ما در این مطلب به مبحث دکور فروشگاه خواهیم پرداخت. برای انجام همه ی خدمات و طراحی دکوراسیون مثل: طراحی داخلی دکوراسیون فروشگاه، پوشاک، فروشگاهی، دکور فروشگاه و طراحی مغازه و ویترین، دکوراسیون داخلی و ….. می توانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.
دکور فروشگاه
نمی دانید که چیدمان فروشگاه و دکور خرده فروشی خودتان را از کجا آغاز نمائید؟ ما نگاهی خواهیم داشت به بعضی از اصول این کار که افزون بر ایجاد محیط داخلی تاثیرگذار در جذب مشتری های زیادتر به فروشگاه شما و ترغیب آنها به گشتن برای یافتن کالاهای بیشتر، آنها را تشویق می نماید که خرید خود را با مراجعه به صندوق، تکمیل نمایند.
گردش به سمت راست
در جامعه فروشگاهی امریکای شمالی، معروف می باشد که 90% از مصرف کنندگان بعد از وارد شدن به مغازه، به صورت ناخودآگاه به طرف راست می پیچند.
اولین دیواری که آنها مشاهده می نمایند به طور عادی با عنوان دیوار قدرت شناخته می گردد، که دارای نقش حائز اهمیتی در تاثیر اولیه کالاهای شما می باشد. لذا اطمینان حاصل کنید که توجه خیلی ویژه ای به مواردی که جهت نمایش در این محل نموده اید، و همینطور روش نمایش آنها معطوف نموده باشید.
واضح می باشد که محصولاتی که از حشایه سود زیادتری برخوردار هستند می بایست زیادتر در این مکان معرفی و در معرض دید قرار داده شوند.
می بایست اطمینان حاصل کنید که توجه مشتریان به کالاهایی که به نمایش قرار داده اید، جلب می کنید؛ برای مثال اینکه محصولات جدید یا فصلی، و یا دارای سود بالاتر یا پر متقاضی باشند. همینطور در این محل قادر خواهید بود داستان کالاهای خود را هم ارائه کنید.
جو حاکم بر فروشگاه
بعضی از خرده فروش ها، بیشتر از آنچه که نیاز می باشد به محیط کلی فروشگاه می پردازند، ولی اهمیت حقیقی آن بیشتر از آن چیزی می باشد که اول تصور می نمائیم. آیا شما فکر می نمائید که نورپردازی دارای ضعف، تاسیسات روکار و محیطی مشابه انبار، برای مشتری ها غیرجذاب می باشد؟
برعکس انتظار، در موقعیت هایی که احتیاج داریم مشتری حس یک به اصطلاح خرید شکار در او ایجاد شود، جواب منفی می باشد.
ولی فروشگاه هایی که محصولاتی با کیفیت بالا عرضه می نمایند می بایست محیطی را درون فروشگاه ایجاد نمایند که نماینده قسمتی از ویژگی های برندشان باشد. بنابراین به این موضوع زیادتر فکر نمائید:
مغازه ای که محصول تخفیف خورده به فروش می رساند و یا جایی برای چانه زدن گذاشته است، نباید محیط فروشگاهی با جنس های باکیفیت و پردوام را تداعی نماید و برعکس؛ و همینطور هر دوی این نمونه ها نباید معماری مشترکی با برای مثال یک جواهر فروشی لوکس ایجاد کرده باشند.
دو خصیصه حائز اهمیت حاکم بر جو کلی یک فروشگاه، تجربه بویایی و دیداری مشتری می باشند.
- مغازه های عرضه نان و شیرینی، اهمیت بوی پر قدرت و شاخص کالاهایشان در محیط را همان قدر می دانند که مغازه های نمایشگاه اتومبیل، در مورد بوی اتومبیل های نو دانسته اند. صدا هم به همین مقدار نقش مهمی را ایفا می نماید.
- نوای موسیقی کلاسیک، سبب خرج نمودن زیادتر پول می گردد و هر اندازه ریتم موزیک آهسته تر گردد، سرعت حرکت کردن مشتری، کندتر و در نتیجه، مقدار حضور در فروشگاه افزایش می یابد.
خریدارها را وادار به طی یک مسیر مشخص در فروشگاه نمائید
به عنوان یک خرده فروش، قادر هستید از مبلمان، نمایشگرها، ویترین ها، قفسه ها، و بقیه ی لوازم جهت ایجاد یک مسیر باز برای مشتری هایتان در درون فروشگاه استفاده نمائید. این کار تا اندازه ی بسیاری وابسته به ابعاد و چیدمان عمومی فروشگاه شما می باشد.
ولی شما می دانید که اغلب مشتری ها، به صورت طبیعی به طرف راست می چرخند؛ بر همین اساس کار بعدی شما این می باشد که افزون بر این کار، آنها به قدم زدن در درون فروشگاه برای کسب بیشترین مواجهه با کالاهای شما ادامه خواهند داد.
این کارتان هم شانس خرید کردن آن ها را افزایش داده، و همینطور یک مسیر هوشمندانه، شیوه ی فوق العاده ای جهت کنترل دارای استراتژی جریان ترافیک مشتری ها در فروشگاهتان خواهد گردید.
اغلب فروشگاه ها از یک مسیر مدور به طرف راست (برعکس جهت عقربه های ساعت) استفاده می نمایند تا مشتری ها را به عمق فروشگاه برده و دوباره به طرف جلو برگردانند. بعضی هم با اعتقاد به این موضوع که “هرجا که چشم رود، پا هم خواهد رفت” این کار را با پوشش دادن مسیر با کفپوش خاص از پوشش عمومی فروشگاه، ساده تر می نمایند.
تاکتیک دیگری که می بایست در نظر بگیرید این می باشد که شما مسیر را جهت هدایت مشتری به طرف خاصی استفاده می نمائید. بنابراین برای مثال در آخر راهروها، چیزهایی را قرار بدهید که چشم و توجه مشتری ها را به طرف خود جلب می نمایند.
سرعت آن ها را کاهش دهید
با همه ی سعی و تلاشی که شما جهت جذب خریدار به کالایتان نموده اید، قطعا عبور همراه با عجله مشتری ها از آنها، که سبب محدود نمودن تعداد محصولات خریداری گردیده توسط آن ها می گردد، آخرین چیزی می باشد که شما خاواهان آن هستید.
یکی از روش های مقابله خرده فروش ها با این حالت، ایجاد نقاطی می باشد که مشتری ها را وادار به توقف می نماید. این نقطه ها گاهی با عنوان کاهنده سرعت (دست انداز) هم شناخته خواهند شد.
اساسا این ها ممکن است هرچیزی باشند که یک وقفه بصری برای مشتری ایجاد می کند و می شود از تابلوها و نمایشگرها و یا استندهای کالاهای ویژه و فصلی استفاده نمود.
اغلب خرده فروشان به صورت تاثیرگذار از ابزاری که به آنها پیشخوان خریدار می گویند، استفاده می نمایند که به شکل میز یا استند یا پیشخوانی می باشد که کالاها را در آخر یا مابین راهروها نمایش می دهد. این نوع استندها، خرید هیجانی همراه با ارائه کالاها از نزدیک را تقویت می نمایند.
ولی از آنجا که امکان دارد شما راهرویی به معنی رایج در فروشگاه خودتان نداشته باشید، همچنان هم اهمیت دارد که شما کالاها را به گونه ای گروه بندی نمائید که از دید خریدار، معنی دار شود.
همینطور، در خاطر داشته باشید که محصولات دارای تقاضای بسیار بالاتر در تراز ارتفاعی خط دید مشتریان و محصولات کم متقاضی تر، بالاتر یا پایین تر از تراز دید قرار داده شوند. به عنوان آخرین نکته، توصیه می گردد این سرعتگیرها به صورت منظم تغییر داده شوند تا احساس نوآوری و تحول در کسب و کار شما برای مشتری های همیشگی و تکراری، ایجاد گردد.
خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند: دکوراسیون داخلی مغازه، دکور مغازه، طراحی دکوراسیون مغازه، طراحی دکوراسیون داخلی مغازه و ویترین مغازه، طراحی مغازه، طراحی دکور مغازه و ….
جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: دکوراسیون داخلی مغازه، پوشاک، فروشگاهی، ویترین مغازه پوشاک، دکوراسیون مغازه پوشاک و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.
همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره جهت کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.
شماره های تماس:
دفتر طراحی
- تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختمان آفتاب
- 09121641842– 02188559485
دفتر کارخانه کرج
- کرج – خیابان شهید بهشتی – جنب پل حصارک
- 02634484956 – 09121641842
- واتساپ : 09333695121