تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

ما در این مقاله به مبحث تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی می پردازیم. جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی داخلی دکوراسیون مغازه ، پوشاک ، فروشگاهی ، دکور مغازه ، دکوراسیون داخلی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

قدرت یک محیط مثبت و از دید زیبایی شناسی غیرقابل انکار است. ما یک اتاق روشن، رنگارنگ و کاملاً آراسته را در هر روز به اتاقی که کسل کننده. تاریک و بی روح است ترجیح می دهیم.

به همین دلیل است که تبدیل یک اتاق معمولی به یک فضای کاری که ممکن است به پناهگاه همه فرآیندهای خلاقانه شما تبدیل شود. واقعاً کاریست که حتما انجام بدهید.

هنر تبدیل هر فضا از ابتدا به پناهگاه بالقوه شما کار طراح داخلی است. از انتخاب پالت رنگ مناسب گرفته تا اطمینان از اینکه طرح‌های آن‌ها نه تنها زیبا، بلکه کاربردی هستند.

طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی علم و هنر بهتر شدن محیط داخلی ساختمان برای به دست آوردن محیطی سالم تر و زیباتر برای اشخاصی است که از محیط استفاده می کنند. طراح داخلی کسی است که چنین پروژه هایی را تحقیق، برنامه ریزی، هماهنگی و مدیریت می کند.

طراحی داخلی یک حیطه چند قسمتی هست که حاوی برنامه ریزی محیط، برنامه نویسی، چک کردن سایت، گسترش مفهومی، تحقیق، ارتباط با ذینفعان یک پروژه، مدیریت ساخت و اجرای طرح است.

همانطور که می بینید، طراحی داخلی بسیار بیشتر از انتخاب رنگ و مبلمان است. این فرآیند پیچیده ای است که به دانش بسیاری از رشته های مختلف از جمله معماری، مهندسی، روانشناسی و غیره نیاز دارد.

با این حال، این روزها، موسسات به دنبال تکامل با زمان هستند. با دوره هایی که رشته های مکمل، مانند معماری و طراحی را ترکیب می کنند.

اگر به دنبال شغلی در طراحی داخلی هستید. یا حتی اگر می‌خواهید در مورد طراحی فضاهایی که ما هر روز در آن زندگی می‌کنیم و در آن کار می‌کنیم بیشتر بدانید. این راهنما برای شماست.

بیشتر بخوانید: طراحی داخلی فروشگاه ها

هدف از طراحی داخلی چیست؟

با در نظر گرفتن اندازه و تناسبات بدن انسان و همچنین نحوه حرکت و تعامل با محیط اطراف خود، می توانیم فضاهایی را ایجاد کنیم که هم کاربردی و هم راحت باشند.

علاوه بر راحتی فیزیکی، ایجاد یک محیط زیبا از نظر زیبایی نیز مهم است. هماهنگی بین عناصر مختلف یک فضا در ایجاد فضایی دلپذیر و دلپذیر ضروری است.

با در نظر گرفتن همه این عوامل، می توانیم فضای داخلی را ایجاد کنیم که هم برای افراد و هم برای گروه ها به خوبی کار کند. با درک نحوه تعامل انسان با محیط اطراف خود، می‌توانیم فضاهایی ایجاد کنیم که همه بتوانند از آن لذت ببرند. می‌توان از آن برای بهبود ظاهر یک فضا، کارآمدتر کردن آن یا به سادگی راحت‌تر و جذاب‌تر کردن آن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی 

تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی هر دو زمینه های خلاقانه ای هستند که بر بهبود ظاهر و احساس فضاهای داخلی تمرکز دارند. با این حال، برخی از تفاوت های کلیدی بین این دو رشته وجود دارد.

طراحان داخلی معمولاً آموزش های رسمی در اصول طراحی دارند. و از مهارت های خود برای ایجاد فضاهای کاربردی و زیبا که نیازهای مشتریان خود را برآورده می کند، استفاده می کنند.

از طرف دیگر، دکوراتورهای داخلی معمولاً فقط دانش سطحی از طراحی دارند و بر افزودن نکات تزئینی به فضاهای موجود تمرکز می کنند.

یکی از مهم ترین تفاوت های طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی، نقش طراح یا دکوراتور است. طراحان داخلی مسئول ایجاد فضاهای کاربردی هستند که نیازهای خاص مشتریان خود را برآورده کند.

این ممکن است شامل هر چیزی از برنامه‌ریزی فضا گرفته تا خدمات فنی مانند لوله‌کشی، روشنایی، HVAC، گردش هوا و غیره باشد.

همچنین شامل خدمات نرم‌تر مانند چراغ‌ها، وسایل، سخت‌افزار، مبلمان و موارد دیگر می‌شود. از سوی دیگر، دکوراتورها معمولاً یک فضای موجود را می گیرند و برای جذابیت بصری آن را به زیبایی اضافه می کنند. این پیشرفت‌ها می‌تواند شامل هر چیزی باشد. از پنجره‌ها و پوشش‌های دیوار گرفته تا انتخاب کفپوش و مبلمان.

یکی دیگر از تفاوت های کلیدی بین این دو رشته، رویکرد آنها به حل مسئله است. طراحان تمایل دارند رویکرد تحلیلی تری داشته باشند. و تمام جنبه های یک فضا را قبل از ارائه راه حل در نظر بگیرند.

از سوی دیگر، دکوراتورها اغلب رویکرد آزمون و خطای بیشتری دارند. و چیزهای مختلفی را امتحان می کنند تا زمانی که چیزی را پیدا کنند که ظاهر خوبی داشته باشد.

اصول طراحی داخلی

چندین اصل کلیدی در طراحی داخلی وجود دارد که می تواند به شما در ایجاد فضایی کاربردی و شیک کمک کند.

تعادل

تعادل یکی از مهمترین اصول است و به توزیع عناصر در یک اتاق اشاره دارد. شما می توانید با استفاده از تقارن، یعنی چیدمان عناصر در تصویر آینه ای در دو طرف نقطه مرکزی، یا با استفاده از عدم تقارن، که عمداً عدم تعادل برای علاقه بصری ایجاد می کند، به تعادل دست یابید.

مقیاس

اصل کلیدی دیگر مقیاس است که به اندازه عناصر نسبت به یکدیگر و به طور کلی فضا اشاره دارد. تناسب نیز مهم است و رابطه بین بخش‌های مختلف یک شی یا فضا را توصیف می‌کند. به عنوان مثال، اگر مبلمان بزرگی در یک اتاق کوچک دارید، نامتناسب به نظر می رسد.

رنگ

رنگ یکی دیگر از عناصر مهم در طراحی داخلی است. رنگ های مختلف می توانند حالات مختلفی ایجاد کنند. به عنوان مثال، رنگ های گرم مانند قرمز و زرد انرژی زا هستند، در حالی که رنگ های سرد مانند آبی و سبز می توانند آرامش بخش باشند. همچنین می توانید از رنگ برای برجسته کردن برخی ویژگی ها یا ایجاد علاقه بصری استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک، فروشگاهی

سبک

نورپردازی نیز در طراحی داخلی بسیار مهم است. می تواند فضاهای مختلفی ایجاد کند. و ویژگی های خاصی را برجسته کند. نور طبیعی همیشه در صورت امکان بهترین است. اما می توانید از نور مصنوعی نیز برای ایجاد جلوه های مختلف استفاده کنید.

الگو

الگوها راه دیگری برای افزایش علاقه به فضا هستند. آنها را می توان با رنگ ها، بافت ها یا حتی چیدمان مبلمان ایجاد کرد. از تکرار برای ایجاد ریتم استفاده می‌شود. در حالی که تنوع به آن علاقه می‌افزاید. ترکیب درستی از الگوها می‌تواند ایجاد کند.

خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک، فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و …..

جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه، پوشاک، فروشگاهی ، دکور مغازه آرایشی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره و طراحی دکوراسیون کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.

شماره های تماس:

دفتر طراحی

  • تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختمان آفتاب
  • 0912164184202188559485

دفتر کارخانه کرج

  • واتساپ : 09333695121
برچسب ها : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *