دکوراسیون سبک نئوکلاسیک چیست؟

ما در این مقاله به مبحث دکوراسیون سبک نئوکلاسیک می پردازیم. جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک ، فروشگاهی ، دکور مغازه ، دکوراسیون داخلی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

دکوراسیون سبک نئوکلاسیک

دکوراسیون سبک نئوکلاسیک بهترین انتخاب برای شما که می خواهید قسمت های مختلف خانه خود را با دید بهتر طراحی کنید. در طراحی نئو کلاسیک خانه یکی از مهترین سبک در طراحی داخلی است. که دوستداران زیادی دارد. اما با توجه به اینکه این سبک به دنبال ایجاد پایدار بودن در بین دو سبک کلاسیک و مدرن است، طرفداران بیشتری نسبت به دو سبک دیگر دارد.آشنا کردن این سبک نئوکلاسیک پذیرایی آشپزخانه،اتاق خواب،اتاق نشیمن و اتاق کودک و غیره، رنگ های مورد استفاده در سبک نئوکلاسیک و چیدن آن در بخش های مختلف خانه بپردازیم و با خصوصیات های آن را آشنا  کنیم.

 دکوراسیون درسبک نئوکلاسیک چیست؟

طراحی داخلی نئوکلاسیک از طرح هایی است که میان سبک امروزی و کلاسیک قرار دارد و می توان از خیلی از رنگ های گوناگون و بسیاری استفاده کرد که نسبتا به طرح کلاسیک در آن استفاده شده است. که در این سبک که از پربازدیدترین سبک های دکوراسیون داخلی به حساب می آید، و در اواخر قرن 18 میلادی و اوایل قرن 19 در کشورهای انگلیس و فرانسه پیدا شد.

دکوراسیون نئوکلاسیک یک نوع سبک کلاسیک اما طرح های بسیاری دارد در رنگ های زیاد می توان آن را توضیح داد؛ که یک سبک در موقع استفاده از مدل های جدید، به همراه بازگشت به سادگی است. خوبی این سبک، نسبت به کلاسیک، نابودی محدودیتها در استفاده از مواد مختلف، مبلمان و یا تزئینات است.

فرق بین سبک کلاسیک و نئوکلاسیک

فرق کلاسیک و نئوکلاسیک شاید نیاز چندانی به توصیف نداشته باشد و با همان پیشوند نئو بتوان فرق این دو را تشخیص داد.این دو سبک مشابه به نزدیکی با هم، فرق هایی را گاه در قسمت های جزئیات و گاه در اصول را دارند. در واقع این سبک پیمان دهنده و نزدیک کننده شیوه کلاسیک به شیوه مدرن و امروزی است. نئو کلاسیک سبک جدیدتر در دکوراسیون خانه است اما همچنان الهام گرفته از دوران باستان بحساب می آید. این سبک شخصیت کلاسیک بودن خود را حفظ کرده اما امروزی تر و تازه تر شده است.

چیدمان نئوکلاسیک و ویژگی های آن

در این سبک، اغلب از تابلو و قالب به همراه انواع هندسی های مختلف استفاده می شود. تزئین ساده گل آرایی در این سبک وجود دارد. پنجره ها و درها را با گچ بری های ساده تزیین میکنند. از خصوصیات این دکوراسیون سبک نئوکلاسیک در مورد اثاثیه خانه می توان گفت که وسایلی واجب در قسمت های مختلف خانه مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال در اتاق نشمین، صرفا می توان از چند صندلی،قفسه کتاب و مبل استفاده کرد.

در این سبک از طراحی داخلی، طبق معمول به جای تابلوهای زیاد و کوچک بر روی دیوارها، از تابلوهای بزرگ و با تعداد کم تری و البته با طرح های ساده استفاده می شود. یکی دیگر از خصوصیات سبک نئوکلاسیک دوری کردن از شلوغی های غیر واجب است؛ زیاده روی در استفاده از مبلمان و وسایل تزیینی در این سبک جایی ندارد.

رنگ بندی سبک نئوکلاسیک

رنگ های مورد استفاده شده برای دکوراسیون سبک نئوکلاسیک معمولا از رنگ های خنثی هستند. هر چند که طراحی هر بخش، نظیر مبلمان، پرده ، تابلو، فرش، دیوار و… چینش رنگ مخصوص به خود را دارند و دارای بعضی محدودیت ها نیز هستند. رنگ بندی دکوراسیون نئوکلاسیک بیشتر از رنگ هایی مانند:کرم، طوسی، سرمه ای، نسکافه ای،طیف خاکستری روشن و سفید بکار میرود. علاوه براین، می توانید در پالت رنگی خانه خود از رنگ های دیگری مثل آبی، سبز و قرمز برای کاناپه، دیوار و… استفاده کنید. البته باید مراقب بود تا در این زمینه تعادل حفظ شود و تناسب رنگ ها ازبین نرود.

مدل پرده و فرش در سبک نئوکلاسیک

در سبک های دکوراسیون گوناگون، در هر کدام از اثاثیه خانه باید اصول خاصی را رعایت کنند. در مورد استفاده از فرش در سبک نئو کلاسیک خوب تر است که از فرش های ساده و جدید استفاده شود؛ فرش های که از دو رنگ در بافت آن استفاده شده است. اندازه فرش ها نباید بزرگ باشد و به دلیل استفاده از پارکت،فرش ها نباید جای بیشتری از کف خانه را پوشش دهند؛ چون که فرش های کوچک ظاهر مدرنی را به خانه می دهد. در اتاق خواب ها بهتر است که از فرش های فانتزی استفاده شود.

پرده در سبک نئوکلاسیک باید خصوصیاتی مثل بافت، ظریف و ساده را به همراه داشته باشند. در این سبک بیشتر معمول از پرده های بلند به کار برده می شود. اگر علاقه به زیبا دیده شدن پرده ها دارید، بهتر است از پرده مخمل استفاده کنید. برای آشپزخانه نیز بهتر است از پرده ایی با رنگ روشن و با بافت توری استفاده کنید.

نور در دکوراسیون سبک نئوکلاسیک

درخشندگی نور یکی از مهم ترین ویژگی در این سبک نئوکلاسیک دکوراسیون داخلی می باشد. به همین علت تا حد امکان بهتر است که فضا را روشن و غرق در نور طراحی کنید و پرده های ضخیم را کنار بگذارید. با استفاده از لوسترهای برنز طلایی و مجلسی و خاص از گزینه های منحصر به فرد در همچین محیطی به حساب می آید.

متریال طبیعی در چیدمان نئوکلاسیک منزل

از دیگر ویژگی های بسیار مهم در این سبک می توان به مهم تر بودن زیاد متریال های طبیعی درقسمت های مختلف باشد. چوب و سنگ های طبیعی و البته لوکس از قبیل مرمر و گرانیت از این جمله گزینه هایی هستند که می توان از تزیین در کف و دیوار و سقف از آنها استفاده کرد. همچنین لازم به ذکر است که از فلزات و آینه نیز در این سبک کاربرد زیادی داشته و می توانند لاکچری و شیک بودن را در فضایی با اصالت نشان دهند.

خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک، فروشگاهی، دکور مغازه آرایشی و …..

جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه، پوشاک، فروشگاهی، دکور مغازه آرایشی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره و طراحی دکوراسیون کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.

شماره های تماس:

دفتر طراحی

  • تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختان آفتاب
  • 0912164184202188559485

دفتر کارخانه کرج

  • واتساپ : 09333695121
برچسب ها : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *