ما در این مطلب به مبحث طراحی مغازه لباس فروشی زنانه و مردانه خواهیم پرداخت. برای انجام همه ی خدمات و طراحی دکوراسیون مثل: طراحی داخلی دکوراسیون فروشگاه، پوشاک، فروشگاهی، دکور فروشگاه و طراحی مغازه و ویترین، دکوراسیون داخلی و ….. می توانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.
طراحی مغازه لباس فروشی زنانه و مردانه
خردهفروشان مدتهاست که وجود داشتهاند، و چیزی که میدانیم این است که راههای مختلفی برای طراحی خردهفروشی و اجرای طرحبندی فروشگاه وجود دارد. با این حال، برخی از استراتژی های طراحی رایج وجود دارد که همه خرده فروشان می توانند برای افزایش فروش برای کسب و کار خود از آنها استفاده کنند.
طراحی داخلی فروشگاه های خرده فروشی موضوعی است که ما در عصر دیجیتال امروز فقط سعی در کمک به “تجار” داریم. ما در Nem Naml Fashion World می خواهیم به شما در اجرای اصول اولیه کمک کنیم.
مطمئن نیستید که با چیدمان فروشگاه و طراحی خرده فروشی از کجا شروع کنید؟ در این بخش از نکات دکوراسیون، به چند اصل اساسی می پردازیم که در ایجاد فضای داخلی موثر است که مشتریان بیشتری را به فروشگاه جذب کند.
منطقه آستانه که به عنوان “منطقه برداشت فشار” نیز شناخته می شود، اولین فضایی است که مشتریان بالقوه هنگام ورود به فروشگاه وارد آن می شوند. بسته به اندازه کلی فروشگاه، معمولاً از پنج تا 15 فوت مربع تشکیل شده است. همچنین فضایی است که مشتریان شما از دنیای بیرون عبور کرده و اولین سفارش را تجربه می کنند.
در این مرحله، خریداران همچنین قضاوت های انتقادی می کنند، مانند اینکه فروشگاه چقدر ارزان یا گران است و نور، وسایل، نمایشگرها و رنگ ها چقدر هماهنگ هستند.
طراحی داخلی خرده فروشی یک فرآیند بی پایان است که همیشه می توانید آن را تغییر دهید، تغییر دهید، اضافه کنید و غیره. در پایان روز، دقیقاً همان چیزی است که می خواهید روی آن تمرکز کنید.
اصول چیدمان مغازه لباس
یک مغازه راه اندازی کنید
برای تهیه کالای مورد نظر خود فروشگاهی را در مکانی مناسب پیدا کنید. اول از همه محله را بررسی کنید و در دل محله و جایی که رفت و آمد زیاد است یک مغازه بگیرید. مکانی که ناخودآگاه توجه رهگذران را به خود جلب می کند.
نوع کالای فروش
اگر نمی دانید چه محصولی را برای فروش در نظر بگیرید به این نکات توجه کنید:
1. علاقه خود را به نوع محصول در نظر بگیرید. هر چه بیشتر به محصولی که می خواهید بفروشید علاقه مند شوید، اشتیاق و انگیزه بیشتری خواهید داشت.
2. به محله ای که می خواهید مغازه خود را راه اندازی کنید توجه کنید و نیاز مردم محلی را به نوع کالا بسنجید.
ورود و حرکت به سمت راست:
این یک واقعیت شناخته شده در جامعه خرده فروشی است که در آمریکای شمالی 90٪ از مصرف کنندگان هنگام ورود به یک فروشگاه ناخودآگاه به سمت راست می چرخند. اولین دیواری که می بینند اغلب به عنوان “دیوار قدرت” نامیده می شود، بنابراین مراقب باشید و به آنچه می خواهید نمایش دهید و نحوه نمایش آن توجه ویژه ای داشته باشید.
حتما توجه مشتری خود را با محصولاتی که به نمایش گذاشته اید، جلب کنید، چه اجناس فصلی یا جدید و چه محصولات پر سود. به عنوان یک خرده فروش، تا حد امکان از مبلمان، قفسه بندی و ابزار استفاده کنید تا مشتری راحت باشد. این بسته به اندازه و چیدمان کلی فروشگاه بسیار متفاوت خواهد بود.
یک مسیر تعریف کنید
با استفاده از مبلمان، ویترین و سایر امکانات موجود در مغازه خود، مسیر مشخصی را با توجه به اندازه و سبک بوتیک خود برای رفت و آمد مشتریان از لحظه ورود ایجاد کنید.
دکوراسیون بوتیک خود را طوری طراحی کنید که افرادی که پس از ورود به مغازه به سمت راست حرکت کرده اند این حرکت را ادامه دهند و محصولات شما را بهتر ببینند. این شانس خرید را افزایش می دهد و ترافیک فروشگاه شما را ساده می کند. این مسیر باید هدفمند باشد و مشتری شما را به جایی که می خواهید هدایت کند.
سعی کنید سرعت حرکت مشتریان را کاهش دهید
شما زمان و هزینه زیادی را صرف طراحی دکوراسیون بوتیک خود می کنید. برخی از مشتریان بدون اینکه به بوتیک شما نگاه کنند با عجله از فروشگاه خارج می شوند و تمام تلاش های شما را نادیده می گیرند، بنابراین برای فروش بیشتر باید کاری کنید که حرکت سریع مشتری قطع شود، مثلاً یک محصول خاص، یک تابلو، و غیره می تواند توجه مشتری را جلب کند و حرکت او را کند کند.
ایده های خلاقانه برای طراحی دکوراسیون ارزان:
رنگ آمیزی دیوار شاخص:
رنگ آمیزی دیوار با رنگ برجسته یک راه مقرون به صرفه برای نه تنها روشن کردن یک فضا بلکه بزرگتر به نظر رسیدن آن است. لنگدون، کارشناس طراحی و نویسنده کتاب راهحلهای فضای کوچک، میگوید یک دیوار برجسته، توهم عقب نشینی به فضا را ایجاد میکند. قرار دادن پارچه یا کاغذ دیواری چاپ شده روی یک دیوار راه دیگری برای رسیدن به همان اثر است.
ایجاد افکت پنجره:
پنجره می تواند فضای کوچکی را باز کند و آن را بزرگتر نشان دهد. در یک فروشگاه لوازم جانبی و مد، صاحبان خانه فضاهای پنجره را به دیوار تقسیم کردند و دو اتاق کوچک را برای ایجاد فضای بیشتر از هم جدا کردند.
در اتاقی دیگر، مالک پنل های خورشیدی سفید رنگ روی تمام دیوار قرار داده است و این توهم را ایجاد کرده است. در قسمت دنیای مد نم نمک خواندید که پرده های آویزان بلند راه دیگری برای ایجاد جلوه پنجره است و همین امر باعث ایجاد نور و حرکت بیشتر در فضای کوچک می شود.
قفسه و طبقه در طراحی دکوراسیون بوتیک
از قفسه های دیواری و جعبه های زمینی برای نمایش اقلام کوچک در طراحی دکوراسیون بوتیک استفاده کنید. همچنین می توانید از جعبه ها به عنوان محل نشستن استفاده کنید.
تفکر عمودی:
نمایش اقلام در سطوح مختلف فضا را به حداکثر می رساند و از نظر بصری برای مشتریان جذاب است. قفسه سقفی در سطح های مختلف ساده ترین راه برای دست پیدا کردن به این اثر است. همچنین می توانید وسایل دیگر را از سقف تا زمین بپوشانید تا چشم را بالا ببرد و احساس فضای بزرگتر را ایجاد کنید.
جلوگیری از نگاه کلان:
با استفاده از رنگهای خنثی مانند عاج و خاکستری برای مبلمان و وسایل بزرگتر، کالاهای بیشتری اضافه کنید، اما از ظاهر بزرگتر خودداری کنید. سپس فضا را با وسایل روشن تری مانند گلدان و بالش برجسته کنید. او همچنین تضمین می کند که کالاها را زیاد شلوغ نکنید، ما سعی می کنیم آن را ظریف نگه داریم و فضای بیشتری به آن بدهیم.”
خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند: دکوراسیون داخلی مغازه، پوشاک، دکور فروشگاه بوتیک زنانه، طراحی دکور مغازه بوتیک مردانه و دکوراسیون مغازه بوتیک مردانه, دکور مغازه بوتیک زنانه و ویترین مغازه بوتیک زنانه …..
جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: دکوراسیون داخلی مغازه، پوشاک، فروشگاهی، ویترین مغازه بوتیک زنانه، طراحی دکور مغازه بوتیک مردانه و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.
همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره جهت کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.
شماره های تماس:
دفتر طراحی
- تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختمان آفتاب
- 09121641842– 02188559485
دفتر کارخانه کرج
- کرج – خیابان شهید بهشتی – جنب پل حصارک
- 02634484956 – 09121641842
- واتساپ : 09333695121