصولات زیبایی یا ضد پیری کاملا موثر است.
می توان از آن برای آرامش و تسکین استفاده کرد.
این رنگ نشان دهنده یک برند خلاق و تخیلی است.

 

روانشناسی رنگ سیاه

احساس اقتدار، قدرت و قدرت ایجاد می کند.
اغلب نمادی از هوش است.
در فروشگاه های کالاهای لوکس مورد استفاده قرار می گیرد.
اگر بیش از حد استفاده شود می تواند افراد را تحت تأثیر قرار دهد.

 

روانشناسی رنگ سفید

رنگ سفید با احساس پاکی، پاکیزگی و امنیت همراه است.
این رنگ می تواند بی طرفی را با عدم وجود رنگ نشان دهد.
روانشناسی رنگ صورتی:
صورتی رنگی رمانتیک و زنانه است که برای بازاریابی محصولات بانوان و جوانان استفاده می شود.

 

انتخاب رنگ ها در دکوراسیون مغازه ها

شما می توانید بسته به نوع کسب و کار خود، رنگ برای دکوراسیون مغازه و فروشگاه خود را انتخاب کنید:
مشاغلی مانند فست فود، اوت لت ها (فروشگاهی که محصولاتی از یک یا چند برند را به فروش می رساند که خارج از فصل هستند یا دارای نقص هستند، بنابراین ارزان تر هستند.)و فروش ترخیص کالا (خریداران فوری): رنگ هایی که در این نوع کسب و کار کار می کنند قرمز، نارنجی، مشکی و آبی سلطنتی هستند.
بانک ها و فروشگاه های بزرگ (خریداران بودجه ای): آبی تیره و سبز.
فروشگاه های پوشاک (خریداران سنتی): صورتی، آبی روشن و گلبهی

انتخاب رنگ ها در دکوراسیون مغازه ها

 

جنبه های مهم رنگ در بازاریابی

برای خریداران آنلاین، جنبه های دیگری که بر رفتار آنها تأثیر می گذارد عبارتند از: طراحی وب سایت و متن استفاده شده در آن.
42 درصد از خریداران نظر خود را در مورد یک وب سایت بر اساس طراحی کلی قرار می دهند.
52 درصد از خریداران به وب‌سایتی که از نظر آن‌ها غیر زیبایی است باز نمی‌گردند.
64 درصد از خریداران وقتی سایتی کند است خرید نمی کنند.
وب سایت خارجی آمازون دریافته است که به ازای هر 100 میلی ثانیه بهبود سرعت، فروش سایت 1 درصد افزایش می یابد.
60٪ در هنگام خرید احساس راحتی بیشتری می کنند که متن ضمانت مرتبط با محصول وجود دارد.

 

جمع بندی

گروه دکوراسیون پایا دکوریشن با چندین سال تجربه در حوزه طراحی دکورسیون موبایل فروشی، طراحی دکوراسیون مغازه پوشاک مردانه ، طراحی دکوراسیون مغازه پوشاک زنانه، طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه، طراحی دکوراسیون مطب پزشک و … می باشد که شما می توانید نمونه کارهای این مجموعه را مشاهده نمایید.

همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره و طراحی دکوراسیون کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.

شماره های تماس:

۰۲۱۸۸۵۵۹۴۸۵ و ۰۹۱۲۱۶۴۱۸۴۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *