استفاده از سبک مینیمالیسم در طراحی دکوراسیون داخلی مطب داندانپزشکی

امروزه سبک مینیمالیسم در زمینه های مختلفی از جمله نقاشی، عکاسی، آشپزی، طراحی دکوراسیون و …. مورد توجه قرار گرفته است و عموما افرادی که سادگی و خلوت بودن را می پسندند، جذب آن خواهند شد. همه ی شما نسبت به این موضوع آگاه هستید که دیزاین داخلی یک محیط به سبک های مختلفی قابل پیاده سازی و اجرا می باشد و البته هر یک از این سبک ها ویژگی هایی دارند که شما می توانید از آن ها برای زیباتر نشان دادن دکوراسیون خانه یا محل کارتان استفاده نمایید. مینیمال نیز یک گزینه ی زیبا و چشم نواز برای استفاده در دیزاین و چیدمان و دکور نمودن یک فضا می باشد و زمانی می توان به بهترین شکل از آن بهره مند شد که به اندازه ی کافی با ویژگی های سبک مینیمالیسم آشنا بوده و همچنین نسبت به مزایای استفاده از این سبک در طراحی دکوراسیون اطلاعات و آگاهی کافی داشته باشید. این سبک به عنوان یک راهکار برای استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی مناسب می باشد.

  • مینیمالیسم یا ساده گرایی همان طور که از اسمش مشخص می باشد، نوعی سبک هنری است که در آن اجزای محیط با ساده ترین شکل در نظر گرفته می شوند و هیچ گونه طرح پیچیده ای در آن وجود ندارد در حالی که می تواند بیانگر مفهومی خاص یا انتقال دهنده ی احساسی خاص به مخاطب و بیننده باشد. این سبک در دهه ی 1970 میلادی شناخته شد است و ساده گرایان همواره به این موضوع معتقد هستند که به کار گیری طراحی های ساده برای دست یابی که بالاترین کیفیت و زیبایی، میسر می باشد.
  • طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی

 طراحی دکوراسیون مطب دندان پزشکی به سبک مینیمالیسم چه ویژگی هایی دارد؟

  1. استفاده از طرح های ساده : همان طور که گفته شد در این سبک از طرح های ساده و بدون جزئیات استفاده می شود و همه چیز از جمله رنگها، طرح ها، بافت ها و … به اندازه کافی در آن رعایت خواهد شد. در واقع می توان گفت هدف سبک مینیمال استفاده از طرح ها و شکل های متقارن و ساده برای ایجاد تعادل در طراحی دکوراسیون داخلی است.
  2. رنگ بندی های ساده: در سبک مینیمالیسم معمولا برای رنگ دیوار و یا اجزای موجود در دکور یک محیط، از رنگ های خیلی روشن یا تیره استفاده می شود که به کار بردن این گونه رنگ ها ممکن است برای شما کمی خسته کننده باشد. رنگ سفید در بسیاری از طراحی های مینیمالیسم مناسب برای مطب دندانپزشکی به دلیل ایجاد فضایی ساده تر و فراهم نمودن آرامش بیشتر به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. استفاده از وسایل با تعدادی کم اما با کارایی لازم: موضوعی که شاید برای خیلی ها جالب باشد، این است که در سبک ساده گرایی طراحان فقط از عناصر و وسایل لازم در دکوراسیون استفاده می کنند؛ به عنوان مثال مجموعه ی پایا دکور در این سبک از وسایل تزئینی کمتری استفاده خواهد کرد.
  4. به کار بردن متریال به خصوص: در طراحی به سبک مینیمالیسم محدودیتی در انتخاب مواد اولیه وجود ندارد، ولی معمولا سعی می شود که بر روی یک متریال بخصوص مثلا شیشه، استیل یا بتون در طراحی دکوراسیون استفاده شود و تعدد متریال ها وجود نداشته باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

برای طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی به سبک مینیمالیسم چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

  1. برای اجرای دکوری ساده و در عین حال زیبا و چشم نواز، استفاده از رنگ های روشن و لایت برای دیوارها، کف پوش ها و … مناسب تر است.
  2. حذف کردن لوازم و وسایل غیر ضروری از دکوراسیون مطب دندان پزشکی: ممکن است تعدادی از وسایل موجود در محیط مطب شما اضافی بوده و یا کاربردی نداشته باشند. بهتر است این گونه وسایل را برای ایجاد محیطی ساده تر و منظم تر از دکوراسیون حذف کنید.
  3. چیدمان مناسب: در چیدمان وسایل مطب دندانپزشکی دقت کافی را داشته باشی.د همان طور که گفته شد در سبک مینیمالیسم از طرح ها و عناصر ساده استفاده می شود. شما می توانید از با استفاده از میز های مستطیل شکل و صندلی های ساده بدون هیچ طرح خاصی علاوه بر داشتن سادگی و رعایت مینیمال بودن طراحی دکوراسیون، محیطی زیبا و منحصر به فرد را ایجاد نمایید.
برچسب ها : , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *