مهمترین نکات در طراحی ویترین مغازه
یکی از مهمترین مواردی که باید در طراحی دکوراسیون مغازه ها به طراحی و اجرای آنها بپردازیم را میتوان طراحی ویترین مغازه بدانیم.اما در این مطلب برای شما اطلاعاتی را جمع آوردی کرده ایم که با استفاده از آنها میتوانید به طراحی بهترین ویترین مغازه بپردازید.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر خدمات گروه پایا دکور با استفاده از لینک های زیر با ما در تماس باشید:
طراحی دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی
طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی
1_استفاده از فضای ویترین
حتما ویترینهایی را دیدهاید که به قدری شلوغ و پر از برچسب هستند که شما را سردرگم و کلافه میکنند. یکی از اشتباهات رایج در طراحی ویترین مغازه این است که مسوولان فروش فکر میکنند که چون ویترین مغازه جنبه تبلیغاتی دارند و به نوعی یک تبلیغ رایگان و آسان است پس باید از تمامی اجناس موجود در فروشگاه حداقل یکی پشت ویترین قرار گیرد و یا سرتاسر شیشه مغازه باید به معرفی اجناس یا میزان تخفیفهای کالاها اختصاص یابد. این شلوغی و پر بودن لوازم دکوری و ویترین باعث میشود مشتری و بازدیدکننده بسیاری از کالاها را نادیده بگیرد در عوض گذاشتن چند نمونه لوکس و عالی از محصولات فروشگاه به مشتری امکان ارزیابی دقیق و دید سه بعدی کالا را میدهد و مطمئنا تاثیر بیشتری بر مشتریان خواهد داشت.
متاسفانه اکثر مردم گمان میکنند که طراحی دکوراسیون داخلی یک امر ساده و پیش پا افتاده است و هر کسی از عده آن برمیآید اما ویترین زدن و طراحی دکور برای فروشگاه و مغازه یک کار تخصصی و فنی است و اگر به دست صاحب فن سپرده شود مطمئنا نتیجه قابل قبولی خواهد داشت.
نکات طراحی ویترین مغازه
برای طراحی ویترین مغازهتان باید هزینه کنید. زمان مناسب برای تغییر دکور و بازسازی ویترین مغازه هر 2 ماه یکبار است و تقریبا برای یک مغازه با 3 ویترین، 9 متری، 2 روز کار لازم است که هزینه آن از در حدود یک تا دو میلیون متفاوت است. شاید این هزینه کمی گران به نظر برسد اما فراموش نکنید که شما با پرداخت این هزینه مقداری از هزینهها تبلیغات را نیز پرداخت کردهاید.
2_نورپردازی مناسب ویترین ها
نورپردازی ویترین یکی از شیوههای طراحی دکور و ویترین مغازهها است. اما در نورپردازی گاهی افراط میشود و نور به جای این که جاذبه ایجاد کند دافعه ایجاد میکند. نکته دیگر در استفاده از نور و لامپهای رنگی است که تناسب آن با پسزمینه و سایر عناصر موجود در کور بسیار اهمیت دارد. اینها همگی اشتباهات رایج در طراحی ویترین مغازهها هستند. اما توجه به رنگ و بافت ویترین شاید نکته اساسی و اصلی در طراحی دکور ویترین باشد. رنگها بیش از هر چیزی در جذب یا دفع بازدیدکننده موثر هستند. به طور کلی در به کارگیری رنگ و بافت در طراحی ویترین باید به چند نکته اساسی دقت کرد: توازن و تعادل، تاکید، نسبت و سهم، ریتم و هارمونی.
3_استفاده از رنگ در طراحی ویترین مغازه
رنگ باعث میشود عابر و رهگذری که از مقابل مغازه یا فروشگاه میگذرد اندکی توقف کند و به تماشای ویترین بپردازد. رنگها فقط منحصر به کالاهای داخل ویترین نمیشوند بلکه رنگ سقف، دیوارها و کفپوش ویترین همگی طیف رنگی را میسازند که اگر درست و متعادل انتخاب شوند و ریتم و هارمونی مناسب را به بیننده القا کنند مطمئنا تاثیر مثبتی خواهند داشت. رنگها هر کدام میتوانند به فضا روح و احساس ویژهای ببخشند و این بستگی به هدف ما از طراحی دکور، ویترین و نوع کالای مورد عرضه دارد. همانطور که همگان واقفند رنگهای گرم (قرمز، زرد، نارنجی و ترکیبی از رنگ قرمز و زرد مانند سبز – زرد، بژ، هلویی، قهوهای و نارنجی – قرمز) تحریک کننده و شاد هستند. این رنگها باعث میشوند فضا گرم و صمیمی به نظر برسد. رنگهای گرم باعث میشوند فضا کوچکتر و اشیا داخل آن بزرگتر به نظر برسند بنابراین برای تاکید و تمرکز بر یک کالای خاص مفید هستند. در حالی که رنگهای سرد (آبی، بنفش، سبز و ترکیب رنگهای آبی مانند سبز- آبی، بنفش – آبی) احساس آرامش را در فرد ببیننده ایجاد میکنند.
نکات مهم در طراحی ویترین مغازه
4_رنگ های سرد در طراحی ویترین مغازه
اگر دکور و ویترین کوچکی دارید استفاده از رنگهای سرد برای بزرگ دیدن فضا میتواند موثر باشد. به طور کلی از نظر کارشناسان در طیف رنگ 12 نوع رنگ متفاوت وجود دارد که هر کدام یک احساس ویژه را منتقل میکنند. آنچه متخصصان و کارشناسان طراحی دکوراسیون و ویترین توصیه میکنند استفاده از رنگها متنوع در بازه زمانی مشخص است که مانند ترکیب رنگ های رنگین کمان در دکوراسیون داخلی یک به یک رخ مینمایند. فراموش نکنید که استفاده از رنگها به تنهایی تاثیر عمیقی بر بازدیدکننده نخواهند داشت و بافت و الگوی به کار رفته در طراحی نیز به اندازه رنگ موثر است. از انواع بافت و تکسچر میتوان برای ایجاد کنتراست و تمایز استفاده کرد. همانطور که قبلا نیز اشاره شد در به کارگیری طرح، بافت و رنگ، تناسب و میزان بهرهگیری در ایجاد هارمونی و توازن صحنه ویترین و انتقال ریتم موجود در فضا بسیار مهم است.
همچنین شما میتوانید با استفاده از لینک های زیر با گروه پایا دکور همراه باشید: