اهمیت نورپردازی در دکوراسیون مغازه

ما در این مطلب به مبحث اهمیت نورپردازی در دکوراسیون مغازه خواهیم پرداخت. برای انجام همه ی خدمات و طراحی دکوراسیون مثل: طراحی داخلی دکوراسیون فروشگاه، پوشاک، فروشگاهی، دکور فروشگاه و طراحی مغازه و ویترین، دکوراسیون داخلی و ….. می توانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون مغازه

اگر فروشگاه پوشاک دارید یا قصد افتتاح آن را دارید، بهتر است به یاد داشته باشید که نور فروشگاه لباس قبل از طراحی آن بسیار مهم است. در واقع می توان گفت که بخشی از فروش بالاتر شما در فروشگاه، علاوه بر محصولات با کیفیت، به این موضوع بستگی دارد. نورپردازی مناسب فروشگاه پوشاک می تواند مشتریان را به فروشگاه شما هدایت کند و حس بهتری را پس از آن به شما منتقل کند.

اهمیت نورپردازی فروشگاه لباس

یک فروشگاه خوب باید علاوه بر ارائه محصولات با کیفیت، به درستی طراحی شود. طراحی خوب یک مغازه به جذب مشتری، انتخاب بهتر و در نهایت خرید بیشتر کمک می کند. بنابراین بهتر است تمامی عوامل مهم در طراحی و عرضه محصول به درستی و کامل رعایت شود.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون کافه رستوران

همانطور که می دانید عوامل زیادی در روشنایی یک فروشگاه پوشاک تاثیر دارند. دو دلیل مهم در زیر آورده شده است:

  1. جذب مشتری: بسیاری از فروشگاه های پوشاک در یک خیابان هستند و نورپردازی موثر می تواند مشتریان را به فروشگاه شما جذب کند. از این رو، باید مطمئن شوید که نورپردازی شما برای مشتریان جذاب و مناسب است.
  2. افزایش تجربه مشتری: وقتی مشتریان وارد فروشگاه شما می شوند، نورپردازی می تواند تجربه بهتری را برای آنها ایجاد کند. نورپردازی مدرن این قابلیت را دارد که از رنگ های مختلف، روشنایی و تنوع طرح ها برای بهبود تجربه مشتریان و جذب آنها به سمت محصولات شما استفاده کند.

روش های نورپردازی بوتیک

نورپردازی یکی از عناصر اصلی در طراحی و دکوراسیون داخلی مغازه ها می باشد. اصناف و مغازه ها برای جلب توجه مشتریان و جذب آنها به خرید باید از نورپردازی مناسب استفاده کنند. اما راه اجرای این نورپردازی نیز هست. برای مثال انتخاب لوستر تنها گزینه اکثر طراحان است که متاسفانه پیشنهاد جامعی نیست. در ادامه به چند مورد از مهم ترین راه حل ها برای نورپردازی فروشگاه لباس خواهیم پرداخت.

نورپردازی جانبی

در این نوع نورپردازی، چراغ ها از کنار مغازه نصب می شوند و با استفاده از نورهای قوی و ولتاژ بالا، این فضا از دور روشن و قابل مشاهده خواهد بود. نورهای مخفی در قسمت های خالی گچبری و معماری مغازه یکی از این مدل های نورپردازی به حساب می آید.

نورپردازی مستقیم

در این نوع نورپردازی، چراغ ها مستقیماً روی محصولات یا روی ویترین قرار می گیرند. این نوع نورپردازی برای مغازه هایی مناسب است که محصولات خود را مستقیماً به مشتریان می فروشند. برای این کار می توانید از انواع چراغ های سقفی ریلی استفاده کنید.

نورپردازی زاویه دار

در این نوع نورپردازی، چراغ ها در زوایای خاصی نصب می شوند که به مشتریان امکان می دهد به راحتی فروشگاه را پیدا کنند. با این روش می توانید توجه مشتریان را به مغازه خود جلب کنید. این مورد مخصوصا برای مغازه هایی که در محل مناسبی از پاساژ قرار ندارند مناسب است.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون مرکز خرید

استفاده از لوسترها و آویزهای مدرن

لوستر مدرن به دلیل طراحی مینیمال و ساده، فضای زیادی را در مغازه شما اشغال نمی کند. این نوع چراغ ها در نورپردازی فروشگاه لباس، نوری یکدست و یک دست را تامین می کنند. نور لوستر مدرن چشم را خیره نمی کند و خریدار می تواند با دقت بیشتری در انتخاب محصول اقدام کند.

همچنین این نوع لوسترها از نظر تغییر رنگ مشکل لامپ های هالوژن قدیمی را ندارند و به همین دلیل مشتری احساس راحتی بیشتری می کند.

نکات مهم در نورپردازی بوتیک

برای نورپردازی فروشگاه لباس خود باید به چند نکته مهم توجه کنید:

1- نوع نور: برای لباس فروشی بهتر است از نور سفید استفاده شود. زیرا نور سفید بهترین نور برای نمایش رنگ پارچه و لباس است. در مقاله دمای رنگ نور نیز دلایل استفاده از این رنگ روشن را به طور کامل توضیح دادیم.

دمای رنگ نیز می تواند بسیار مهم باشد. زیرا ممکن است رنگ های بسیار روشن و گرم مشتری را آزار دهد و مانع خرید شود.

2- تعداد و قدرت چراغ ها: باید به تعداد چراغ ها و قدرت نور آنها توجه کنید. زیرا این امر برای جلب توجه مشتریان و جذب آنها بسیار مهم است. در واقع سعی کنید شار نوری را متناسب با اندازه غار خود انتخاب کنید.

3- موقعیت نور: باید نور خود را به صورت منطقی و هدفمند در قسمت های اصلی مغازه مثلاً ویترین و ورودی مغازه قرار دهید.

4- استفاده از نور مخفی: استفاده از نور مخفی برای نمایش محصولاتی مانند کفش، کیف، جوراب، می تواند مشتریان بیشتری را جذب کند. چراغ دیواری گزینه ای ساده و کم هزینه برای اجرای این پروژه است.

5- حفظ فضای خالی: خالی نگه داشتن فضای خالی و کم تردد در نور فروشگاه پوشاک باعث می شود که محصولات باکیفیت تر به نظر برسند و بهتر دیده شوند.

6- بررسی فضا: در مرحله اول فضای مغازه خود را بررسی کنید. باید نوع فضا و سقف مغازه خود را بشناسید تا بتوانید از بهترین نورپردازی استفاده کنید. شکل هندسی مغازه و ابعاد آن از مهمترین و اصلی ترین عوامل می باشد. بهتر است نورپردازی سقف را متناسب با ارتفاع سقف مغازه خود انتخاب کنید.

توصیه پایا دکور این است که نوری را انتخاب کنید که تا حد امکان با نور طبیعی همخوانی داشته باشد. این حالت باعث می شود رنگ لباس واقعی به نظر برسد و جزئیات به راحتی قابل مشاهده باشند. اگر می خواهید بر اکسسوری های درخشان یا لباس شب تاکید کنید، چراغ های آبی را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: دکور فروشگاه لوازم التحریر

خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند: دکوراسیون داخلی مغازه، پوشاک، دکور فروشگاه بوتیک زنانه، طراحی دکور مغازه بوتیک مردانه و دکوراسیون مغازه بوتیک زنانه, دکور مغازه بوتیک مردانه و ویترین مغازه بوتیک مردانه …..

جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: دکوراسیون داخلی مغازه، پوشاک، فروشگاهی، ویترین مغازه بوتیک زنانه، طراحی دکور مغازه بوتیک مردانه و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره جهت کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.

شماره های تماس:

دفتر طراحی

  • تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختمان آفتاب
  • 09121641842– 02188559485

دفتر کارخانه کرج

  • کرج – خیابان شهید بهشتی – جنب پل حصارک
  • 02634484956 –  09121641842
  • واتساپ : 09333695121
برچسب ها : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *