ما در این مطلب به مبحث طراحی دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی خواهیم پرداخت. برای انجام همه ی خدمات و طراحی دکوراسیون مثل: طراحی داخلی دکوراسیون فروشگاه، پوشاک، فروشگاهی، دکور فروشگاه و طراحی مغازه و ویترین، دکوراسیون داخلی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.
چیدمان و قفسه بندی فروشگاه لوازم آرایشی
صنعت لوازم آرایشی جزء معدود صنعت هایی می باشد که دارای مشتری های دائمی و باوفا می باشد.
کالاهای تولید و عرضه شده در این صنعت قسمت جدایی ناپذیری از سبد خرید مردم در نقاط گوناگون دنیا می باشند.
چه صرفا تصمیم به مراقبت از پوست و موی خود را داشته باشید یا قصد داشته باشید زیبایی خود را دوچندان نمائید و بی توجه به جنسیت، حتماً در زندگی خودتان از محصولات گوناگون آرایشی استفاده می نمائید.
همین نکته ها صنعت لوازم آرایشی را به یکی از مهمترین صنعت ها چه برای فروشندگان و چه برای مشتریان تبدیل می نماید.
بنابراین براساس اهمیت این بازار و رقابت سنگینی که میان فروشندگان و مغازه های گوناگون وجود دارد، رعایت بعضی نکات هر چند ساده می تواند اثر خیلی زیادی را در جلب نظر مشتریان و افزایش مقدار فروش داشته باشد.
در این قسمت از مقاله 4 نکته حائز اهمیت درباره ی چیدمان داخلی و قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی را برای شما فراهم نموده ایم.
1. تابلوی سر در فروشگاه لوازم آرایشی
در زمان راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی خودتان حتما یک تابلو با اندازه مناسب و فونت جذاب و در عین حال صحیح و خوانا را برای فروشگاه خود انتخاب نمائید.
اندازه تابلو تا حدودی به ابعاد مغازه شما هم وابسته است.
در صورتی که برای یک فروشگاه خیلی بزرگ لوازم آرایشی تابلوی کوچک و ساده ای را انتخاب نمائید یا برای یک فروشگاه کوچک و جمع و جور یک تابلو بزرگ را نصب نمائید، پیام اشتباهی را برای مخاطب فرستاده و اعتماد مشتری های احتمالی را از دست خواهید داد.
همینطور فونتی که برای متن روی تابلو انتخاب می نمائید و خوانایی آن هم خیلی اهمیت دارد. فراموش نکنید که حتما می بایست به نام گذاری فروشگاه خود هم توجه کنید.
رنگ بندی و طراحی تابلو ورودی فروشگاه شما هم از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.
رنگ بندی تابلو حتما می بایست با تم و طراحی داخلی فروشگاه شما هم همخوانی داشته باشد.
2. رنگ بندی دکور و قفسه بندی
استفاده کردن از رنگ بندی مناسب در دکور و قفسه بندی یکی از قسمت های حائز اهمیت طراحی دکور مغازه می باشد.
تم و رنگ بندی شما در قسمت های گوناگونی از لوگو برند شما تا تجهیزات فروشگاهی که انتخاب نموده اید، قفسه های فروشگاهی، ویترین و بقیه بخش های مغازه لوازم آرایشی شما نمایان می گردد.
مشتری های شما به محض نزدیک گردیدن به مغازه و مشاهده رنگ های مورد استفاده در تابلو و ویترین بیرونی مغازه شما، درباره ی شما قضاوت می نمایند و در صورتی که اصول رنگ بندی را رعایت ننموده باشید همه ی زحمات شما در داخل مغازه بی تاثیر میگردد.
در درون مغازه هم رنگ بندی قفسه ها و طراحی استندهای شما و روش چیدمان محصولات به گونه ای که یک هارمونی زیبای رنگ را ایجاد نماید سبب افزایش جذابیت مغازه و جلب نظر مشتری ها می گردد.
نوع دکوراسیون و جنس قفسه بندی که برای فروشگاه خود انتخاب می نمائید هم خیلی مهم می باشد.
به عنوان مثال می توانید از قفسه و استند فروشگاهی در جنس های گوناگون چوب، فلز و … در دکور خود استفاده نمائید.
اصولا در فروشگاه لوازم آرایشی رنگ های سفید، زرد و آبی خیلی استفاده نمیشوند.
دلیل اصلی این امر نیز استفاده از رنگ سفید به عنوان رنگ بیس و پایه در دکور می باشد.
رنگ زرد هم به طور معمول در فروشگاه های مرتبط با کودکان کاربرد دارد.
از سویی در مغازه های لوکس و باکلاس بالا هم بیشتر از رنگ های جدی، مدرن و شیک مثل قرمز، مشکی، سفید براق، نقرهای و خاکستری در قفسه فروشگاهی و دکوراسیون فروشگاه استفاده می گردد.
3. چیدمان کالاهای لوازم آرایشی
در زمان چیدن اجناس با قیمت بالا، تلاش نمائید تعداد کمی از این محصولات را کنار یکدیگر قرار دهید و برای نشان دادن آن ها حتما از ویترین های جذاب و با کلاس بالا استفاده نمائید.
فرقی ندارد خودتان مالک و مدیر فروشگاه لوازم آرایشی خودتان باشید یا صرفا مسئول یک غرفه در یک مغازه ی بزرگ باشید، در هر صورت رعایت کردن اصول چیدمان کالاها در فروشگاه می بایست جزء اولویت های اصلی شما باشد.
چیدمان ویترین و قفسه بندی شما می بایست به اندازه ای جذاب باشد که امکان عبور کردن مشتری بدون چک کردن کالاهای آن قفسه را به حداقل برساند.
به طور مثال محصولاتی که در استندهای روبروی ورودی فروشگاه چیده شده اند از اهمیت زیادی برخوردار می باشند زیرا مشتری به محض وارد شدن به مغازه این محصولات را مشاهده می نماید.
تلاش نمائید در وسط فروشگاه خود هم ویترینی با ارتفاع متوسط را جهت جلب نظر مشتریان قرار بدهید.
مطابق با نظر و تجربه بعضی از کارشناسان و فروشندگان صنعت لوازم آرایشی، در زمان طراحی دکوراسیون برای محصولات پیچیده و خیلی پر زرق و برق می بایست از دکور و قفسه بندی ساده استفاده نمائید.
در مقابل در زمان به نمایش درآوردن کالاهای ساده و معمولی می بایست تلاش کنید با استفاده کردن از المان های جذاب نظر مشتری را به این کالاها جلب نمائید.
4. اهمیت ویترین و پیشخوان مغازه
تفاوتی ندارد دلیل استفاده شما از ویترین یا پیشخوان عرضه تازه ترین کالاهای لوازم آرایشی باشد یا صرفا جهت نگهداری لوازم اضافه یا به عنوان مکان قرارگیری صندوق فروشگاهی، نکته مشترک همه ی این حالت ها اهمیت پیشخوان یا ویترین مغازه شما میباشد.
زیبایی و جذابیت ویترین اثر خیلی زیادی در جلب نظر مشتری های شما دارد.
مخصوصا مشتریانی که برای زیبایی اهمیت خیلی زیادی را قائل هستند.
بنابراین تعیین یک استراتژی تجاری ضعیف و یا نقشه راه غلط می تواند همه ی زحمات شما برای افزایش فروش را با شکست روبرو نماید.
قفسه پیشخوان فروشگاه لوازم آرایشی به طور معمول پس از مدتی استفاده مشتریان کثیف و نامرتب می گردد.
توجه نکردن به مرتب و تمیز کردن قفسه بندی و ویترین فروشگاه لوازم آرایشی می تواند کم کم مشتری های را از مغازه شما زده نماید.
خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک، فروشگاهی ، طراحی دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی و دکوراسیون فروشگاهی و دکور مغازه …..
جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه، پوشاک، فروشگاهی ، طراحی دکوراسیون پوشاک و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.
همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره جهت کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.
شماره های تماس:
دفتر طراحی
- تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختمان آفتاب
- 09121641842– 02188559485
دفتر کارخانه کرج
- کرج – خیابان شهید بهشتی – جنب پل حصارک
- 02634484956 – 09121641842
- واتساپ : 09333695121