اصول نورپردازی در طراحی دکوراسیون مغازه

ما در این مطلب به مبحث اصول نورپردازی در طراحی دکوراسیون مغازه خواهیم پرداخت. برای انجام همه ی خدمات و طراحی دکوراسیون مثل: طراحی داخلی دکوراسیون فروشگاه، پوشاک، فروشگاهی، دکور فروشگاه  و طراحی مغازه و ویترین، دکوراسیون داخلی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

اصول نورپردازی در طراحی دکوراسیون مغازه - نور در دکوراسیون - دکوراسیون داخلی - طراحی دکوراسیون فروشگاهی - طراحی دکوراسیون مغازه

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی نمایشگاه مبل 

ایده‌های کاربردی جهت نورپردازی مغازه و فروشگاه

برای اجرا کردن هر چه بهتر ایده های نورپردازی مغازه می بایست از تکینک ها و ایده های کاربردی در این خصوص استفاده نمود.

توجه کردن به نوع مغازه و استفاده کردن از بهترین ابزار و لوازم نورپردازی مغازه اولویت اصلی می باشد.

ایده های برتر نورپردازی یک مغازه را می شود شامل موارد زیر در نظر داشت.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی مغازه لوازم آرایشی 

از کنتراست تاثیرگذار استفاده نمائید

در بین مطالعات، کنتراست، حائز اهمیت ترین جنبه نورپردازی فروشگاه های خرده فروشی می باشد.

مشتری های فروشگاه نسبت به طراحی نور که ترکیبی از منطقه های روشن و تاریک را شامل می گردد، واکنش مثبت نشان خواهند داد.
در حقیقت، در مغازه هایی که از نور کنتراست به درستی استفاده می نمودند، مشتری ها نه تنها می توانستند کالاها را ببینند بلکه حس راحتی بیشتری هم می کردند.

یکی از روش های ایجاد حس کنتراست در یک فروشگاه، استفاده کردن از ترکیبی از نورپردازی محیطی و برجسته در نورپردازی فروشگاه می باشد.

این ادراک را ساده تر می نماید و توجه را روی کالاها متمرکز می نماید.

در اطراف فروشگاه می بایست سطح متوسطی از نور محیط با بعضی مناطق تاریک موجود باشد.

بعد این می بایست با نورپردازی تاکیدی روی کالاها و قسمت های مهم همراه گردد که به جلب توجه مشتری به منطقه های مد نظر شما کمک می نماید.

به عنوان مثال می شود از این ایده جهت نورپردازی قفسه فروشگاه کمک گرفت.

اصول نورپردازی در طراحی دکوراسیون مغازه - نور در دکوراسیون - دکوراسیون داخلی - طراحی دکوراسیون فروشگاهی - طراحی دکوراسیون مغازه

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای اداری 

استفاده کردن از روشنایی عمودی در نورپردازی فروشگاه

انسان ها ذاتاً نوروتروپیک می باشند، به این معنی که حرکت ما قادر است تحت تأثیر روش قرارگیری نور باشد.

از همین رو، از آن جا که چشم انسان به طرف نور کشیده می شود، نخستین چیزی که مردم در زمان عبور از کنار یک فروشگاه می بینند، نورهای عمودی استفاده شده در طراحی نور یک مغازه می باشد.
از همین رو، طراحی سیستم های روشنایی جهت روشنایی دیوارها و بقیه فضاهای عمودی جهت جذب مشتری ها به فروشگاه های خرده فروشی خیلی اهمیت دارد.

استفاده کردن از مناسب ترین لوازم نورپردازی مغازه می تواند به شما کمک نماید.

با این حال، نورپردازی دیوارها با کالاهایی مثل Lumisheet روشنایی اتاق را افزایش می دهد و احساس وسعت را ایجاد می نماید.

در خاطر داشته باشید، در حالی که نورپردازی به شکل عمودی مهم می باشد، تنها چسبیدن به نور مستقیم از سقف سبب متقاعد کردن مشتری نمی گردد.

اصول نورپردازی در طراحی دکوراسیون مغازه - نور در دکوراسیون - دکوراسیون داخلی - طراحی دکوراسیون فروشگاهی - طراحی دکوراسیون مغازه

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار

استفاده کردن از لایه بندی نور

لایه بندی نور کمتر مورد توجه قرار می گیرد، نور لایه ای یکی از کاربردی ترین ابزار در طراحی دکوراسیون مغازه می باشد.

دقیقاً همان گونه که طراحان داخلی در زمان طراحی یک محیط از اصول بافت، رنگ و الگو استفاده می نمایند، طراحان نور هم از اشکال گوناگون نورپردازی به شکل ترکیبی استفاده می نمایند.
طراح های نورپردازی نور را به سه لایه محیط، وظیفه و لهجه تقسیم می نمایند.

با طراحی کردن دقیق این سه لایه، محیط مغازه متعادل و راحت خواهد گردید.

زمانی که همه ی روشنایی خود را در جای خودش قرار دادید، متعادل نمودن لایه ها تنها به سناریو وابسته است.

نور محیطی با قابلیت کم نور را می شود برای یک شرکت جواهرسازی کم کرد یا برای نورپردازی قفسه فروشگاه لوازم آرایشی روشن نمود.

همینطور، با استفاده از لوازم روشنایی LED، طراحان حالا می توانند یک چیدمان روشنایی متعادل ایجاد نموده و در عین حال هزینه ی انرژی روشنایی تاسیسات را کم کنند.

اصول نورپردازی در طراحی دکوراسیون مغازه - نور در دکوراسیون - دکوراسیون داخلی - طراحی دکوراسیون فروشگاهی - طراحی دکوراسیون مغازه

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی 

انتخاب کردن نور مناسب برای نورپردازی فروشگاه

یکی از حائز اهمیت ترین موارد در نورپردازی یک مغازه، اثر نور بر چطور دیده شدن محصولات می باشد.

مخصوصا در نورپردازی مغازه کوچک انتخاب کردن یک نور مناسب نیز می تواند سبب بزرگتر دیده شده فضا گردد و هم این که روی رنگ کالاها و چطور دیده شدن آن به وسیله مشتریان اثر بسیاری داشته باشد.

تفاوت در شاخص رندر رنگی نمایش می دهد که اشخاص تا چه میزانی می توانند رنگ ها را تحت یک نوع نور خاص متفاوت مشاهده کنند.

انتخاب کردن نور مناسب برای این که مشتری ها بتوانند کالاها را به شکلی که می بایست ببینند اهمیت بسیاری دارد.

نکته حائز اهمیت بعدی این است که انتخاب نور مناسب بسته به محیط های گوناگون مغازه می بایست در نظر قرار داده شود.

به طور مثال در نورپردازی شیشه مغازه می بایست از نورهای رنگی یا چشمک زن استفاده نمود تا توجه مشتری ها به آن جلب گردد.

ایده بعدی این است که می شود از نورپردازی زمینی در ویترین مغازه به گونه ای که نور از پایین بر روی کالاهای ویترین تابیده شده است هم استفاده نمود.

هدف از نورپردازی ویترین فروشگاه ها جلب توجه مشتری ها در نگاه اول و کشاندن آن ها به طرف فروشگاه می باشد.

اصول نورپردازی در طراحی دکوراسیون مغازه - نور در دکوراسیون - دکوراسیون داخلی - طراحی دکوراسیون فروشگاهی - طراحی دکوراسیون مغازه

 

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی بیمارستان 

استفاده کردن از نورهای پس زمینه ای

نور پس‌ زمینه به طور کلی می تواند منتقل کننده پیام شما به مشتری ها باشد.

استفاده کردن از تابلوهای دارای نور پس ‌زمینه روشی عالی جهت افزایش دید، ارائه کردن کنتراست بهبود یافته از بقیه رسانه‌ های بصری در یک محیط “پر سر و صدا” و نمایش دادن پیام های شما به مشتری ها با تاکید خیلی زیاد می باشد.

لایت ‌باکس ‌هایی که به ‌صورت استراتژیک در اطراف یک محیط خرید توزیع گردیده اند، کار شگفت ‌انگیزی در منتقل کردن پیام ‌های مهمی که فروشگاه ها می‌ خواهند بازدیدکنندگان مغازه از آن مطلع گردند، انجام می ‌دهند.

عکس‌ ها و گرافیک‌ های تخصصی با نور پس‌ زمینه در لایت ‌باکس ‌ها، پیام برند را در جهان واقعی ارائه می کند و می شود با نورپردازی مغازه با استفاده کردن از نورهای پس زمینه ای متناسب، سوژه ها را حقیقی تر، واضح تر و بهتر به مشتری ها نمایش داد و معرفی نمود.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در طراحی ویترین مغازه 

خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند:  طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک، فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و  طراحی دکوراسیون داخلی مغازه بوتیک زنانه و اصول نورپردازی در طراحی دکوراسیون مغازه …..

جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه، پوشاک، فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره جهت کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.

شماره های تماس طراحی دکوراسیون داخلی بوتیک زنانه:

دفتر طراحی

  • تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختمان آفتاب
  • 09121641842– 02188559485

دفتر کارخانه کرج

  • کرج – خیابان شهید بهشتی – جنب پل حصارک
  • 02634484956 –  09121641842
  • واتساپ : 09333695121
برچسب ها : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *