ما در این مطلب به مبحث قفسه بندی فروشگاهی خواهیم پرداخت. برای انجام همه ی خدمات و طراحی دکوراسیون مثل: طراحی داخلی دکوراسیون فروشگاه، پوشاک، فروشگاهی، دکور فروشگاه و طراحی مغازه و ویترین، دکوراسیون داخلی و ….. می توانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.
قفسه بندی فروشگاهی
وقتی وارد یک فروشگاه یا سوپرمارکت می شوید معمولاً چه چیزی شما را جذب می کند؟ بله درست است. قفسه های فروشگاه می توانند عامل اصلی جذب مشتری باشند، قفسه ها در فروشگاه ها بسیار متنوع هستند.
در فروشگاه اولین چیزی که برای طبقه بندی محصولات مهم است این است که هم فضای فروشگاه قابل بررسی است و هم اندازه محصولاتی که می خواهیم در آن فضا قرار دهیم برای مشتریانی که وارد فروشگاه یا فروشگاه می شوند قابل مشاهده باشد. و اینکه به راحتی قابل دسترسی است.
قفسه های فروشگاه چگونه باید باشد؟
همیشه استراتژی مناسبی برای قفسه بندی فروشگاه یا مغازه خود داشته باشید تا بتوانید از فضای فروشگاه یا مغازه خود به نحو احسن استفاده کنید و ابزاری برای جلب توجه مشتریان داشته باشید زیرا دسترسی به محصولات آسانتر است. در یک فروشگاه، مشتریان بیشتری جذب آن می شوند.
وقتی می خواهید در فروشگاهی قفسه بچینید، حتما به وزن هر محصول و اینکه در کدام قفسه ها قرار داده شود، توجه کنید، اگر به وزن و حجم و اندازه آن دقت کافی ندارید، قفسه نمی تواند وزن محصولات شما را تحمل کند و این موضوع باید بررسی شود.
قفسه ها انواع مختلفی دارند که می توانند اجسام مختلف با وزن های مختلف را تحمل کنند. به عنوان مثال، اگر می خواهید در فروشگاه خود اشیاء و محصولات سنگین بفروشید، باید از قفسه هایی استفاده کنید که محکم و بادوام باشند. برای مثال می توانید از قفسه های فلزی استفاده کنید که با پیچ و مهره های سنگین ساخته شده اند.
همیشه به یاد داشته باشید که قفسه های زیادی را در یک فضای محدود و کوچک قرار ندهید. زیرا این امر باعث سردرگمی و سردرگمی مشتری در تصمیم گیری می شود و محدودیت فضا بر روی قفسه فروش آن محصول تاثیر منفی می گذارد.
طبقه بندی کالاها در قفسه ها باید بر اساس نیاز مشتریان و محصولاتی باشد که فروش بیشتری دارند. علاوه بر اجناس و محصولات خودتان، سایر محصولات مکمل را کنار هم در یک قفسه قرار دهید، ممکن است مشتری وسوسه شود که محصولات دیگر را ببیند و از محصولات آن قفسه نیز استفاده کند. کاهش سرعت و تاثیر مثبت بر فروش سایر محصولات.
نحوه قرار دادن قفسه ها در قفسه بندی فروشگاهی
ترتیب و چیدمان محصولات در قفسه ها امری جداگانه و مهم است.
چیدمان و منظم بودن قرار دادن محصولات باعث سهولت خرید می شود و مشتریان دیگر مجبور نیستند برای خرید یک محصول یا محصول کل فروشگاه را جستجو کنند. بلکه با توجه به چیدمان و قرارگیری قفسه ها و محصولات به سراغ محصول خود می روند و به راحتی آن را پیدا می کنند. بنابراین قفسه بندی فروشگاه ها نیز باعث افزایش فروش می شود.
نحوه قرار دادن قفسه ها در فروشگاه
در فروشگاه خود علاوه بر طراحی مناسب قفسه ها و نام گذاری برندها و محصولات، باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که محصولات موجود در قفسه ها همیشه مطابق با نیاز مشتری کامل باشند (قفسه ها خالی نباشد). زیرا باعث می شود فروشگاه مشتریان خود را از دست بدهد. دست بدهند و بر عملکرد آن فروشگاه تاثیر منفی بگذارند.
هنگام طبقه بندی قفسه های محصولات در فروشگاه، باید توجه داشته باشید که اجسام کوچک باید قابل مشاهده باشند. معمولا سعی کنید آنها را در جایگاه اول محصولات قرار دهید زیرا باعث می شود آن محصول بیشتر دیده شود و فروش بیشتری داشته باشد.
در فروشگاه خود تا جایی که می توانید نقاط کور قفسه های خود را از بین ببرید، زیرا محصولاتی که دیده نمی شوند، فروش کمتری دارند. اگر در فروشگاه خود قفسه های خود را به شکل خاصی (مستطیلی و چند سطحی یا توری) چیده اید، باید به کفپوش آن ها نیز توجه کنید. یک سری اشیاء در ابتدا، وسط و انتهای آن قرار می گیرند.
اشیایی که در مواد غذایی و طبقات تقسیم می شوند باید به این صورت باشد، محصولات بزرگ و جادار در قفسه های اول (در قسمت بالایی قفسه)، محصولات با حجم کمتر و فروش بیشتر در طبقات میانی و … در نهایت محصولات مکمل در قسمت انتهایی قفسه ها. در فروشگاه قرار داده شود. در نظر داشته باشید که اجسام باید به گونه ای باشند که مشتریان بتوانند آنها را لمس کنند و دسترسی به آنها آسان باشد.
تاثیر سبدهای خرید در قفسه بندی فروشگاه ها
به منظور سهولت دسترسی مشتریان به قفسه های محصولات مورد علاقه خود، از سبد خرید فروشگاهی در جلوی هر فروشگاه استفاده کنید تا مشتریان بتوانند خرید خود را راحت تر انجام دهند.
به طور کلی می توان به این نکته اشاره کرد که برای قرار دادن قفسه ها و انتخاب آنها باید تمام نکات و جوانب را در نظر گرفت تا هر بار نخواهیم به فکر تعمیر و تعویض قفسه ها باشیم که تاثیر منفی بر روی قفسه ها دارد.
چگونه محصولات باید در قفسه ها قرار گیرند؟
در فروشگاه خود همیشه به مشتری فرصت مقایسه و بررسی اقلام را بدهید تا بهترین خرید را انجام دهد. در قفسه های فروشگاه با درج قیمت بر روی هر کالا و اشیا این امکان را برای مشتری فراهم می کنید که تصمیم خود را گرفته و محصول خود را با سهولت بیشتری خریداری کند. سعی کنید اشیاء و محصولاتی را که در قفسه های خود قرار می دهید تمیز و در بسته بندی مناسب نگه دارید.
به مشتریان خود این فرصت را بدهید که محصول را ببینند و محصول را از نزدیک ببینند زیرا افرادی هستند که فقط با لمس آن محصول و کالای آن را خریداری می کنند و از آن محصول رضایت کافی پیدا می کنند.
در فروشگاه از رنگ های مختلف برای قفسه ها استفاده کنید، به فروش آن محصول کمک می کند و مشتریان بیشتری را جذب می کند.
بهتر است برای محصولات خود از برچسب استفاده کنید تا مشتریان به راحتی با مشخصات و قیمت محصول آشنا شوند. این مقاله را حتما بخوانید تا با استفاده از برچسب محصولات آشنا شوید.
به عنوان مثال می توان گفت برای کف و قفسه های لوازم یدکی و تجهیزات باید از رنگ هایی استفاده کنیم که بیشتر به چشم بیایند که باعث فروش بیشتر آن محصول می شود.
در پایان به این نکته اشاره کنیم که هر چه یک فروشگاه در محیط و قفسه های خود سازماندهی بیشتری داشته باشد، عملکرد بهتر و موفق تری خواهید داشت. قفسه بندی فروشگاه علاوه بر سفارش باعث فروش بهتر و بیشتر می شود.
خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون فروشگاه، پوشاک، دکوراسیون داخلی فروشگاه، دکور مغازه گل فروشی, طراحی دکوراسیون فروشگاه و دکور فروشگاهی و دکوراسیون داخلی فروشگاه و …..
جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه، پوشاک، فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.
همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره جهت کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.
شماره های تماس:
دفتر طراحی
- تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختمان آفتاب
- 09121641842– 02188559485
دفتر کارخانه کرج
- کرج – خیابان شهید بهشتی – جنب پل حصارک
- 02634484956 – 09121641842
- واتساپ : 09333695121