طراحی داروخانه چگونه باید انجام شود؟

ما در این مقاله به مبحث طراحی داروخانه چگونه باید انجام شود می پردازیم. جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک ، فروشگاهی ، دکور مغازه ، دکوراسیون داخلی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

طراحی داروخانه چگونه باید انجام شود؟

در سال‌های اخیر، داروخانه‌ها نه تنها به فروش داروهایی که پس از معاینه پزشک مصرف می‌شوند محدود شده‌اند، بلکه حاوی محصولات مختلفی مانند مکمل‌های غذایی، محصولات بهداشتی دهان و دندان، محصولات مادر و نوزاد و محصولات آرایشی و بهداشتی هستند.

طراحی داروخانه

اول از همه، در این طرح نیز مانند هر طراحی، باید تحلیل های مکان و کاربر انجام شود. محل داروخانه باید در مکان هایی باشد که کاربران بعد از بیمارستان به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

شما باید سایر نمونه های داروخانه را در اطراف مطالعه کنید و اگر می خواهید یک قدم جلوتر از این نمونه ها باشید، باید به این فکر کنید که چگونه باید تفاوت ایجاد کنید.

پس از جمع آوری اطلاعات موقعیت مکانی لازم، باید پروفایل های کاربری خود را جستجو کنید. اگر تفاوتی که شما را از رقبایتان جدا می کند در موقعیت مکانی یافت نشد، می توان آن را با مشخصات کاربری و انواع خدماتی که به این پروفایل ها ارائه می دهید ارائه کرد.

جدای از صرف خرید دارو، این امکان نیز وجود دارد که با سایر خدمات انتخاب شده با توجه به پروفایل کاربران خود را نشان دهید. البته، شما باید طراحی داروخانه خود را برای این خدمات سفارشی کنید.

چراغ‌های LED

چراغ‌های LED را می‌توان در عناصر روشنایی داخلی ترجیح داد تا فضاهای کاری شیک و راحت را ارائه دهد. شما می‌توانید با باندهای نوری که همزمان در امتداد قفسه‌های دارو یا سقف ادامه می‌یابند، فضایی زیبا و مدرن ایجاد کنید و در عین حال نوری جامع در فضا ایجاد کنید.

نورپردازی همچنین می تواند فضا را تمیزتر نشان دهد. با رنگ روشن و موقعیت‌ های سیستم‌ های روشنایی که انتخاب می‌کنید، می‌توان با ایجاد مناطق روشن در فضا، یک تصویر “تمیز و بهداشتی” پدیدار شد. نکته ای که در انتخاب عناصر نورپردازی باید به آن توجه کنید این است که از نور در سطوحی استفاده نکنند که برای مدت طولانی باعث ناراحتی چشم کاربر شود.

رنگ

رنگ‌های کلیشه‌ای در طرح‌های زمینه‌ای که در بخش سلامت خدمت می‌کنند انتخاب شده‌اند. این رنگ‌ها در مرحله اول رنگ‌های ترجیحی هستند که با در نظر گرفتن تأثیری که بر انسان می‌گذارند، نتایج موفقیت‌ آمیزی در پیشرفت‌ های طراحی که سال‌ها به طول انجامیده است، می‌دهند.

چه رنگ هایی؟

استفاده از رنگ های روشن و تعداد کمی از رنگ های زنده در بخش های بهداشتی رایج است. به عنوان مثال، در فضایی که سفید بر آن غالب است، میتوان از رنگ هایی مانند آبی، زرد خردلی، نارنجی، بنفش و سبز در مناطقی استفاده کرد که نقطه کانونی برای مشتری ایجاد کند.

این رنگ‌ها که دقت بیشتری برای استفاده در دیوارها و سقف‌ها دارند، بدون اینکه چشم کاربر را خسته کنند، ردی بصری در آن ناحیه ایجاد می‌کنند و در حافظه کاربر اثری به جا می‌گذارند و هنگام استفاده در داروخانه، به نقاط کانونی خاصی در داروخانه زنگ می‌زنند.

مقدار مناسب نکاتی که در انتخاب رنگ ها باید به آن توجه کنید:

گروه هایی که چشم کاربر را خسته نمی کنند باید انتخاب شوند
هنگامی که هر گونه کثیفی، گرد و غبار یا ذرات روی آن وجود دارد، باید سایه های رنگی را انتخاب کنید که بلافاصله قابل مشاهده باشد، بنابراین تمیز کردن را آسان تر می کند (به ویژه در کف، پایه ها و میزها).

بافت

در ساختارهای بخش سلامت، تصویری که کاربر می‌خواهد در بدو ورود به ساختار با آن مواجه شود «نظافت» است. سازه های بخش بهداشت با توجه به عملیات انجام شده و ارگانیسم های مورد مطالعه، موضوعات و …. باید همیشه محیط های بهداشتی و استریل باشند.

این امر چگونه در طراحی حاصل می شود؟

شما می توانید انتخاب هایی داشته باشید که محیطی بهداشتی را در بافت هایی که در طراحی داروخانه خود استفاده می کنید ایجاد کند. در طرح های داروخانه باید دستمال هایی با سطوح براق، تمیز کردن آسان و کثیفی که روی آنها جمع نمی شود ترجیح داده شود. مبلمانی که در آن محصولاتی که قرار است در داروخانه فروخته می شود در آن نگهداری شود صاف است و به راحتی تمیز می شود. اگر می خواهید یک تصویر زیبایی شناختی داشته باشید، ترجیحاً بافت های بازتابنده انتخاب می شوند.

در مناطقی که مشتریان می توانند در داروخانه بنشینند و استراحت کنند، عنصر پاک کننده نیز در اولویت است. بیایید تصور کنیم که منطقه ای وجود دارد که مشتریان می توانند در حالی که منتظر نوبت خود هستند بنشینند.

در مبلمان این قسمت باید بافت ها و اشکال ارگونومیک برای کاربر انتخاب شود.
به عنوان مثال، یک صندلی با بازوها و پاهای فلزی. برای اینکه صندلی به راحتی تمیز شود، باید دستمال‌هایی را ترجیح داد که میکروارگانیسم‌هایی که ممکن است از هوا یا لباس‌های مشتری می‌آیند، بچسبند و جمع شوند. مثلا چرم.
پارچه های نرم و متخلخل به دلایل ذکر شده در بالا نباید در گروه های صندلی ترجیح داده شوند.

 

چیزهایی که باید به آنها توجه کرد

مانند هر طرح دیگری، در داروخانه ها با توجه به عملکرد، مناطق تخصصی وجود دارد. مانند هر زمینه ای که در بخش بهداشت خدمت می کند، بهداشت و ایمنی از نکات مهم در طراحی است.

در طرح‌ های داروخانه‌ها که می‌توان داروها را برای مدت طولانی به صورت ایمن نگهداری کرد، باید به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد، مانند مکان‌های سرد و گرم، استندهای محصولات، پیشخوان‌های فروش گرم و …..

خدمات دکوراسیون پایا: طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه ، پوشاک، فروشگاهی، دکور مغازه آرایشی و …..

جهت انجام تمامی خدمات و طراحی دکوراسیون مانند: طراحی دکوراسیون مغازه، پوشاک، فروشگاهی، دکور مغازه آرایشی و ….. میتوانید با شرکت دکوراسیون پایا تماس بگیرید.

همچنین می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره و طراحی دکوراسیون کسب و کار خود دارید با مشاورین متخصص ما تماس نموده و پروژ ه های خود را به ما بسپارید.

شماره های تماس:

دفتر طراحی

  • تهران – یوسف آباد – خیابان ابن سینا – ساختمان آفتاب
  • 0912164184202188559485

دفتر کارخانه کرج

  • واتساپ : 09333695121

برچسب ها : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *