۵ نکته ی کلیدی برای طراحی دکوراسیون غرفه های نمایشگاهی

طراحی دکوراسیون غرفه های نمایشگاهی اگر به گونه ای مناسب انجام شود، می تواند تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری و آشنایی بیشتر مخاطبان با یک برند یا یک کسب و کار داشته باشد. قطعا هدف از شرکت در نمایشگاه ها تبلیغات موثر و معرفی کالا ها، محصولات یا خدمات به مخاطبان است و طراحی مناسب و زیبای چنین فضایی نیز موجب افزایش توجه و دقت مراجعه کنندگان نسبت به کسب و کار شما خواهد شد و در نهایت به به توسعه و افزایش فروش منجر می گردد. به نظر شما یک دکوراسیون خوب برای غرفه های نمایشگاهی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ در این مقاله قصد داریم راهکار هایی برای طراحی هر چه حرفه ای تر و زیباتر ارائه دهیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

پنج نکته ی کلیدی برای طراحی دکوراسیون غرفه های نمایشگاهی

1-برنامه ریزی برای طراحی دکوراسیون غرفه های نمایشگاهی

برای کسب موفقیت در هر کار اجرایی و البته پیاده سازی دکوراسیون در پروژه های مختلف باید به موارد ویژه ای توجه داشت و یکی از این نکات، نیاز سنجی محیطی می باشد . اینکه بر حسب نوع بیزینس چه نیازهایی مطرح می شود، به چه بخش های تفکیک شده ای نیاز دارید، استفاده از چه نوع متریال هایی متناسب تر و به صرفه تر خواهد بود؛ پس در ابتدای پروژه طراحی دکوراسیون غرفه نمایشگاهی باید پاسخ تمامی این سوالات را پیدا کرده و برای دستیابی به جواب های صحیح برنامه ریزی نمود.

2-تخمین هزینه های تقریبی طراحی دکور غرفه نمایشگاهی به لحاظ مالی و زمانی

 چیدمان نمودن چنین فضایی در مقایسه با طراحی دکوراسیون اداری یا منازل نیازمند دقت بیشتری است؛ زیرا این غرفه ها در واقع معرفی کننده ی کسب و کار شما می باشند و افراد زیادی از آن بازدید می کنند؛ بنابراین استفاده از طرح و رنگ و دکور منحصر به فرد و خاص باعث جذب بیشتر مشتری می شود و در برند سازی به شما کمک خواهد کرد و اما به این منظور لازم است که شما مدت زمان لازم برای اتمام پروژه و همچنین هزینه های لازم را تعیین کنید. تخمین هزینه ها در ابتدا ی پروژه ی طراحی دکوراسیون غرفه های نمایشگاهی باعث خواهد شد تا بتوان تصمیم گرفت که بر اساس بودجه چه طرح هایی قابل اجراست و چه متریال هایی را می توان خریداری نمود.

3- تعیین محل مناسب برای برپا نمودن دکوراسیون غرفه نمایشگاه

محیط مناسب برای ایجاد غرفه های نمایشگاهی تاثیر بسیار زیادی بر دیده شدن آن توسط مشتریان دارد و بهتر است غرفه در مسیر های پر تردد باشد تا در معرض دید تعداد بیشتری از بازدید کنندگان قرار بگیرد. همچنین متراژ و ابعاد محل انتخاب شده نیز بسیار مهم می باشد؛ زیرا در انتخاب طرح دکوراسیون تاثیر داشته و باید به گونه ای باشد که از فضاهای کافی برای معرفی کالا، پذیرایی از مهمانان، اطلاع رسانی و مشاوره و… بهره مند گردد. همچنین توجه داشته باشید که میزان فضایی که در اختیار دارید کاملا مرتبط با مبلمان، صندلی ها و وسایلی خواهد بود که برای غرفه ی نمایشگاهی انتخاب می شوند زیرا باید علاوه بر هماهنگی با سایر وسایل موجود در غرفه، دارای ابعاد مناسبی باشند.

4-توجه به رنگ در طراحی دکورغرفه نمایشگاهی

 شما باید از طرح و رنگ مناسبی برای غرفه استفاده کنید .برای داشتن انتخابی بهتر پیشنهاد می شود که با توجه به زمینه ی کاری و کالاهایی که قرار است معرفی شوند؛ مناسب ترین رنگ و طرح را به کار ببرید، به گونه ای که با لوگو و رنگ سازمانی نیز هماهنگی داشته باشد. شما می توانید به جهت طراحی یک طرح زیبا و مناسب برای چنین فضایی از تکنیک های روانشناسی استفاده کنید؛ برای مثال رنگی را انتخاب کنید که حس آرامش و اعتماد را به مشتری و بازدید کنندگان انتقال بدهد.

5- نور پردازی، فاکتور بسیار مهم در طراحی دکوراسیون غرفه های نمایشگاهی

برخورداری از روشنایی کافی در غرفه، عامل بسیار مهمی در جذب بازدیدکنندگان می باشد شما باید به این موضوع توجه ی ویژه ای داشته باشید زیرا همان طور که می دانید نور پردازی باعث بهتر نمایش داده شدن کالا ها و چیدمان غرفه خواهد شد؛ پس واضح تر دیده شوید.

در آخر ضمن اینکه امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد اعلام میکنیم که شما عزیزان دریافت خدمات دکوراسیون اداری ،تجاری و دکوراسیون مغازه پایا دکور با ما تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *