پنج ویژگی مهم در طراحی دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی

برای طراحی دکوراسیون محیط های کاری لازم است که نکات مختلفی را رعایت شوند که این نکات با توجه به زمینه های کاری متفاوت خواهند بود؛ به عنوان مثال در کلینیک های پزشکی شما باید علاوه بر ایجاد دکوراسیونی منحصر به فرد و زیبا،تکنیک هایی را به کار ببرید که در کاهش استرس بیماران تاثیر گذار باشند، در حالی که برای دکوراسیون کردن یک شرکت توجه به نکات دیگری ضروری است؛ بنابراین باید سعی کنید در زمینه ی کاری خود با در نظر گرفتن تمامی نکات و پارامتر ها، بهترین و به صرفه ترین دکور را ایجاد نمایید. احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده که به یک کلینیک یا مطب دندانپزشکی مراجعه نمایید.

معمولا در بدو وورد دو حالت بیشتر وجود ندارد یا در آن فضا احساس خوبی دارید یا اینکه استرس هایتان بیشتر می شود و اما چه نکاتی باعث می شود که چنین محیطی دل پذیر تر و آرامش بخش جلوه نماید؟ در این مقاله قصد داریم ویژگی های مهم در طراحی دکوراسیون کلینیک های دندان پزشکی را شرح دهیم.

نکته ی مهم این است که هدف اصلی از این کار ایجاد محیطی آرام و به دور از استرس برای بیماران می باشد. شما برای رسیدن به این هدف نیاز دارید که اطلاعات کافی در مورد طرح ،نحوه ی چیدمان،انتخاب وسایل و تجهیزات،رنگ مناسب و نورپردازی حرفه ای داشته باشید تا بتوانید با استفاده از یک دکوراسیون مطلوب و حرفه ای، حس اعتماد کافی را برای مراجعه کنندگان ایجاد نمایید

طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی.

چه نکاتی در طراحی دکوراسیون کلینیک دندان پزشکی مهم تر است؟

1.استفاده از رنگ مناسب

رنگ دیوار و وسایل موجود در چیدمان و دکور یک محیط، اولین چیزی است که در دید مراجعه کنندگان تاییر می گذارد؛ توجه داشته باشید که  رنگ های تیره حس استرس و دلهره را به بیماران منتقل می کند و این در حالی  است که رنگ های روشن مانند سفید، بنفش کم رنگ، سبز ملایم و آبی آسمانی انتقال دهنده ی آرامش به بیماران است؛ بنابراین شما باید به منظور طراحی دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی از رنگ مناسبی برای دیوار ها و سایر وسایل و تجهیزات استفاده کنید.

2.چیدمان وسایل و تجهیزات

نحوه ی چیدمان وسایل و تجهیزات دندان پزشکی اهمیت ویژه ای دارد؛ به عنوان مثال محل قرار گرفتن صندلی بیمار در اتاق پزشک، صندلی ها و میز های سالن انتظار، محل قرار گرفتن میز منشی و…نکات مهمی هستند که در چیدمان باید در نظر گرفته شوند؛ برای مثال فرض کنید صندلی بیمار در مکان مناسبی قرار نگرفته باشد، در این صورت احساس راحتی نمی کند و  پس از مدتی خسته و بی قرار خواهد شد؛ بنابراین در انتخاب نوع چیدمان وسایل و تجهیزات مربوط به کلینیک دندانپزشکی باید نهایت دقت را داشته باشید. هم چنین به منظور ارزیابی چیدمانی که انجام داده اید، پیشنهاد می شود که یک بار خودتان را به جای بیمار قرار بدهید. این تکنیک به شما در ارزیابی نیاز های مخاطبان و طراحی دکوراسیون داخلی خ کمک بسیاری خواهد کرد.

3.نورپردازی مناسب

در محیط هایی مانند کلینیک های پزشکی، دندان پزشکی و بیمارستان ها فعالیت هایی انجام می شود که نیاز به دقت و تمرکز دارد. نورپردازی مناسب یکی از پارامتر هایی است که در افزایش دقت تاثیر بسیار زیادی دارد.علاوه بر این باعث می شود که رنگ های به کار برده شده در دکوراسیون محیط زیباتر و زنده تر نمایش داده شود و جذابیت بیشتری داشته باشند. برای ایجاد نورپردازی در محیط هایی مانند کلینیک داندانپزشکی استفاده از چراغ های سقفی یا دیواری گزینه ی مناسبی می باشد و ه دکوراسیون منحصر به فردی را ایجاد خواهند کرد.

4.استفاده از تابلو ها

به کار بردن تابلو های نقاشی با طرح های مناسب یکی از راه هایی است که به زیبایی بیشتر دکوراسیون محل کار می افزاید؛ علاوه بر تابلو های نقاشی شما می توانید تقدیر نامه ها، دانشنامه ها و در واقع بخشی از رزومه ی پزشک را در اتاق مربوطه قرار دهید. این کار در واقع اعتماد مراجعه کنندگان را به پزشک افزایش می دهد و در معرفی کسب و کار نیز تاثیر مثبت خواهند گذاشت.

5.وسایل دکوری و گلدان

استفاده از وسایل دکوری یا گلدان همانند تابلو های نقاشی به محیط کلینیک دندانپزشکی شما زیبایی بیشتری خواهند بخشید و حس خوبی را برای مراجعه کنندگان ایجاد خواهند کرد. در صورتی که قصد استفاده از گلدان و گیاهان تزیینی را دارید پیشنهاد می شود که از گیاهان طبیعی استفاده شود.

در آخر ضمن اینکه امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد اعلام میکنیم که شما عزیزان دریافت خدمات دکوراسیون محل کار از جمله مطب دندانپزشکی و سایر خدمات دکوراسیون اداری و  دکوراسیون مغازه پایا دکور با ما تماس حاصل فرمایید

برچسب ها : ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *